English Version
English

درک عشق واقعی با بخشش

درک عشق واقعی با بخشش

لژیون مجازی ویلیام وایت همسفران پارک طالقانی با دستور جلسه «در استحکام پایه های مالی و علمی کنگره 60 من چه کرده ام؟» به استادی همسفر سمیرا روز یکشنبه 1400/02/12 رأس ساعت 16 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

اگر برگردم به قبل از ورودم به کنگره، من یک سمیرای ناامید، افسرده، حال خراب و در اوج تاریکی بودم و با آمدنم به کنگره و آموزش گرفتنم روز به روز آن ناامیدی، حال خرابی و افسردگی‌ها کم‌رنگ تر شد آن تاریکی‌ها کم کم به نور و روشنایی تبدیل شدند به واسطه ورودم به لژیون سردار، خداوند اذن ورودم به لژیون ویلیام وایت را صادر کرد؛ سفرم را به کمک، راهنمای عزیز و بزرگوارم خانم جلالی به خوبی به پایان رساندم و من این سلامتی و حال خوش را از برکت لژیون سردار دارم. قبل از ورودم به لژیون سردار وقتی همه در مورد برکت‌هایش حرف می‌زدند من خیال می‌کردم به خاطر این است که عضو لژیون سردار زیادتر باشد این را می گویند اما خبر از این نداشتم که برکتش هم مالی وهم معنوی است.

جهان هستی و کائنات بر یک اصل تشکیل‌ شده، اینکه هر تأثیری که در هستی داشته باشی هستی دقیقاً همان را برای تو بازمی‌گرداند دقیقاً مثل کسی که در کوه ایستاده و فریاد می‌کشد و بازتاب صدایش به سمتش برمی‌گردد انگار کسی که دارد فریاد میزند رو به رویش کسی ایستاده و کلمات او را تکرار می‌کند. کائنات با حس کار می‌کند و هرکسی از همان جنس حس درونی خودش از کائنات دریافت می‌کند؛ ببخشد یا خساست کند، عشق داشته باشد یا نفرت، گذشت یا کینه همان حس به او برمی‌گردد. خوش به حال پهلوان‌های کنگره آن‌ها به اندازه دل بزرگشان سرشار از آن حس قشنگ و عشق بی‌انتها هستند ‌.

در ادامه اعضای لژیون ویلیام وایت مشارکت کردند:

همسفر اعظم، مسافر سیگار و راهنمای لژیون ویلیام:

به یاد دارم که کنگره در زمان‌های گذشته این‌قدر گسترده نبود و الان اگر رشد و چینش و گزینش بسیار ممتازی دارد بر اثر تفکرات بنیان کنگره آقای مهندس دژاکام است که به این‌گونه به بار نشسته است. مثلثی را در نظر می‌گیریم که یک ضلع آن نیروی متخصص است، ضلع دیگر نیروی مالی و ضلع دیگر علم کنگره است علمی که کنگره توسط استادان ما جناب آقای مهندس و استاد جهان‌بینی ما جناب استاد امین بسیار قوی و غنی و ناب است و این علم به صورت رایگان در اختیار ما قرار می‌گیرد این بزرگواران عزیز با علم و دانش خودشان نیروهای متخصص را آموزش می‌دهند و هر ساله ما شاهد ۵ هزار شرکت کننده در امتحانات هستیم که از نظر خود سیستم گزینش می‌شوند و این امتحانات بر اساس منابع آموزشی کنگره مثل سی‌دی‌ها و پکیج‌های آموزشی که در اختیار این عزیزان قرار می‌گیرد برگزار می‌شود. پاسخ این سؤالات چیزی است که ما در کنگره آموخته‌ایم، علمی که کنگره در زمینه مواد مخدر و درمان نیکوتین در اختیار خانواده بزرگ کنگره ۶۰ جهان و جهانیان می‌گذارد واقعاً بسیار عظیم و با ارزش است. با توجه به علم و دانشی که به ما ارائه می‌شود و تربیت نیروهای متخصصی که هر سال تعداد جدیدی به این گروه می‌پیوندند ما شاهد قوی شدن و غنی شدن این ضلع مثلث هستیم به هر حال اگر مادیاتی نبود هیچ علمی هم ارائه داده نمی‌شد؛ قدیم‌ها می‌گفتند علم بهتر است یا ثروت و ما معمولاً یاد گرفته بودیم که بگوییم علم بهتر است اما فارغ از این موضوع بودیم که برای ارائه یک علم باید مکان و فضا و روش مناسب و داروی مناسب همه با هم و در کنار هم باشد تا خدمات شایسته‌ای که دستاورد آن یک علم است را به دیگر انسان‌ها انتقال داد چیزی که برای من بسیار آشکار است پیوند محبتی است که بین اعضا برقرار است و این امنیت و این حسن نیت و حمایت است که ما الان به چشم یک خانواده به هم نگاه می‌کنیم این را از بزرگ‌ترها آموخته‌ایم که هر کس از مالش برای کسی یا چیزی بگذرد، آن انسان عشق واقعی را لمس می‌کند. تک تک عزیزانی که در لژیون سردار هستند، عزیزانی که دنور می‌شوند، عضو سردار هستند و پهلوان می‌شوند زمین می‌دهند، ملک می‌دهند پول می‌دهند، همه این‌ها به واسطه وجود عشق است ما وادی محبت را در کنگره ملاحظه کرده‌ایم چقدر لذت بخش است که ما امروز با وجود این عزیزان مکان‌هایی داریم که اعضا در آن جمع می‌شوند از آن‌ها امتحان گرفته می‌شود این عزیزان انتخاب می‌شوند برای کمک به دردمندان و آسیب دیدگان از اعتیاد، چند وقت پیش ما شاهد تعداد زیادی ایجنت در ساختمان ۲۰ بودیم که این عزیزان از دستان استادشان آقای مهندس شال دریافت کردند و با شادی و خوشحالی وصف ناپذیری جلسه را ترک کردند. اگر ما جا و مکانی نداشتیم آیا می‌توانستیم این جلسات را بر پا کنیم؟  مسلماً خیر ... اما با تفکر آقای مهندس و آموزش‌های ناب ایشان از این سیستم پهلوان بیرون آمد و خدا را شاکر هستیم که در این مکان قرار داریم.

ضلع دیگر مثلث علم و تخصصی است که کنگره به ما یاد داده است و ما باید این علم و تخصص را در زندگی خود پیاده کنیم، دیگرانی که در کنار ما هستند به عنوان فامیل، خواهر، برادر در سایه این آموزش‌ها و در کنار ما، شاهد آرامش ما هستند و باید بتوانیم این آرامش را به این عزیزان انتقال بدهیم.

امیدوارم بتوانم من هم روزی عضو لژیون سردار بشوم و خود و خانواده‌ام در این مسیر قرار بگیریم امیدوارم این میزان از سعی و تلاشم مورد قبول خداوند و استادانم باشد، سعی می‌کنم هر آنچه آموخته‌ام را به رهجویانم انتقال بدهم که اگر در جهان هستی بتوانی ببخشی، به تو بهترینش داده می‌شود.

درود بر استادانمان و پاینده باد کنگره ۶۰.

 

همسفر عذرا، مسافر نیکوتین از شعبه اهواز:

در خصوص دستور جلسه پایه‌های علمی و مالی کنگره می‌توانم بگویم یک تصویرسازی ذهنی اگر از قدیم داشته باشم به موضوع انشای به نام علم بهتر است یا ثروت اشاره می‌کنم و اینکه 90 درصد از دانش‌آموزان می‌گفتند علم بهتر است و یکی هم خود من بودم ولی بعدها فهمیدم که این دو یعنی علم و ثروت هر دو مکمل هم هستند برای داشتن علم و دانش نیاز به پول و سرمایه داریم و این علم و ثروت هر دو لازم و ملزوم همدیگر هستند وقتی هم که وارد کنگره شدم فهمیدم که علم و ثروت با هم وقتی رشد کنند ضلع سومی هم به وجود می‌آید که می‌شود دانایی؛ آگاهی؛ برنامه‌ریزی، تلاش و در نهایت خوشبختی و در کنگره هم دو پارامتر مالی و علمی به عنوان استحکام مالی و قدرت بخشیدن به فعالیت‌های درونی و بیرونی کنگره کمک شایانی می‌کند چون علمی که در کنگره مطرح می‌شود علم واقعی است زمانی که صحبت از استحکام پایه‌های علمی کنگره پیش می‌آید این است که علم کنگره کاملاً تکمیل شده و باید به همه دنیا اثبات بشود که علم کنگره بدون نقص است. من همسفر من مسافر سیگار اگر از کنار این کمک بزرگی که کنگره به من کرده و من توانستم بزرگ‌ترین ضد ارزشی خودم را کنار بگذارم و بخواهم بی‌تفاوت از این مسئله بگذرم. کنگره بدون من و امثال من هم به خوبی پیش می‌رود چرا که آقای مهندس به بهترین شکل از ابتدا برنامه‌ریزی کرده که کنگره همیشه باشد. کنگره مکان نیست که جابجا بشود کنگره علمی است که باید با من هم حمل بشود و چه زیبا فرمودند آقای مهندس که بعضی ها با کنگره هستند، بعضی ها در کنگره هستند، بعضی‌ها خود کنگره هستند به خاطر همین کنگره تا همیشگی است.

اکرم مسافر نیکوتین از شعبه ستارخان:

کنگره پایه‌های مالی و علمی قدرتمندی را داراست و در مورد بسیاری از رشته‌ها که شامل روان‌شناسی، آسیب شناسی اجتماعی، فیزیولوژی بدن و... همه این مطالب در سیستم کنگره 60 به نحو احسن آموزش داده می‌شود. جناب مهندس دژاکام فرمودند؛ که من کتاب 60 درجه را قبل از تأسیس کنگره نوشته‌ام و این برای من رهجو کافی است که بدانم که این‌ها دلیل بر شأن و عظمت کنگره دارد که خداوند من را در این جایگاه قرار داده است. هرچقدر که به سمت جلو پیش می‌روم باز هم از این دنیای پر رمز و راز آموزش‌ها سیر نمی‌شوم و این ضلع مثلث که بار علمی دارد هم برای من مفید است و هم عزیزانی که نیازمند هستند تا به آن‌ها هم یاری برسد، ضلع دیگر مالی است. دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما بکاریم تا دیگران بخورند. من هم امیدوارم روزی دنور و یا پهلوان بشوم و در این جایگاه خدمت کنم و امروز به این نتیجه رسیده‌ام هم که به‌عنوان راهنما می‌شود علم کنگره را انتقال داد و این ضلع را هم پربار کرد. روز معلم را به راهنمای عزیزم تبریک می‌گویم.

همسفر سمیه، مسافر نیکوتین از شعبه ابوریحان:

دستور جلسه این هفته سوال از من است؟ من که عضوی از کنگره 60 هستم؛ من در استحکام پایه‌های مالی و علمی کنگره چه کردم؟ در اینجا چیزهایی که کنگره به من بخشیده؛ یعنی آرامش؛ علم؛ دانش و آن حال خوش و عشق و محبتی که کنگره به من داده و حالا در اینجا من برای کنگره چه کردم؛ آیا توانستم در این مسیر مفید باشم، آیا توانستم خدمت مالی و معنوی در کنگره انجام دهم؛ توانستم از وقت خودم از توان جسمانی خودم بگذرم؛ زمانی که توانستم به این سؤال خود پاسخ مثبت دهم پس توانستم قسمتی از محبت‌های کنگره را جبران کرده باشم؛ گوشه‌ای از محبت‌هایی که در کنگره به من شد و اعضای کنگره با عشق به من کمک کردم یک شعبه برای رهایی من و برای حال خوش من و مسافرم زحمت‌ کشیده‌اند آیا من هم توانستم برای شادی یکی از اعضای کنگره 60 مفید باشم؟ آیا توانستم یک مبلغی از آنچه دارم را ببخشم تا بتوانم یک آجر به آجرهای کنگره اضافه کنم آیا توانستم به یکی از اعضای کنگره 60 از علم و دانشی که کنگره 60 به من داده انتقال بدهم. انسان می‌تواند در هر زمینه‌ای سعی کند تلاش کند حالا نیروی جسمانی؛ مالی؛ قلمی؛ اگر بخواهد و ببخشد حتماً می‌تواند برای کنگره 60 مفید باشد؛ کنگره 60 بر اصل کمک کردن به یکدیگر پیش می‌رود اگر من رها شوم و به سلامتی برسم و نخواهم دست یک عزیزی را بگیرم پس قدردان خوبی نبوده‌ام؛ اما با علم و دانش و تفکری که آقای مهندس داشتند و از همان اول پایه را بر اساس عشق و محبت بین اعضا بنا کردند و در دل آن‌ها جا دادند که اعضای کنگره 60 عاشقانه خدمت کنند به هر اندازه‌ای حتی از یک لبخند از یک آغوش گرفته تا کسی که به پهلوانی می‌رسد و کسی که به کمک راهنمایی می‌رسد؛ و تمام این‌ها به این دلیل است که ما خودمان را بشناسیم و بتوانیم به خودمان کمک کنیم و آموزش بگیریم و بتوانیم انسان‌های مفیدی در جامعه باشیم.

همسفر سارا، مسافر نیکوتین از شعبه پروین اعتصامی:

من فکر می‌کنم دستور جلسه استحکام پایه‌های مالی و علمی کنگره 60 بیشتر یک تلنگر است به من در این سیستم که من به این فکر کنم که در این سیستم چقدر به من کمک شده است و گذشته و آینده و حال خودم را بگذارم زیر ذره‌بین و ببینم که چه چیزهایی را از من گرفته و چه چیزهایی را به من داده؛ هرچقدر که من فکر می‌کنم می‌بینم که کاری که کنگره برای من و خانواده‌ام انجام داده ولی من هنوز هیچ کاری نمی‌توانم انجام دهم؛ همین‌قدر که شخصیت مسافر من را تغییر داد و شخصیتی را با آن داد که در حال حاضر می‌تواند در جامعه حرفی برای گفتن داشته باشد و به عنوان یک شخصیت مستقل روی آن حساب کنند این بزرگ‌ترین خدمتی است که کنگره به خانواده من کرده و من فقط می‌توانم در جهت پیشبرد اهداف کنگره 60 با تمام توان حرکت کنم حالا می‌تواند در قسمت مالی باشد که از قسمتی از مال خود ببخشم و در راه کنگره بگذارم و می‌تواند در قسمت علمی کنگره 60 باشد که بتوانم با دانش روز پیشرفت کنم و همان‌طور هم با علم اعتیاد پیشرفت کنم و حرفی برای گفتن در کنگره داشته باشم و بتوانم این زنجیره را قطع نکنم و همواره در جهت آن اهدافش خدمت کنم.

 همسفر سوگل، مسافر نیکوتین از شعبه صالحی

در رابطه با دستور جلسه: این دستور جلسه از دو قسمت تشکیل شده است و هر شخصی که وارد کنگره می‌شود از همان ابتدا به طور مثال نمی‌تواند وارد لژیون سردار شود و باید یک سال از سفرش در کنگره گذشته باشد؛ قسمت دوم که علمی است: برای تکامل بخشیدن به هر ساختاری نیاز به استحکام آن است پس برای تکامل بخشیدن به بار علمی باید آن آموزش‌هایی که می‌گیرم ب پیگیر باشم و جدیت نشان دهم باید فرمان‌بردار باشم و تغییرات در من ایجاد شود تا بتوانم تبدیل شوم و این تبدیل در آن مجموعه که در آن قرار دارم انجام بگیرد و تنها راهش این است که: آموزش‌های که می‌گیرم پیگیر آن‌ها باشند و چیزهایی که از من خواسته می‌شود را به نحو احسنت انجام دهم و کارهایی که در حد توان من است را به درستی انجام دهم؛ مثلاً از ما خواسته می‌شود که از سایت دیدن کنم و کامنت بگذارم و وقتی من این کار را انجام می‌دهم بازدیدها بیشتر می‌شود و افراد بیشتری هم جذب می‌شوند تا بتوانند برای درمان خود قدم بردارند در این مجموعه که من هستم وقتی به وظایف خودم عمل کنم این باعث رشد و بقا و حفظ و توسعه آن می‌شوم وقتی در این زمینه می‌توانم کارم را به درستی انجام دهم یعنی توانستم ازنظرعلمی قدمی برداشته باشم و از نظر مالی هم باید در حد توان خودم ببخشم.

همسفر ناهید، مسافر نیکوتین:

من هم به نوبه خودم این روز معلم و راهنما را به تمامی راهنمایان کنگره 60 تبریک می‌گویم

در رابطه با دستور جلسه؛ من هر کاری که تا به الان کردم برای کنگره 60 شاید یک قطره باشد در مقابل دریا چون چیزی که کنگره به من داده است واقعاً یک دریا است و کاری که من می‌کنم مثل یک قطره است؛ اما نباید ناامید هم شوم چون تا آنجایی که در حد توانم بوده انجام دادم؛ آقای مهندس می‌فرمایند در اینجا یک مثلث است که یک ضلع آن توان و یک ضلع دیگر نیروی انسانی و ضلع دیگر توان علمی و توان مالی؛ اگر هر کدام از این‌ها را درست انجام ندهیم قطعاً این مثلث کامل نمی‌شود؛ حتی اگر از نظر علمی خیلی سطح بالایی داشته باشیم و از نظر نیروهای انسانی هم خدمت کنیم ولی ضلع مالی ما و کمک مالی ما ناقص باشد آن دو ضلع باقیمانده برای ما ماندگار نمی‌شود؛ کمک مالی در کنگره 60 از اهمیت بالایی برخوردار است چون گذشتن از مال سخت‌ترین قسمت آن است و باید هر آنچه در توانمان هست برای استحکام مالی و علمی کنگره تلاش کنیم؛ من قبل از ورودم به کنگره بارها این کلمه را تکرار کردم که حاضرم هر کاری بکنم و هر مبلغی بپردازم تا اینکه مسافرم سلامتی خودش را به دست آورد و خودم هم به آرامش برسم و در حال حاضر آن روز رسیده پس به عهدی که با خودم بستم وفا کنم و اگر به عهد خود پایبند باشیم مطمئناً به آن حال خوش‌، دست پیدا می‌کنیم.

همسفر باران، مسافر نیکوتین از شعبه عمان سامانی:

با عرض تبریک روز معلم خدمت تمامی معلم‌های کنگره 60 و خانم جلالی...

در مورد دستور جلسه: من برای استحکام مالی و علمی کنگره چه کرده‌ام؟

از دو بخش مالی و علمی می‌گوید در قسمت مالی برای هر خدمت و تجربه باید هزینه‌ فراوانی بدهم تا فقط آموزش بگیرم و اما در مورد علمی منظور این نیست که علم کنگره ناقص است و من باید آن را کامل کنم نه منظور این است که باید این علم را با عمل خود به اثبات برسانم و از قوه فعل درآورم، حتی با لایک کامنت گذاشتن قدردان باشم. همه میدانیم که علم و دانش کنگره از جناب مهندس و استاد امین و استادان ایشان است حالا من چه کرده‌ام؟ اول از همه باید بدانم که این حال خوبی که دارم را با این شرایط رایگان هیچ کجا به من داده نمی‌شد اگر قدردان نباشم به راحتی از من گرفته می‌شود. مثل آنکه گفته شده که شکر نعمت، نعمت را افزون کند و کف آن از کفت بیرون کند و به قول یکی از استادان جناب مهندس باید بتوانیم که بدانیم.

همسفر فاطمه، مسافر نیکوتین از شعبه شفای مشهد:

 عرض تبریک هفته معلم به خانم جلالی و همه معلم‌های کنگره 60 به خصوص بنیان‌گذار کنگره و اما در مورد دستور جلسه من برای استحکام مالی و علمی کنگره چه کرده‌ام.

پایه‌های علمی و مالی یکی از اصلی‌ترین پایه‌های کنگره است و اگر من بخواهم ذره‌ای از این علمی که یاد گرفته‌ام و حال خوبی که دارم را بخواهم جبران کنم و با هزینه‌اش را بپردازم خیلی توان مالی بالایی می‌خواهد که هرچه بگذارم کم گذاشته‌ام، من که می دانم توان مالی‌اش را ندارم ولی می‌توانم با خدمت کردن و به سبد کمک کردن در حد همان پول سیگار و یا تنباکو که قبل از ورود به لژیون مصرف می‌کردم کمک کنم و یا در گل‌ریزان حداکثر تلاش خود را برای جبران خدمات داده شده بکنم تا دیگری هم به حال خوب من برسد.

 همسفر زهرا، مسافر نیکوتین از شعبه میرداماد

ضمن عرض تبریک هفته معلم خدمت جناب مهندس و خانواده محترمشان و خانم جلالی و تمامی معلم‌های کنگره 60 خدا را شاکرم که از این طریق می‌توانم انرژی لازم را بگیرم.

همان‌طور که می‌دانیم کنگره تحت هیچ نهاد نیست و تمامی پایه‌های مالی آن از خود اعضای کنگره است و از بیرون هیچ کمکی را نمی‌پذیرد، جناب مهندس می‌فرمایند: ما باید از هر نظر چه مالی و چه علمی  به خودمان متکی باشیم همان‌هایی که روزی به آن‌ها کمک شده و به درمان رسیده‌اند و من هم در این سیستم به درمان نیکوتین رسیده‌ام، پس باید امروز من هم کمک کنم تا دیگران هم به درمان برسند همه‌ی اعضا و خود من باید این سؤال را از خود بپرسیم که در قبال کمک دیگران چه کمکی می‌توانیم به این سیستم بکنیم؟ آیا توان مالی داشته‌ام و یا توان خدمت کردن از هر نوع حتی طی کشیدن نکرده‌ام و انجام نداده‌ام؟ در کنگره یاد گرفته‌ایم که علم و ثروت مکمل هم هستند پس‌انداز کردن را آموخته‌ایم کمک به کنگره یک پس‌انداز معنوی است. پول مثل آبی است که باید در جریان باشد تا شفاف و زلال بماند هر چیزی که به دست می‌آید باید زکاتش را هم بپردازیم به هر شکل ممکن چه مالی و چه خدمتی هرچه را که بکاری چند برابر بازگرداننده خواهد شد.

همسفر فرزانه، مسافر نیکوتین از شعبه شهرکرد:

در رابطه با دستور جلسه اگر دقت کنیم کنگره 60 برای تمامی افراد امکاناتی فراهم کرده که هر یک از ما یا خانواده ما وقتی به کنگره مراجعه کردیم به راحتی توانستیم از امکانات کنگره 60 استفاده کنیم تا به درمان رسیدیم. علم و دانش کنگره و حل نمودن صورت‌مسئله اعتیاد باعث شد افراد زیادی به درمان برسند. من قبل از ورودم به کنگره مشکلات زیادی داشتم بی‌خوابی، مصرف سیگار برایم دیگر قابل تحمل نبود. خیلی به دنبال راه نجات می‌گشتم که مشکلاتم حل شود ولی همیشه به در بسته برخورد می‌کردم، به علت نداشتن شناخت و آگاهی بیشتر آسیب می‌دیدم. کنگره 60 بستری برایم فراهم کرد و تمام امکانات مالی و علمی را در اختیار من گذاشت که من در کمال آرامش در مسیر درمان قرار بگیرم و به راحتی به درمان رسیدم. اگر در مقابل خدمات کنگره بی‌تفاوت باشم مطمئناً پاسخ بی‌تفاوتی از دست دادن شرایطی هست که در آن به من کمک شده. اگر پاسخ من در جهت بازپرداخت این راه باشد قطعاً پاسخ آن طوری خواهد شد که من به بهترین شکل در مسیر قرار بگیریم حالا این پاسخ هر خدمتی از طرف من می‌تواند باشد، مالی، علمی همان‌طوری که آقای مهندس فرمودند: خداوند لیاقت خدمت را به هر انسانی نمی‌دهد اگر ما در طلب خدمت نباشیم بسیاری هستند که در طلب خدمت هستند.

همسفر ساغر، مسافر نیکوتین از شعبه کاسپین:

در رابطه با دستور جلسه اگر بخواهم مشارکت کنم این است که این دستور تو جلسه تلنگری به من زد که بدانم که کنگره وابسته هیچ ارگانی نیست ولی افراد بسیار زیادی هستند که با تمام وجود طالب کمک هستند تمام منابع مالی و علمی کنگره نتایج زحمات اعضای کنگره هست.

من این را یاد گرفتم که گاهی پیش می‌آید شرایط سخت باشد ولی من باید بتوانم خودم شرایط را تغییر دهم من باید به شکلی زندگی کنم که برای آینده برنامه‌ریزی داشته باشم. من قبل از ورودم به کنگره پول زیادی صرف مشاوره می‌کردم تا بتوانم مشکل مصرف کردن سیگارم را درست کنم و نه تنها به نتیجه نمی‌رسیدم بلکه نا امید تر می‌شدم. وقتی وارد کنگره شدم بهترین معلم در اختیار من قرار گرفته شد نه پولی از من دریافت کردند و نه مسیر را برایم ناممکن کردند بلکه با آغوش باز من را پذیرا شدند من باید گذشته را فراموش نکنم من هزینه‌ها زیادی را بی نتیجه صرف کرده بودم حالا باید من هم در این سیستم در توانم باید برنامه‌ریزی داشته باشم و به عنوان یک عضو در این سیستم مشارکت کنم.

همسفر مونا، مسافر نیکوتین از شعبه رودهن:

در مورد دستور جلسه من فکر کردم همان‌طور که مدرسه برای بچه‌ها خانه دوم است. کنگره هم برای من خانه دوم است و من بچه محصلی هستم همان‌طور که به خانه اول خودم رسیدگی می‌کنم باید برای حفظ بقای شعبه و کنگره 60 تمام تلاشم را انجام دهم و تا جایی که در توانم هست من باید از این سیستم مراقبت و حمایت کنم در واقع من فکر می‌کنم حمایت از کنگره و حامی بودن از این سیستم یعنی حمایت از خودم است. به این دلیل که شاید در آینده خیلی افراد نیاز به این مجموعه خواهند داشت برای همین من باید مراقب و حامی کنگره باشم هر کاری که باید بتوانم انجام دهم چه مالی و چه معنوی دیگران کاشتند ما خوردیم ما می‌کاریم تا دیگران برداشت کنند.

همسفر زهرا، مسافر نیکوتین از شعبه ابن‌سینا:

کنگره 60 از طریق کمک‌های خود اعضا اداره می‌شود نه از کمک‌های دولتی، علمی که در کنگره است حقیقت و در صور پنهان، روان، درمان جهان‌بینی و درمان اعتیاد و نیکوتین در رسیدند به تعادل صورت می‌گیرد و در حال حاضر این رهایی و سلامتی و آرامشی که در زندگی من است مدیون کنگره هستم پس باید قدردان کنگره باشم چون چیزی که کنگره به من داد از هیچ جا به من کمک نرسید. من از آن همه ضد ارزشی‌ها دست کشیدم منی که این همه به قلیان وابسته بودم کنگره من را تزکیه و پالایش داد و از نفرت به عشق رساند و من باید یادم باشد در گذشته کجا بودم والان کجا هستم من با خدمت کردن به دانای می‌رسم پس باید بمانم تا خدمت کنم دیگران کاشتن من خوردم حالا باید من بکارم تا دیگران بخورند

 همسفر زهرا، مسافر نیکوتین از شعبه حر:

در مورد دستور جلسه یک روز داشتم کتابی را مطالعه می‌کردم فکر می‌کنم به این دستور جلسه مربوط باشد و حکایت از این قرار بود عابری از راهی عبور می‌کرد که ناگهانی به یک پیرمرد می‌رسند که داشت درخت گردو می‌کاشت کنارش رفت و به او می‌گوید آیا عمرت وقت می‌دهد که داری درخت گردو می‌کاری پیرمرد در جواب به او می‌گوید که دیگران کاشتن من خوردم و حالا من می‌کارم که دیگران بخورند و آنجا آن مرد خیلی خوشحال می‌شود می‌آید به وزیر خود دستور می‌دهد که هزار سکه به پیرمرد بدهند همان‌جا پیرمرد لبخند میزند و می‌گوید هیچ‌کس زودتر از من ثمر این درخت را نخورد خوب به نظر من هم کنگره همین حکایت را دارد که وقتی به من یک خدمت داده می‌شود اولین کسی که ثمر و حس خوب آن را دریافت می کند خود من هستم خوب این سیستم به من خیلی کمک کرد آن‌همه دردهای من درمانش پیدا شد وقتی من خوب شدم باید به فکر دیگران وهم آیندگان باشم و هدف من این باشد که به آن‌ها کمک کنم و از هر کاری یا خدمت کنگره به من می‌دهند دریغ نکنم چون اولین بهره‌اش نصیب خودم می‌شود و امیدوارم داخل این سیستم بتوانم به آن‌هایی که در اوج تاریکی‌ها هستند یک پل محکم بسازم که از روی آن با تفکر و آموزش گرفتن عبور کنند

همسفر سمانه، مسافر نیکوتین:

 خوب پایه‌های مالی، اصلی‌ترین چیزی است که کنگره روی آن استوار است خوب باید کنگره پایه‌های مالی خوبی داشته باشد اگر از لحاظ مالی ضعیف باشد نمی‌تواند به افرادی که تازه وارد کنگره می شوند   رهایی هستند کمک کنند خوب من قبل کنگره آمدنم همیشه به آدم‌هایی که سلامت بودن با حسرت نگاه می‌کردم و می‌گفتم خدایا چه می‌شود من هم یک روزی با مسافرم هردو سلامت باشیم من از مصرف سیگار خودم و اعتیاد همسرم خسته شده بودم خیلی جاهای مختلف رفته بودم دیگر خسته شده بودم خیلی پول‌ها خرج کرده بودم اما به نتیجه خواست خود نرسیده بودم و باور نداشتم یک  روزی خودم و مسافرم به رهایی برسیم خداوند آرزوی دست نیافتنی مرا برآورده کرد و و آرامش دوباره به زندگی من برگشت پس باید یادم باشد از کجا به کجا رسیدم چرا الان من که به این حال خوش رسیدم نباید بخشی از درآمدم را در اختیار کنگره بگذارم من هر کاری که از دستم بر بیاید باید برای کنگره انجام بدم علمی که در کنگره است هیچ جای دنیا پیدا نمی‌کنم.

همسفر سپیده، مسافر نیکوتین:

این دستور جلسه به من مسائلی را یادآوری می‌کند که من دچار صفت فراموشی نشوم.

من در دنیای تاریکی بودم وقتی وارد کنگره شدم و آموزش گرفتم و تونستم تا حدی در تعادل باشم و در آرامش نسبی باشم  اگر گذشته خودم را فراموش کنم ممکن است فراموش کنم از کجا به کجا رسیده‌ام ، من نباید فراموش چه افرادی در این مسیر من را یاری کردند.

این دستور جلسه برای من یادآوری است که گذشته خودم را فراموش نکنم و برای استحکام پایه‌های مالی و علمی کنگره 60 و کمک به انسان‌هایی که در تاریکی هستند هر کاری که می‌توانم را انجام بدهم.

همسفر معصومه، مسافر نیکوتین شعبه عمان سامانی:

در ابتدا هفته معلم را خدمت آقای مهندس و خانواده شان و همه کمک راهنمای کنگره 60 و خانم جلالی تبریک عرض می‌کنم.

می‌خواهم فرازی از استاد سردار بخوانم.

بسم‌الله الرحمن الرحیم باید بدانید که همه ما برای خدمت و آموزش پا به حیات نهاده‌ایم ابتدا آموزش و سپس خدمت درست انجام بدهیم در این راه وقت بسیار لازم است. غذای نیمه پخته یا به عبارتی خام قابل خوردن نیست در انجام فرامین الهی باید بسیار دقت کنیم تا بهترین راه همان باشد که خداوند خواسته است که توسط انسان به انجام برسد.

 

تایپ مطلب: خانم‌های مسافر نیکوتین زهرا از شعبه فردوسی مشهد، فاطمه از شعبه شفا مشهد، زهرا از شعبه حر، فرزانه از شعبه شهرکرد، سمیرا از شعبه ابن‌سینا

ویرایش و تنظیم: خانم‌های مسافر نیکوتین اکرم از شعبه ستارخان، سمیه از شعبه ابوریحان

لژیون درمان نیکوتین گروه خانواده کنگره 60


 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .