English Version
English

کنگره ۶۰ متعلق به تمام دوران هاست

کنگره ۶۰ متعلق به تمام دوران هاست
روز ها فکر من این است و همه شب سخنم
که چرا غافل از احوال دل خویشتنم
ز کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود
به کجا می‌روم آخر ننمایی وطنم
 
دلیل سال‌ها غفلت، سکون و سرگردانی من چه بود؟ نبود آگاهی و وجود تاریکی سالها باعث شده بود که متوقف شوم. زندگی من فقط سپری کردن ایام بود و تکرار و تکرار؛ اما همیشه در گوشه قلبم حس می‌کردم که باید حرکت کنم، باید تغییر کنم ولی نمی دانستم به کجا و چگونه.
 
خداوند چون عاشق بندگانش است هیچ گاه آنان را به حال خود رها نخواهد کرد و به انواع و اقسام طریق از درون و بیرون هدایتشان می‌نماید. اگر ما قرار است راه عاشقی خداوند را بپیماییم دلیلش فقط عشق خالق به مخلوق است که راه را نشان می‌دهد و این را هم اکنون برای ما گشوده شده است راه رسیدن به خالق.
 
کنگره ۶۰، این نهاد خودگردان که توسط جناب مهندس دژاکام در سال ۱۳۷۸ تاسیس شده، به ظاهر جسم را درمان می کند ولی در واقع اهداف بسیار بزرگتری در نظر دارد. کشف دانش های کشف نشده بشر و نشان کردن راه برای رسیدن به مقصود که همان عشق است. وظیفه تک تک اعضا اینست که به هر طریقی توان دارند از این سیستم حمایت نمایند؛ به قلم، به قدم، به دِرَم و کَرَم، برای عظیم تر شدن این درخت تنومند باید تلاش نمود. 
 
هر سیستمی برای ماندن و قوی شدن نیاز به سه پایه اصلی دارد که تمام بنا بر آن استوار است. علم و دانش، نیروی انسانی و نیروی مالی که باید به صورت یکسان رشد کنند. هر زمان هر یک از این مولفه ها کمرنگ شود، حرکت رو به جلو کند شده تا جایی که متوقف گردد. از آنجا که کنگره ۶۰ متعلق به تمام دوران هاست باید حفظ شود و بماند. وظیفه حفاظت از آن بر عهده تک تک ماست. 
 
علم و دانش کنگره همانطور که ما با تمام وجود باور داریم، علمی ناب است که توسط نیروهای راستین القا شده و اعضا نیز در هر جایگاه خدمتی که هستند می توانند نقش نیروی متخصص را ایفا کنند. هریک از اعضا با فراگیری آموزش ها و اجرایی کردن آنها و انتقال به دیگران، نه فقط از طریق کلام بلکه از طریق حس و رفتارِ خود می توانند علم کنگره را انتقال دهند. چون چیزی که باعث این همه تغییر در تمامی زوایای من شده است مسلماً حقیقت است و دیگرانی هم که در کنگره حضور ندارند می‌توانند آن را قلباً دریابند.
 
یکی دیگر از پایه های استحکام هر سیستم اندوخته مالی است که هرچه نیرومند تر باشد سیستم برای رسیدن به اهداف و نیازهایش، راحت تر، سریع تر و قدرتمند تر عمل می کند. کنگره ۶۰ نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و با وجود رایگان بودنِ تمامی خدمات، به حمایت مالی اعضا به صورت داوطلبانه نیازمند است. در سیستم کنگره، روش های گوناگونی برای استحکام این امر خطیر یعنی پایه های مالی وجود دارد. 
 
حمایت از سبد قانون یازدهم که معمولاً در تمام جلسات کارگاه های آموزشی کنگره وجود دارد، برای برطرف کردن نیازهای روزانه شعب در نظر گرفته شده است. بخش‌هایی هم نظیر موسیقی، ورزش و زمین وجود دارند که اعضا با انتخاب هر کدام و پرداخت مبالغ نقدی خود، به شکوفاتر شدن اقدامات این قسمت‌ها کمک خواهند نمود. من معتقدم اگر با این مبالغ هر چند اندک، نتی زده، یا دیواری چیده شود و یا ورزشکاری شاد گردد حس خوش آن تا ابد در سما باقی خواهد ماند؛ چراکه انرژی فنا ناپذیر است و روزی به سمت من باز خواهد گشت. 
 
علاوه بر اینها یکبار در سال جشن بزرگی برپاست که در آن همه شعب آذین بسته می شوند و به رسم سنت دیرین ایرانی، گلریزان می‌کنند و چه نامی برازنده تر از گلریزان و چه عملی زیباتر از خدمت بخشش وجود دارد. در این روز، مسافران و همسفران کنگره ۶۰ بخشی از سرمایه نقدی خود را به شکرانه نعمت رهایی و سلامتی، آرامش و حقیقتی که به ما ارزانی شده است در سبد اخلاص تقدیم می کنیم تا کنگره بتواند گام‌های بلندتری در جهت تحقق اهداف خود که همان ترویج دانش کنگره و عبور آن از مرزهای مکان است انجام دهد. در جشن گلریزان هر یک از اعضا می توانند با پرداخت مبلغ ۶ میلیون تومان در لژیون سردار که لژیون مالی کنگره ۶۰ می باشد عضو شوند. علاوه بر این کسانی که از توان مالی بهتری برخوردارند با پرداخت ۵۰ میلیون تومان لقب "دِنور" به آنان اختصاص داده می شود و اشخاصی که از تمکن مالی بالاتری برخوردار هستند با پرداخت مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در شمار "پهلوانان" کنگره ۶۰ قرار می‌گیرند.
 
چه زیباست آن نظامی که بنیانش، خود در همه چیز اولین نفر باشد. بقیه اعضا نیز هر آنچه که در توان دارند تقدیم می کنند و به این نکته باور دارند که هر خدمتی به کنگره می‌کنند در اصل به خود کرده اند. هر کدام از اعضای کنگره ۶۰ به عنوان برگ سبز درخت پربار کنگره، گرچه توسط ریشه(جناب مهندس) تغذیه می شویم ولی کارشان به عنوان یک برگ بسیار مهم می باشد. برگ، آلودگی را در خود حل کرده و اکسیژن تولید میکند و باعث زیبایی و حیات خواهد شد. ما نیز باید برای تصفیه خود و دیگران قدم برداریم. باید آلودگی های درون خود را تبدیل به زیبایی و پاکی کنیم. 
چنان باشیم که دیگران در کنار ما احساس آرامش و امنیت نمایند. باید به موقع ببخشیم و حمایت کنیم. بدانیم رضای خالق در رضایت مخلوق است و چه کاری ارزشمندتر از حمایت کنگره ۶۰ که رضایت رهاشدگان و جویندگان علم و دانش ناب الهی در آن موج می‌زند.
 
نویسنده: همسفر لیلا لژیون یکم
تهیه و ارسال: همسفر سمیرا 
همسفران نمایندگی رودهن

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .