English Version
English

چگونه در کنگره 60 پهلوان شویم

چگونه در کنگره 60 پهلوان شویم

جمعیت احیای انسانی کنگره 60 یک سازمان مردم نهاد است که اساس فعالیت آن بر پایه ی کمک فرد رها شده از اعتیاد به فرد بیمار مصرف کننده است. در کنگره 60 افراد به صورت داوطلب در سمت و جایگاه مختلف مشغول به خدمت می شوند.

یکی از جایگاه  های خدمتی، گروه های مالی است که توسط اعضای کنگره 60 با محوریت افزایش توان مالی این سازمان مردم نهاد تشکیل می شود. در کنگره 60 این گروه های مالی را لژیون سردار می نامند.

افراد با پراخت مبلغی مشخص در طی سال می توانند عضو این گروه مالی شوند. یکی دیگر از عناوین خدمتی در کنگره 60 که مربوط به مسائل مالی  است پهلوان نام دارد. افراد با پرداخت مبلغ پانصد میلیون تومان به صورت یکجا و یا در اقساط معین می توانند این عنوان را از آن خود کنند.

مقاله زیر از مسافر مهدی، یکی از اعضای لژیون شوشتر کنگره 60 است که در آن  به تعریف و تفهیم فلسفه لژیون های سردار و عنوان پهلوان پرداخته است. در ادامه شما را به مطالعه ی این مقاله دعوت می کنیم.

واژه پهلوان برای ورزشکاران به‌کاربرده می‌شد. پهلوان ترکیبی از پهلو + آن است که منسوب به سرزمین پارت هست که مردمان آن سرزمین به توانایی و دلیری شهرت داشتند و در پی کارهای نیکی که انجام می‌دادند لقب پهلوان به آن‌ها داده می‌شد و با این لقب سنت‌های مردمان این سرزمین به پهلوانی مشهور می‌شدند.

عضویت در لژیون سردار از خدمت‌هایی است که افرادی که دوست دارند با عشق و تمام وجود خود در این کار سهیم ‌شوند. آقای مهندس برای استحکام پایه‌های مالی در کنگره 60 و در خانواده بسیار تأکیددارند و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم، عضویت در لژیون سردار با هر عنوانی فرصتی است که به کمتر کسی داده می‌شود و ما باید به‌درستی و با تمام توان خود از آن استفاده کنیم.

شاید کمک‌هایی که قرار است ما انجام بدهیم از دید ما ناچیز و کم باشد؛ اما شاید کمکی که من می‌کنم برای یک خشت یا یک آجر باشد که در ساختن زمین در کنگره مصرف می‌شود؛ اما من باید قدر همین را هم بدانم؛ چراکه من می‌توانم در حد یک خشت و یک آجر کمک کنم و فرد دیگری توانایی بیشتری دارد مثلاً می‌تواند به‌اندازه خرید یک شاخه آهن یا یک کامیون سیمان کمک کند؛

پس من در حد توان خود کمکی را انجام بدهم؛ می‌توانم بگویم که یک پهلوان هستم؛ پس پهلوانی فقط به‌زور بازو داشتن نیست. در کنگره هرکس می‌تواند به نوع خود یک پهلوان باشد و از این کار بهره فراوان ببرد و خیروبرکت آن کار خود را در زندگی مشاهده کند. پس همیشه جمله شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر نعمت از کفت بیرون کند را زمزمه گوش خود قرار بدهم و بدانم اگر بخششی با لذت داشته باشم خداوند هم من را از خیر و برکات آن بخشش چه ازنظر مادی و چه ازنظر معنوی بهره‌مند می‌کند. من در کنگره درس‌هایی را آموختم که هیچ جا نمی‌توانستم بیاموزم حس‌هایی در من بیدار شد که تاکنون بسته بود من در کنگره آموزش‌هایی را اجرایی می‌کنم که در من حس بسیار زیبایی را ایجاد می‌کند یکی از این مسائل بخشش مالی بود که از سال اولی که در لژیون سردار عضو شدم با گوشت و پوست‌واستخوان خود حس کردم برای من این بخشش مانند حس امنیت، رهایی و آرامش است من باوجود تمام مشکلات زمانی که بخشیدم و نفس خود را آموزش دادم و خوراکی از جنس بخشش، محبت، گذشت و... بازتابی در زندگی خودم دیدم که با هیچ‌چیز نمی‌توانم عوض کنم ازنظر من اگر انسان لذت بخشش را بچشد همانند همان غواصی است که با اطمینان برای یافتن در آب فرو می‌رود و با شوق به دنبال آن می‌گردد. من تمام تلاشم قطره‌ای بودن در اقیانوس بیکران کنگره ۶۰ است فرقی نمی‌کند اولین و آخرین باشی مهم بودن است مهم سهم داشتن است مهم رسیدن به حال خوش است، برای خودم به‌شخصه بسیار خوشحال هستم برای درونم خوشحالم برای پیروزی که کسب کردم خوشحال هستم مگر می‌شود بخشید و خوشحال نبود مگر می‌شود گذشت و خوشحال نبود برای حال خوب تمام آیندگانی که قرار است بر روی صندلی‌های دانشگاه کنگره ۶۰ بنشینند خیلی خوشحال هستم در من غروری ایجاد می‌شود غروری از جنس عشق از جنس محبت و برای این حس ناب معبود خود را شاکر هستم.

جناب آقای مهندس با الهام گرفتن از گذشته، رسم زیبای گل‌ریزان را در کنگره برپا نمودند چراکه درگذشته جوانمردان بسیاری در زورخانه‌ها بودند و برای انجام دادن کارهای بزرگ و انسان دوستانه گل‌ریزان را به پا می‌کردند تا به‌واسطه آن گره‌ای را از کار هم نوعان خود باز کنند و این رسم بسیار زیبا و باشکوه و همچنین برپایی لژیون‌های مالی اکنون در کنگره ۶۰ به دستور جناب آقای مهندس دژاکام برپا می‌شود تا به‌واسطه آن از اعضای خود کنگره برای کمک به دیگر افراد که در دنیای تاریکی اعتیاد غرق‌شده‌اند کمک بگیرند و بارها جناب مهندس بر این نکته تأکید کردند که کنگره ۶۰ یک سازمان مردم‌نهاد است و از هیچ ارگان و سازمان دیگری کمک نخواهد گرفت.

 

 افرادی که از مال و دارایی خود درراه خدا و برای آرامش و آسایش دیگران و آیندگان سرمایه‌گذاری می‌کنند، خیروبرکت این بخش صد برابر به زندگی آنان برمی‌گردد و به آرامش و حال خوب می‌رسند. البته کسانی هم هستند که تنها به‌عنوان نگهبان و نگه‌دارنده اموال خود محسوب می‌شوند، چون قدرت بخشش آن را ندارند و این افراد در خدمت مال و سرمایه خود هستند. داشتن سرمایه تا زمانی می‌تواند در زندگی انسان تأثیر مثبت و بسزایی داشته باشد که فرد آن مال و ثروت را در خدمت خود بگیرد و بتواند آن را درراه خیر صرف کند، نه اینکه خود او در خدمت مال و اموالش باشد و تنها آن را ثبت و ضبط کند، در این صورت هیچ‌گونه خیروبرکتی در کار او حاصل نخواهد شد؛ بنابراین هر کس به‌اندازه توان خویش می‌تواند در این کار بزرگ سهیم باشد، همین‌که بتواند بدون توقع و چشم‌داشت و از روی خلوص نیت مبلغ موردنظر را ببخشد، این امر ارزش کار او را صدچندان خواهد.

نویسنده:مسافر مهدی

لژیون شوشتر

نگارنده:مسافر غلام

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .