English Version
English

بالا رفتن نقطه تحمل و تربیت نفس در ماه رمضان

بالا رفتن نقطه تحمل و تربیت نفس در ماه رمضان

امروز در خدمت همسفر نجمه کمک راهنمای گره خانواده نمایندگی سهروردی هستیم تا در مورد دستور جلسه "الهام از رمضان" با ایشان گفت‌‌وگویی داشته باشیم:

خانم نجمه و مسافر محترمشان، ۶ سال قبل، به واسطه یکی از فامیل‌های مسافرشان، پیام کنگره را دریافت کردند و با کنگره‌۶۰ آشنا شدند، مسافر ایشان ۲۰ سال تخریب داشتند، آنتی ایکس مصرفی‌ تریاک و شیره بود، با روش DST و داروی OT و با راهنمایی آقای حجت و خانم نرگس، ۱۰ ماه و ۱۳ روز سفر کردند و هم‌اکنون، ۴ سال و ۸ ماه می‌باشد که رها هستند، رشته ورزشی خانم نجمه: تنیس و رشته ورزشی مسافرشان: فوتبال و شنا می‌باشد.

این دو عزیز، هم اکنون در جایگاه کمک راهنمایی، در حال ادامه دادن مسیر خودشناسی هستند. شما عزیزان را به خواندن این گفتگوی زیبا دعوت می کنیم.

 

به چه دلیل ماه رمضان از دیدگاه کنگره ۶۰، بسیار گرامی و با ارزش است؟

درمان اعتیاد آقای مهندس با روش دی‌اس‌تی بر این اساس شد که ایشان اعتقاد داشتند در ماه رمضان باید روزه بگیرند، روزه گرفتن آقای مهندس، دلیل آن شد که نظم را به مواد و مصرفشان بدهند و باعث شد که روش دی‌اس‌تی کم‌کم پیدا شود، به این علت برای کنگره با ارزش و گرامی است.

 

الهام از ماه رمضان برای آقای مهندس، چه نتیجه‌ای داشت؟  سپس در زندگی‌ ما انسان‌هایی که به نوعی درگیر تاریکی بوده‌ایم، چه اثری گذاشت؟

در واقع درسی که آقای مهندس از ماه رمضان گرفتند، همان نظم است؛ چون ماه رمضان یک نظم و تایم خاصی دارد و ایشان توانستند به مصرفشان نظم بدهند و سر ساعت مصرف کنند، در کنگره متوجه شدم که علت مصرف کننده شدن مسافران ما، همان بی‌نظمی‌شان بوده و منِ نجمه، بعد از چند سال به دلیل تاریکی‌های خودم به کنگره می‌آیم و وقتی به عقب بر‌می‌گردم و تاریکی‌ها و مشکلاتم را می‌بینم، فقط به بی‌نظمی خودم برمی‌گردد، اگر نظم را رعایت کنم و وادی‌ها را یکی‌یکی جلو بروم و‌ به وادی ششم که فرمان عقل است برسم، متوجه می‌شوم که اجرایی نکردن فرمان عقل، همان ناهنجاری، بی‌نظمی است که ساختارهای منفی را در زندگی‌ام به وجود می‌آورد. ماه رمضان همان نظم را به من یاد می‌دهد تا بتوانم کم‌کم و به همان روش dst، تاریکی‌هایم را درمان کنم.

 

حس شما نسبت به ماه رمضان، قبل از ورود به کنگره چگونه بود؟ و بعد از حضور در کنگره، چه تغییری کرده است؟

ماه رمضان و کلیه ماه‌ها در مقاطع زمانی مختلف زندگی و وقتی که با یک مصرف کننده آشنا شوم، یا بعد از ورودم به کنگره، با همدیگر فرق می‌کند. ماه رمضان از آن جهت برایم مهم بود که در همه حال، تمام تمرکزم این بود که از خداوند بخواهم تا مصرف‌کننده‌ی من درمان بشود، نه اینکه بخواهم از آن مواقع عبادی لذت ببرم یا حسی داشته باشم که آن لحظات را درک کنم. زمانی هم که به کنگره آمدیم، در اواخر سفر اول، به خاطر شرایطی نتوانستم در ماه رمضان داخل کنگره باشم و ماه رمضان سال بعد در سفر دوم، داخل شعبه سهروردی خمینی شهر بودیم و آن لحظاتِ اذان و افطار در کنگره، شاید لحظاتی بود که در طول عمرم برای اولین بار تجربه کرد‌م و بقیه سال‌ها هم یک شور و حال دیگری داشتم. قبل از کنگره، به زور یا به اعتقاد دیگری روزه می‌گرفتم اما بعد از آمدنم به کنگره اینطور نیست، به دلیل اینکه آقای مهندس، روزه گرفتن را برای سیستم ایکس مفید می‌دانند و همچنین طبق سخنان و سی‌دی‌های آقای امین: جسم من، با روزه گرفتن در این یک ماه و شرایطی که دارد، ریسِت و بازسازی می‌شود، دلایل بیدار شدن و با نظم خاصی غذاخوردن و انجام کارهای عبادی را بعد از آمدن به کنگره متوجه شدم که مسلما برایم لذت‌بخش‌تر و قشنگ‌تر است و با حس و حال بهتری انجام می‌دهم.

با توجه به اینکه روزه گرفتن؛ فقط نخوردن و نیاشامیدن نیست، لطفا از فواید روزه گرفتن و تاثیر آن بر روی سیستم ایکس و نقطه تحمل برایمان بگویید؟

از زمانیکه به کنگره آمده‌ام و روزه می‌گیرم، متوجه شدم که وقتی سیستم ایکس در شرایط سخت قرار می‌گیرد، از لحاظ اینکه مواد غذایی در ساعاتی به آن نمی‌رسد، یک تکانه برایش به وجود می‌آید که سیستم ایکس می‌تواند خودش را بهتر بازسازی کند و از آن حالت یکنواختی بیرون آید. وقتی که روزه هستیم و تشنه می‌شویم، آب و غذا می‌خواهیم، با وجود اینکه  جلوی چشممان هست و کاملا اختیار داریم که از آن‌ها استفاده کنیم ولی استفاده نمی‌کنیم و وقتی بدنم در شرایط سختی قرار بگیرد، هم از لحاظ آب و غذا نخوردن تحملش بالا می‌رود و هم، نفس تربیت می‌شود و این باعث می‌شود که اگر در جایی شرایطش را داشتم تا نفس به من حقه بزند و من را به سمتی ببرد که خواسته‌های نفس اماره‌ام اجرایی شوند، با بالا رفتن نقطه‌تحمل و با آن اختیاری که غذا نمی‌خورم، نفسم تربیت می‌شود سپس اگر بخواهم ضدارزشی را انجام بدهم، به دلیل اینکه نقطه تحملم بالا رفته است، می‌توانم آن کار را انجام ندهم.

 

در کنگره به خوبی متوجه شدیم که روزه گرفتن در ماه رمضان، علاوه بر جسم، روی جهانبینی و روان ما نیز اثر مطلوبی دارد، لطفا برایمان بگویید، چگونه می‌توان «قدرت نه گفتن» خود را در مقابل خواسته‌های نامعقول نفس بالا ببریم؟

نقطه تحمل که بالا برود، انسان می‌تواند نه گفتن را نسبت به جسم و حتی نفس در صور پنهان، اجرایی کند. من قبل از کنگره فکر می‌کردم؛ روزه، نخوردن و نیاشامیدن و یک مسئله‌ی عبادی است ولی همانطور که آقای مهندس، جهانبینی را در همه‌ی زمینه‌های زندگی ما آورده‌اند مثلا جهانبینی و ورزش داریم، جهانبینی و ماه رمضان هم این است که ساختارهای درونی‌ام با روزه گرفتن خیلی بهتر باز‌سازی و درست می‌شوند.

 

آیا همسفران اجازه دارند که مسافران را به روزه‌داری اجبار کنند؟

قطعاً خیر، مسافر سفر اول، اجازه روزه گرفتن ندارد، ما در کنگره متوجه شدیم که خداوند به انسان قدرت اختیار داده است و برای هیچ کاری خصوصا در روزه گرفتن و مسائل عبادی، اجباری نداریم، هر کسی با قدرت اختیار خودش می‌تواند کاری را که می‌خواهد انجام بدهد.

اگر مطلبی را دوست داشتید در مصاحبه مطرح کنید و یا کلام پایانی دارید، لطفا بفرمایید؟

خداراشکر می‌کنم به خاطر وجود کنگره و حس‌های قشنگی که در کنگره وجود دارد و ما از آن برخورداریم. لحظه به لحظه  کنگره در زندگی من بوده است و همیشه در زندگی‌ام جایی برای آن باز کرده‌ام و از خداوند می‌خواهم که همیشه اجازه‌ی ماندن و خدمت در کنگره را به من و به همه دوستانم بدهد. هر چقدر جلوتر می‌آیم، متوجه می‌شوم که خیلی چیزها را نمی‌دانم، هنوز خیلی جا دارد که در کنگره باشم و آموزش بگیرم.

 تشکر می‌کنم از شما که من را برای مصاحبه انتخاب کردید و از حس خوبتان به من انتقال دادید. متشکرم

 

از کمک‌راهنمای محترم، خانم نجمه عزیز تشکر می‌کنم، از صحبت‌های ایشان بسیار آموزش و انرژی گرفتم؛ همچنین از مدیر محترم سایت، خانم پریسا و کمک راهنمای محترمم، خانم مائده هم سپاسگزارم.

 

با احترام، همسفر فرزانه از لژیون هشتم

همسفران نمایندگی سهروردی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .