English Version
English

واژه زیبای همسفر

واژه زیبای همسفر

هفته بسیار زیبا و باشکوهی را آغاز می‌کنیم به نام «هفته همسفر»

این هفته را خدمت اولین و عزیزترین همسفر کنگره 60، خانم آنی بزرگوار تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و همچنین خدمت خانواده پرمهر آقای مهندس که همگی همسفرانی گران‌قدر هستند و هر چه داریم از برکت وجود آن‌ها داریم. تبریک ویژه عرض می‌کنم خدمت راهنمای عزیزم خانم اعظم جلالی که نمونه‌ای از بهترین همسفران می‌باشند و نیز خدمت همه همسفران عزیز کنگره 6.

چه زیباست نامی را که پدر مهربانمان، آقای مهندس به ما ارزانی داشته‌اند، همسفر! با شنیدن این کلمه به خود می‌بالم و حس با ارزش بودن به من دست می‌دهد؛ خاطره تلخی دارم که شاید همسفران زیادی هم این تجربه و خاطره تلخ را داشته باشند قبل از آشنایی‌ام با کنگره 60، دو یا سه بار در جلسات ان جی یو دیگری شرکت کرده بودم و این بدترین حس حقارت و سرافکندگی در من بود زیرا وقتی خودم را معرفی می‌کردم باید می‌گفتم سلام دوستان، منیره هستم، مادر، خواهر، فرزند و یا همسر یک معتاد که در آن لحظه خود را درمانده‌ترین و بیچاره‌ترین شخص روی زمین احساس می‌کردم و ادامه‌ ماجرا...‌

 

ولی قرعه به نامم افتاد و اذن ورود به کنگره برایم صادر شد، اولین هدیه‌ای که کنگره بعد از سه جلسه مشاوره به من داد همین لقب زیبای "همسفر" بود که با هر تکرارش انگار بال می‌گشایم و به پرواز درمی‌آیم‌ ولی هر چیزی بهایی دارد و اگر من همسفر بودن را پذیرفتم باید بهایش را بپردازم که این نیز خود سرشار از سود و منفعت است برایم. در کنگره 60 همسفر به کسی اطلاق می‌شود که خودش مصرف مواد ندارد ولی در کنگره حضور پیدا می‌کند تا کنار مسافرش بایستد، آموزش ببیند و بتواند بال پرواز برای مسافرش باشد. یک همسفر برای اینکه بتواند کمک حال عزیزش باشد و راه را برای حرکت مسافرش هموار کند باید آموزش‌های کنگره را بگیرد و در زندگی‌اش کاربردی و عملی کند.

همه همسفرانی که در کنگره هستند می‌دانند که رسالتی مهم به عهده‌شان گذاشته شده وگرنه همان روز اولی که فهمیدیم پدر، همسر یا یکی از نزدیکانمان دچار این گرفتاری شده است می‌توانستیم ترکش کنیم ولی نرفتیم و ماندیم، ماندیم تا بسازیم و به پاداش این ماندن خداوند اذن ورود به کنگره را برایمان به عنوان یک همسفر صادر کرد تا مسافرانمان بهانه‌ای باشند برای بهتر شدن حال دلمان و کسب علم و آگاهی منحصر به فرد کنگره 60 برای ما‌.

وقتی وارد کنگره شدیم و آموزش‌ها را گرفتیم، آموختیم به جای اینکه مقابل مسافرمان قرار بگیریم در کنارش قرار بگیریم و این راه پرفراز و نشیب را به کمک هم طی کنیم، پیمودن این راه در کنار هم لذت خاص خودش را دارد چون می‌خواهیم از طرف تاریکی‌ها به طرف روشنایی‌ها، از جهالت به دانایی، از خشم به مهر و از اعتیاد به سمت رهایی و نور حرکت کنیم؛ وقتی تصمیم می‌گیریم که همسفر شویم شاید به ظاهر سختی‌های زیاد و جدیدی بکشیم ولی این تحمل کردن متفاوت هست زیرا از روی آگاهی و همراه با صبر حقیقی انجام می‌شود من در کنگره آموختم که صبر و تحمل دو واژه کاملاً متفاوت است و با آموزش و تمرین توانستم صبر را که همراه عشق و محبت است جایگزین تحمل که همیشه همراه خشم و نفرت است بنمایم، آموختم زمانی که مسافرم توان حرکت ندارد دستش را با مهربانی بگیرم و کمکش کنم، آموختم مسافرم برای پرواز و اوج گرفتن به بالهای قوی نیاز دارد و قرار شد یکی از این بالهای قوی و جسور من باشم بنابراین با دل و جان، گوش جان سپردم به بیانات و اوامر آقای مهندس در کنگره و از کلمه، کلمه سخنانشان و از آموزش‌های دلسوزانه راهنمایم قدرت گرفتم و توانستم مسافرم را در این سفر همراهی کنم و چه لحظات با شکوهی است، وقتی مسافر و همسفر در یک سو در حال حرکت باشند.

یکی از مزایای مهم همسفر بودن این است که از شرایط و نحوه سفر مسافرش شناخت پیدا می‌کند و می‌داند که مسافرش در چه وضعیتی است و با این کار دیگر خانواده به عنوان بار حرکت و مانعی برای مسافر نخواهند بود. وقتی من به عنوان یک همسفر در کنار مسافرم قرار می‌گیرم و آموزش می‌بینم تا به او کمک کنم، این خصلت زیبا در من تقویت می‌شود و لذت کمک به دیگران سبب می‌شود تا انگیزه پیدا کنم تا به همنوعان خود کمک کنم و این پله ای می‌شود برای حرکت و تلاش من برای کسب جایگاه کمک راهنمایی؛ من همسفر در کنگره می‌آموزم که به مسافرم قوت قلب و امید بدهم و حامی و پشتیبان او باشم تا به کمک هم بتوانیم سفری به خوبی و سلامتی را به انجام رسانیم و لذت رهایی را به کمک هم بچشیم، آقای مهندس به پاس قدردانی مسافران از زحمات همسفرانشان یک هفته را به همین منظور مختص کرده‌اند تا مسافران از زحمات همسفرانشان قدردانی کنند؛ آقای مهندس به ما می‌آموزند که اگر بخواهیم از خداوند تشکر کنیم، بایستی از کسانی که به ما کمک و نیکی می‌کنند تشکر و قدردانی کنیم زیرا وقتی خداوند می‌خواهد به ما کمک کند از طریق همان انسان‌ها کمک می‌کند.

این قدردانی فقط به زبان و کلام نیست بلکه آقای مهندس فرموده‌اند که باید به‌صورت پول و طلا باشد. به تمام مسافرانی که توفیق داشتند و توانسته‌اند همسفر خوبی کنار خود داشته باشند تبریک می‌گویم و امیدوارم مسافرانی که به هر دلیل همسفر ندارند بتوانند به آن نقطه از آگاهی برسند و یکی از اعضای خانواده خود را به عنوان همسفر کنار خود قرار بدهند وگرنه ما همسفران، مسافران بی همسفر نیز هستیم.

نویسنده و تایپ: مسافر نیکوتین منیره از شعبه صائب تبریزی

ویراستاری و تنظیم: مسافر نیکوتین سمیه از شعبه ابوریحان

لژیون درمان نیکوتین گروه خانواده کنگره 60


 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .