English Version
English

کارخانه‌های طبیعی اکسیژن

کارخانه‌های طبیعی اکسیژن

جمعیت احیای انسانی کنگره 60 یک سازمان مردم‌نهاد است که از سال 1387 درزمینهٔ درمان اعتیاد فعالیت خود را آغاز کرد مبنای فعالیت کنگره 60 بر پایه کمک فرد رهاشده از اعتیاد به افراد مصرف‌کننده است. کنگره 60 به افراد بیمار و یا بیماران درمان شده از اعتیاد مسافر و همراهان آن‌ها را همسفر می‌نامد.

این سازمان مردم‌نهاد درمان اعتیاد را در قالب یک مثلث که شامل اضلاع جسم، روان و جهان‌بینی است در نظر می‌گیرد و فعالیت‌های درمانی خود را در راستای این سه ضلع ادامه می‌دهد. در مبحث جهان‌بینی در طول سال برای هر هفته دستور جلسه‌ای در نظر گرفته می‌شود که آن دستور جلسه  موضوع بحث کارگاه‌های آموزشی قرار می‌گیرد.

با توجه به اینکه این دستور جلسه این هفته درختکاری است مسافر رمضانعلی مقاله‌ای در رابطه با همین  دستور جلسه تهیه کرده است که شما را به مطالعه‌ی آن دعوت می‌کنیم.

درخت یک موهبت الهی است، سرمایه‌ای ارزشمند که با حفظ هوا، آب‌وخاک نقش مهمی را در زندگی بشر ایفا می‌کند و همچون کارخانه‌ای طبیعی اکسیژن مورد نیاز موجودات زنده را فراهم می‌سازد.

دیدن منظره‌های زیبا ازجمله درختان و طبیعت به‌عنوان موهبتی الهی نه‌تنها دل‌وجان را صیقل می‌دهد بلکه آرامش را برای انسان به ارمغان می‌آورد.

درخت فواید بی‌شماری را برای بشر و دیگر موجودات زنده به همراه دارد، این امر ضرورت حفظ و نگه‌داری این نعمت‌های الهی را دوچندان می‌کند به همین علت و به دلیل نقش مهم درخت در برقراری زندگی بانشاط، در ایران ۱۵ تا ۲۱ اسفند را هفته منابع طبیعی و روز نخست هفته را روز درختکاری نام‌گذاری کرده‌اند.

https://up.c60.ir/repository/70007/Mosaferan/%D8%B3%D8%A7%D9%84%2099/a69.jpg

درخت نقش‌های بسیاری را در زندگی بشر ایفا می‌کند، اهمیت این موضوع سبب شده است تا بسیاری از کشورهای دنیا برای پاس داشت این نعمت خداوندی و تشویق مردم به کاشت نهال و درخت روزی را در کشور خود به این موضوع اختصاص دهند، نام‌گذاری چنین روزی در کشورهای مختلف بر پایه نوع آب‌وهوای هر کشور متفاوت است اما آنچه در میان تمامی ساکنان این کره خاکی مشترک می‌باشد تلاش در مسیر حفظ و گسترش طبیعت است.

دین مبین اسلام نیز مردم را به کارهای نیک ازجمله درختکاری به‌ویژه کاشت درختان میوه تشویق می‌کند.

پیامبر اکرم می‌فرماید: اگر شخصی درختی بکارد و مزرعه‌ای را به زیر کشت ببرد و انسان‌ها و حیوانات و یا پرندگان از آن بخورند، این کار صدقه از طرف آن شخص شمرده می‌شود. حضرت علی نیز نخلستان و باغ‌های فراوانی را در مدینه به وجود آورد و در راه خدا وقف کرد.

بنابراین درخت در طبیعت نقش مهمی دارد، ما باید قدر این نعمت الهی را بدانیم و در حفظ و نگه‌داری و کاشت آن کوشا باشیم.

 

نگارنده: مسافر رمضانعلی، لژیون پنجم

تایپ و ویراستاری: مسافر رضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .