English Version
English

خدمتی از جنس سبکی و آرامش

خدمتی از جنس سبکی و آرامش

جلسه دهم از دور اول لژیون سردار همسفران نمایندگی امن قم، با استادی و نگهبانی همسفر زهرا و دبیری همسفر رضوان با دستور جلسه «خدمت مالی و تاثیر آن روی من» روز دوشنبه مورخ 99/11/27 راس ساعت 15:30 به صورت حضوری شروع به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

ممنونم که عزیزان اجازه خدمت در جایگاه استادی را به بنده محول کردند. دستور جلسه ماهیانه ما این‌بار با موضوع «خدمت مالی و تأثیر آن روی من» عنوان شده است. ما در کنگره 60 دو جریان را دنبال می‎کنیم؛ یعنی هم اینجا آموزش می‌گیریم و هم خدمت را به ما یاد می‎دهند، به این نحو که هر دو بالی را که برای تعالی نیاز داریم؛ کنار آموزش‌ها خدمت‌هاست و کنارخدمت‌ها آموزشی که دریافت می‌کنیم. اینکه خدمت مالی چه تأثیری می‎تواند داشته باشد در یک بخشی از صحبت‌های آقای مهندس این بود که ما باید در دنیا به اموراتی بپردازیم که باعث بشوند ما خودمان را تسخیر کنیم و به عبارتی آنچه که می‎گوییم «ما مالک خودمان باشیم» آن اتفاق بیافتد.

همان‌طور که می‌دانیم کارهای مختلفی که در بخش‌های مختلف خدمتی انجام می‌دهیم یعنی از ریزترین خدماتی که انجام می‌دهیم چه در محیط بیرون شعبه و چه در شعبه کارهایی هست که شاید ما از جانمان یا از تمام توانمندی‌هایمان بخواهیم در آن کار هزینه کنیم؛ اما زمانی که حرف از گذشت و خدمت مالی به میان می آید خیلی از افراد هستند که نمی‌توانند به این کار دست بزنند. چیزی که آقای مهندس به عنوان لژیون سردار شرایطش را برای ما فراهم کردند در واقع این حرکت برای بریدن آخرین بندهای اتصال زمینی آدم‌هاست.

فکر می‌کنم بالاترین مرحله تعالی پیدا کردن ما در اینجا اتفاق می‌افتد؛ ما خدمت‌های مختلفی را پیش از لژیون سردار عهده دار شده ایم و تمرین داشته‌ایم تا به جایی برسیم که بخواهیم بدون اینکه شو و نمایش باشد واقعا بخشش مدنظرما می‌باشد. این‌طور نیست که من بیایم و برای تأیید گرفتن از کمک راهنمایم این کار را بکنم و یا برای اینکه مورد تأیید عموم قرار بگیریم، یا در شعبه مرا بشناسند بیایم و کارت بکشم تا ظاهرا احساس خوبی به من دست بدهد که اگر چنین خلأئی داشته باشم نمی‌تواند خیلی انرژی بخش باشد. همان‌طور که استاد امین هم در یکی از سی‌دی‌ها می‌گفتند اگر حس تو مقطعی باشد تو را به اندازه یک موشک پرقدرت و پرسرعت بالا نمی‌برد و شاید در حد یک فضای کوتاهی بتوانی صعود داشته باشی پس اثر بخشی آن نمی‌تواند برای حرکت و ادامه راه توان لازم را به تو بدهد. اینجا هم همین‌طور است و برای استمرار و فعایت و خدمت مالی در لژیون سردار به این بستگی دارد که ما واقعاً این انتخاب را درونی کرده باشیم، دیگر نیاز به هیچ تأییدی نیست که بخواهد به آن معنی ببخشد؛ آن معنی را من خودم دریافت کرده‌ام.

خدمت مالی نهایی‌ترین بخشی است که کمک می‌کند من خودم را تسخیر کنم و اختیار دار خودم باشم. من زهرا، قبل از اینکه به کنگره بیایم خیلی دوست داشتم رخت و لباس بخرم، چیزهای گران بخرم و... این‌ها برایم لذت‌بخش بود. بعدها که در کنگره دریافت‌های آموزشی متفاوتی را دریافت کردم آن جایگزین نهایی برایم اتفاق افتاد به صورتی که من اصلاً نفهمیدم.

بنا به مضمون دستورداشتم با خودم حساب می‌کردم که ما هر بار 6 میلیون برای عضویت لژیون سردار پرداخت می‌کنیم و همچنین رقم‌های کوچکی که در طول سال می‌پردازیم؛ همه این‌ها را که از نظرم گذراندم با خودم گفتم الان اگر این جا این خدمات مالی را نمی‌کردم این سرمایه شاید رخت و لباس شده بود که داخل کمد آویخته شود و ... اما این چیزی که اینجا و این خدمات به من می‌دهند از جنسی است که آن بندهای قبلی را از من باز کرده است. من همان هزینه را اینجا می‌دهم که در واقع ان تبدیل از عالم ماده به معنا را انجام می‌رسانم برای عبور از مرحله. خیلی از اتفاقات ممکن است بیوفتد و گره‌هایی از تو باز شود که تو حتی فراموش کنی زمانی چقدر درگیرش بودی.

چیزی که عاید تو می‌شود از جنس شادی، سبکی و ارامش است که تو حاضر نیستی با هیچ چیز دیگر جایگزین کنی. الان کدامیک از ما اعضای لژیون سردار دوست داریم 6 میلیون در کارتمان باشد ولی عضو لژیون سردار هم نبودم مهم نیست. در حقیقت قضیه و جریان این جا جمع شد زمان طوری تغییر کرده است که دیگر به این نگاه نمی‌کنیم که عدد و رقمی که من بخشیدم در حساب من هست یا در حساب شعبه امین قم یا در حساب شعبات مختلف کنگره در گردش. خدمات مالی جریان‌های جدید زندگی را به روی من باز کرده است که حسش را با چیزی قابل قیاس و در خور تعویض نمی‌بینم.

امیدوارم با فکر بازتر و دلی روشن‌تر این کار را انجام دهم.

تایپ و ارائه: همسفر مریم لژیون دوم

همسفران نمایندگی امین قم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .