English Version
English

در کنگره جایگاه انسانی و شخصیت ما را به ما بازگرداندند

در کنگره جایگاه انسانی و شخصیت ما را به ما بازگرداندند

اخبار لژیون درمان سیگار خانم میترا

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202021-02-15%20at%2015.08.07%20%281%29.jpeg

سخنان استاد:

دستور جلسه این هفته، قدردانی از OT است. در ابتدا این هفته را خدمت جناب مهندس، خانم الناز عزیز اسیستانت OT، خانم مینا اسیستانت فالوآپ و تمام خدمتگزاران این بخش تبریک می‌گویم.

به خاطر دارم زمانی که در آزمون کمک راهنمایی قبول شدم، خانم‌ها خیلی سخت سفر می‌کردند، زیرا OT بسیار کم بود، افراد زیادی هم با این کار مخالفت می‌کردند و نمی‌توانستند قبول کنند که اعتیاد با تریاک درمان می‌شود و اکثراً روش‌های URD و سم‌زدایی را به کار می‌بردند.

جناب مهندس برای اثبات این متد بسیار تلاش کردند و درنهایت چون کلامشان، کلام حق بود به‌این‌ترتیب OT در اختیار انسان‌های نیازمند قرار گرفت.

در ابتدا شرایط بسیار سخت بود، بچه‌ها باید یک روز خارج از روزهای کنگره، برای تهیه دارو می‌رفتند و داروی خود را از سازمان تحقیقات اعتیاد تحویل می‌گرفتند. در ادامه کلینیک‌ها تشکیل شد و کار بچه‌ها بسیار راحت‌تر شد.

قبل از اینکه OT در دستور کار قرار بگیرد، بچه‌ها باید با همان روش مصرفی خودشان، موادشان را تیپر می‌کردند. برخی مصرف کشیدنی داشتند، برای هر پک، باید یک ضربدر در دفترچه می‌زدند و حساب مصرفشان را نگه می‌داشتند! مشکل این بود که با مصرف کشیدنی، تمام آلکالوئیدهای تریاک به بدن نمی‌رسید و درمان به‌خوبی انجام نمی‌شد.

کسانی هم که مصرف خوراکی داشتند، برای تهیه تریاک یا مواد مصرفی خود با مشکلات بسیاری برخورد می‌کردند؛ اما OT یک داروی خالص و کامل است و تمام آلکالوئیدها را به بدن می‌رساند و می‌توان برای مصرف ۳/۰ سی‌سی یا حتی کمتر از آن برنامه‌ریزی کرد.

ما می‌دانیم که اعتیاد یک بیماری است و در کنگره با روش DST کاملاً درمان می‌شود. شاید گروه‌های دیگری هم معتقد باشند که شخص معتاد، بیمار است، ولی نمی‌دانند یعنی چه و راه درمان آن چیست. تنها جناب مهندس بودند که روش درمان اعتیاد را ابداع کردند.

امروز می‌بینیم چقدر خوب و منظم این دارو سروقت و بدون مشکل در اختیار ما قرار می‌گیرد. انجام این کارها به برنامه‌ریزی دقیق و منظمی نیاز دارد. در کنگره با احترام با ما رفتار می‌شود. بچه‌ها نامه‌های خود را از کلینیک می‌گیرند و دارویشان را دقیق و مرتب استفاده می‌کنند. برای رسیدن به اینجا، تلاش‌های زیادی انجام شد.

اما در مورد سیگار، در کنگره ۶۰ داروی OT و آدامس نیکولایف به‌موازات همدیگر حرکت می‌کنند. کسانی که درمان موادشان را شروع می‌کنند، بعد از گذشت دو ماه، باید وارد لژیون سیگار بشوند، زیرا این دو مکمل همدیگر هستند، درمان اعتیاد با درمان دود کامل می‌شود و OT کمک می‌کند تا جسم بهتر بازسازی شود.

البته زمانی که سفر تمام می‌شود هم می‌توان این کار را انجام داد، نمی‌گوییم نشدنی است. من هم در سفر دوم درمان سیگارم را شروع کردم، ولی در سفر اول، انجام این کار راحت‌تر و بهتر صورت می‌گیرد.

در کنگره جایگاه انسانی و شخصیت ما را به ما بازگرداندند. قطعاً همه ما شاکر هستیم، چراکه در کنگره درنهایت احترام به درمان می‌رسیم و مسائل و مشکلاتمان حل می‌شوند. من زمانی که در کنگره به درمان می‌رسم، یک رسالتی بر عهده‌دارم و وظیفه‌ام سنگین‌تر می‌شود. اولویت اول من این است که به‌سلامتی و درمان برسم؛ اما در ادامه باید درس بخوانم، روش درمان را یاد بگیرم و به دیگران کمک کنم؛ یعنی مسئولیت من دوچندان می‌شود. زمانی که می‌بینم همدردان و عزیزان من خارج از کنگره در رنج و عذاب هستند و من شهد گوارای درمان را نوشیده‌ام، بر من واجب است که از مال و جانم درراه خدمت به انسان‌ها بگذرم.

زمانی که این‌ها را یاد گرفتم، همان‌طور که به من کمک شد، من هم باید به دیگران کمک کنم. ما در قبال تمام آموزش‌هایی که می‌گیریم، مسئولیت داریم. برخی برای امکاناتی که برایشان فراهم‌شده ارزشی قائل نیستند. باید بدانیم که؛

«شکر نعمت، نعمتت افزون کند، کفر، نعمت از کفت بیرون کند»

وقتی برای نعمت‌هایی که در اختیارم قرارگرفته ارزش قائل نباشم، آن شرایط برای من پایدار نمی‌ماند. پس باید از امکاناتمان مراقبت کنیم و از شرایطمان استفاده نماییم، اگر از آموزگار نیاموزیم، روزگار به ما می‌آموزد.

 

گردآوری و تایپ: مسافر مهسا، رهجوی لژیون درمان سیگار خانم میترا

ویرایش: مسافر خاطره

ارسال: مسافر مهرانا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .