English Version
English

متد DST نمونه کامل وتمام عیار نظم وانضباط و احترام است

 متد DST نمونه کامل وتمام عیار نظم وانضباط و احترام است

دومین جلسه از دور دوازدهم سری کارگاه های آموزشی مجازی ویژه همسفران نمایندگی کرج با استادی همسفر طاهره و با دستور جلسه «نظم انضباط احترام در کنگره» شنبه 4 بهمن ماه برگزار شد.

سخنان استاد:

سلام دوستان طاهره هستم یک همسفر، در ابتدا از استاد بزرگوارم خانم مریم عزیزم تشکر می‌کنم که اجازه خدمتگزاری را به من دادند. دستور جلسه در مورد نظم و انضباط و احترام در کنگره ۶۰ است.

 نظم در لغت به معنای آرامش، ترتیب دادن کار است نظم معنای روشنی دارد و در مقابل هرج‌ومرج قرار می‌گیرد به عبارتی نظم مجموعه‌ای است که اعضای آن به نحوی در کنار هم قرار می‌گیرند که درنهایت هدف معین و مشخصی را دنبال کنند. نظام هستی و قوانین حاکم بر آن از نظم و انضباط شگفت‌انگیزی برخوردار است به‌راستی‌که خداوند در آفرینش همه‌چیز را بر روی زمین و آسمان‌ها بانظم حیرت‌انگیز و خاصی استوار کرده است در جهان هستی هیچ‌گونه ناهماهنگی به چشم نمی‌خورد مثل: پیدایش شب و روز، زنجیره حیات در حیوانات و گیاهان، فصول چهارگانه، خواب زمستانی و بیداری در بهار، همه و همه نشانه‌های وجود نظم و انضباط دوعالم خلقت است و اگر این نبود چرخه حیات به نابودی می‌رفت. و ما باید در همه سطوح زندگی، حتی افکار خود، نظم را سرلوحه قرار بدهیم. سیستم مدیریت و اداره کنگره به‌گونه‌ای است که تمامی برنامه‌ها و مراسم‌ها، جشن‌ها، تولدها، کلاس‌ها و به‌طورکلی تمام امور رأس ساعت مقرر و بدون تأخیر انجام می‌گیرد و این‌ها همه حاکی از وجود نظم و انضباطی خاص در کنگره است. در کنگره وقتی شخصی آموزش‌ها را تحت یک نظم خاص فرابگیرد این آموزش و انضباط به‌فرمان ناخودآگاه ذهن تبدیل می‌شود و این‌ها به‌طور منظم در وجود شخص نهادینه می‌شود. کسی که سروقت به جلسه می‌آید این پیام را می‌دهد: که من باشعورم، مسئولیت‌پذیرم، برنامه‌ریزی بلدم و به راهنما و درمانم اهمیت می‌دهم. اما پیام سروقت نیامدن در جلسه این است که: حال من خراب است، و خودم را سرکار گذاشتم و با خود و راهنمایم صادق نیستم. در ابتدای کتاب ۶۰ درجه زیر صفر ذکرشده که درمان در قدم اول یک مقوله کاملاً فیزیکی و مربوط به جسم است و تا زمانی که جسم آرامش نسبی دست نیابد جهان‌بینی تغییر نمی‌کند و این مقوله به‌وسیله شربت OT انجام می‌پذیرد که نظم در مصرف این داروی شفابخش از اهمیت بالایی برخوردار است. نظم در مصرف دارو یعنی خوردن شربت در ساعت مقرر و اثربخشی دارو تأثیر بسزایی دارد. در کنگره متد DST نمونه کامل و تمام‌عیار نظم است و علامت این نظم بازشان حس‌ها است. در کنگره ما به این نتیجه رسیده‌ایم که رعایت نظم و انضباط باعث ایجاد آرامش و آسایش برای خودمان می‌شود و هر چه انسان به دانایی بیشتری برسد به همان میزان بیشتر قوانین را رعایت می‌کند پس دانایی با رعایت قوانین رابطه مستقیم دارد.

در مورداحترام گذاشتن به قوانین هم اگر در هرجایی به قوانین احترام بگذاریم درواقع به خودمان احترام گذاشتیم و به خودمان خدمت می‌کنیم. آقای مهندس خودشان یک الگوی تمام‌عیار هستند. ایشان بسیار مرتب و منظم هستند و کارهای ایشان در ساعت مقرر انجام می‌شود.

من از زمانی که به کنگره آمدم با به‌کارگیری و استفاده از خیلی از آموزش‌ها توانستم به اوضاع‌واحوالم نظم بدهم،

 

 با امید به اینکه تمام آموزش‌هایی را که در کنگره می‌گیریم در تمامی سطوح زندگی‌مان کاربردی کنیم و به هدفمان برسیم.

 

عکاس: همسفر مریم کمک راهنما

نویسنده مطلب: همسفر طاهره

درج وتنظیم مطلب: همسفر ناهید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .