English Version
English

رهایی‌ها نوید می‌دهد ما در مسیر آموزش و خدمت هستیم

رهایی‌ها نوید می‌دهد ما در مسیر آموزش و خدمت هستیم

هفتمین جلسه از دور یکم کارگاه های آموزشی عمومی کنگره60؛ ویژه مسافران و همسفران لژیون گرگان با استادی راهنما مسافر اسماعیل، نگهبانی مسافر سجاد و دبیری مسافر احمد با دستور جلسه «رابطه یادگیری و معرکه گیری» پنجشنبه  6 آذرماه 1399 ساعت  16 آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

قبل از هر چیز می خواستم من هم به نوبه خودم اولین رهایی های لژیون گرگان را  در راس به جناب مهندس و خانواده بزرگ کنگره 60 و به آقا مهدی و آقا ذکریا و خانواده محترمشان تبریک و تهنیت عرض نمایم و یک خداقوت ویژه هم خدمت راهنمای بزرگوارشان آقا مهدی عزیز، انشاالله که در این مسیر مستدام باشند. این رهایی ها نوید این را می دهد که ما در مسیر آموزش و خدمت هستیم و محصولات یکی پس از دیگری به بار می نشینند.

دستور جلسه امروز: رابطه یادگیری و معرکه گیری است. این دستور جلسه دو بخش دارد ، یکی یادگیری و دیگری معرکه گیری است. وقتی صحبت از یادگیری به میان می آید مثلث دانایی استاد امین را در ذهن آدم تداعی می نماید که شامل سه ضلع: آموزش، تفکر و تجربه می باشد و هر یک از این سه ضلع اگر نباشد مثلث به یک خط تبدیل می شود و دیگر کاربردی نمی شود. ما تا زمانی که در مسیر آموزش قرار داشته باشیم از معرکه گیری فاصله می گیریم یا به عبارتی زمانی وارد معرکه گیری می شویم که آموزش گرفتن متوقف می شود.

حال اگر بخواهیم بیشتر به رابطه این دو پی ببریم بایستی بیشتر روی این مثلث تفکر نماییم تا متوجه شویم چه اتفاق رخ می دهد که معرکه گیری بوجود می آید. گفتیم زمانی که آموزش متوقف شود معرکه گیری آغاز می گردد، وقتی ما در کارگاه های آموزشی و سر لژیون ها حضور فعال داشته باشیم به مرور زمان مثلث دانایی در درون ما شکل می گیرد و در مرحله بعدی این آموزش ها را در زندگی خود کاربردی می نماییم یعنی مثلث دانایی را به یک مثلث دانایی موثر تبدیل می نماییم و مطمئنا" تا زمانی که در این مسیر قرار داشته باشیم هیچ وقت وارد مقوله معرکه گیری نخواهیم شد، به عبارتی دیگر رابطه یادگیری با معرکه گیری یک رابطه کاملا" معکوس است یعنی هرچقدر آموزش و دانایی ما بیشتر باشد از معرکه گیری ما کاسته می شود و باالعکس.

تمامی احترامات ، جایگاه ها و نظم و ترتیبی که در کنگره 60 مشاهده می نماییم که الحق بسیار هم کم نظیر است در اثر آموزشی است که تک تک ما در کارگاه های آموزشی و سر لژیون ها دریافت نموده و آنها را به مرحله ظهور می گذاریم، اگر اینگونه نبود و ما درست آموزش نمی گرفتیم مطمعنا" امروز لژیون گرگانی هم پای به عرصه ظهور نمی گذاشت و ما امروز در این مکان مقدس گرد هم جمع نمی شدیم، پس همه این الطاف در گرو آموزش صحیح گرفتن و خدمت سالم انجام دادن است.

زمانی که در خانه از بچه ات می خواهی کاری را انجام دهد اما مطابق میلش نیست آن بچه اگر درست آموزش نگرفته باشد  با بهانه جویی ، گریه و زاری و دلایل واهی شروع به معرکه گیری می نماید تا با هزار ترفند به خواسته خودش دست یابد، نفس ما انسان ها هم دقیقا" به همین گونه عمل می نماید، زمانی که نفس من نا آگاه باشد با معرکه گیری من را به آن سمتی که می خواهد می برد، دقیقا مانند کودکی که پدر و مادر خود را به آن سمتی که می خواهد هدایت می نماید.

سخن را کوتاه نمایم: به قول جناب مهندس معرکه گیری یک مثلث دارد، یک ضلع شخص معرکه گیر، ضلع بعدی موضوع معرکه گیری و ضلع سوم شنونده آن موضوع است ، به قول معروف مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد یعنی هرجایی که دیدیم معرکه گیری دارد آغاز می شود سریعا" آن محل را ترک نماییم  و با همراهی نکردن شخص معرکه گیر در واقع جلوی معرکه گیری را گرفته ایم. دقیقا" مثل آتش ،  بایستی مواد سوختنی و اکسیژن وجود داشته باشد تا آتش که ضلع سوم است بوجود آید و اگر هر یک از این ها نباشد آتشی هم بوجود نمی آید در معرکه گیری هم همین گونه است و اگر هر یک از آن سه ضلع نباشد معرکه گیری هم شکل نمی گیرد. از این که با سکوتتان به صحبت های من گوش کردید ممنون و سپاسگزارم.

 

تهیه و تنظیم گزارش : مسافر حسین لژیون یکم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .