English Version
English

قدم‌به‌قدم به آرامش بیشتر نزدیک می‌شوم

قدم‌به‌قدم به آرامش بیشتر نزدیک می‌شوم

مسافر ابوالفضل با بیش از 15 سال مصرف مواد مخدر وارد کنگره شد، آنتی ایکس مصرفی‌اش شیشه و تزریق هروئین بود، 10 ماه و 18 روز به روش DST با داروی درمان OT، زیر نظر مرتضی بادپا سفر کرد، ورزش در کنگره؛ شنا و کوهنوردی است و یک سال و 11 ماه و 24 روز رهایی دارد. او دنور شعبه وحید است و به این بهانه با او گفت‌وگویی کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

حضور شما در کنگره 60، چه تأثیری در زندگی شما داشته است؟

قبل از اینکه وارد کنگره شوم بسیاری از راه‌ها را برای ترک مواد مخدر تجربه نمودم اما به نتیجه نرسیدم. در اوایل برایم مهم نبود که مواد را ترک کنم چون هنوز از آن لذت می‌بردم اما زمانی که تخریب‌های مواد مخدر به اوج خود رسید و مشکلات بسیاری در زندگی‌ام به وجود آمد دیگر تصمیم به خلاصی از آن گرفتم؛ امتحان روش‌های مختلف و بی‌نتیجه بودن تلاش‌ها، مرا دلسرد و ناامید کرد و این گمان در من به وجود آمد، دیگر نمی‌توانم از این تاریکی و ظلمتی که در آن گرفتارشده‌ام نجات و رهایی یابم تا اینکه با کنگره 60 آشنا شدم. پس از آشنایی با کنگره 60، مدتی باهدف شرکت در جلسات به سمت شعبه حرکت می‌کردم اما راه را نمی‌یافتم و به خانه بازمی‌گشتم تا اینکه اذنش صادر شد. اوایل بسیار بی‌نظم بودم و بسیار با تأخیر در شعبه حضور می‌یافتم اما باگذشت زمان تغییراتی در احوال من به وجود آمد و نظم در کنگره را آموختم تا اینکه تغییرات که در جسم و روانم مشهود بود، جهان‌بینی مرا تغییر داده و به رهایی رسیدم. خوشبختانه توانسته‌ام بسیاری از آن مشکلات که مانع آرامش و تمرکزم در زندگی می‌شد حل کنم و اکنون به زندگی خود بازگردم.

 

در کنگره 60، هزینه‌ها چگونه تأمین می‌شود؟

در زمان سفر اولم اصلاً متوجه نبودم که این تشکیلات چگونه اداره می‌شود و هزینه‌ها چگونه تأمین می‌شود اما بعد از رهایی به این نکته پی بردم که به این سیستم بسیار مدیونم و باید دین خود را به هر نحوی بپردازم. کنگره 60، نهادی است که به خودش وابسته است و کاملاً به اعضای خود متکی است. خارج از کنگره هیچ‌گونه کمکی را برای جلوگیری از مسائل حاشیه‌ای که می‌تواند به خط‌مشی و مسیر کنگره صدمه وارد کند، قبول نمی‌کند و به‌اصطلاح روی پای خود ایستاده است. اگر اعضای کنگره، مخارج را تأمین نکنند در اداره آن اخلال ایجاد می‌شود.

 

چگونه می‌توان به عضویت در لژیون سردار درآمد؟ توضیح مختصری در مورد لژیون سردار بفرمایید.

در قانون آمده است برای عضویت در لژیون سردار، باید مبلغ 6 میلیون تومان به کنگره 60 کمک مالی کنیم، البته باید در جلسات لژیون که دو هفته یک‌بار برگزار می‌شود نیز مشارکت فعالانه داشته باشیم چراکه باید با تشکیل جلسات و حضور در آن، اهمیت حضور در لژیون سردار را برای افرادی که تازه‌وارد هستند، نشان داده و حس کنجکاوی را در آن‌ها برانگیزیم.

 

چرا شما به لژیون سردار اکتفا نکردید و خواستید دنور شوید؟ چه تفکری باعث این امر شد؟

از سال گذشته به این مسئله فکر کردم و حتی قدم نیز برداشتم و شروع به پس‌انداز نیز نمودم. خواسته این را داشتم که دنور شوم، وقتی وارد کنگره 60 می‌شوی، جایگاه‌های متفاوتی وجود دارد که هرکدام حس و حال خاص خود دارد و انرژی جدیدی را تجربه کرده و به جهان‌بینی شما افزوده می‌شود. من هم لژیون سردار و حال آن را تجربه کرده بودم و دوست داشتم که دنور نیز بشوم تا ببینم قرار است در این جایگاه چه آموزش‌ها و چه حالی را تجربه کنم.

 

عضویت در دنور چه تأثیری در زندگی شما خواهد داشت؟

من ایمان‌دارم که این جایگاه به‌طورقطع، تأثیراتی در زندگی من خواهد داشت و وارد شدن به این مرحله مبارزه با نفس خود است چراکه من می‌توانستم این پول را جای دیگری هزینه کنم، به‌عنوان‌مثال؛ مسافرت برم و یا مشکلی را در زندگی حل کنم. همیشه نفس اماره از ما می‌خواهد که به‌جای هزینه در جای درست به هزینه کردن در مواردی که در راستای ارزش نیستند، بپردازیم و ما وقتی برخلاف آن عمل می‌کنیم درواقع پا به روی نفس اماره خود گذاشته و این امر برای آموزش و بهبود جهان‌بینی خود لازم است.

 

 

آیا خانواده شما مخالفتی باکار شما نداشتند؟

بله؛ همسرم در ابتدا مخالفت داشتند که مبلغ کمتری پرداخت کنم، اما من می‌دانستم اعتیاد چه صدماتی به من وارد کرده و بهترین تصمیم را گرفته‌ام تا در این مورد هزینه کنم. بالاخره من هزینه‌های خانواده را تأمین کرده‌ام و کمبودی نداشته‌ام و وقتی با همسرم صحبت کردم و گفتم این حقم از زندگی است و می‌خواهم آن‌طور که صلاح است هزینه کنم، قانع شدند.

 

شما چگونه توانستید به نیروهای منفی و نفس خود غلبه کنید؟

انسان خیلی پیچیده است، وقتی‌که این تصمیم را گرفتم، نفس من و نیروهای منفی که اطراف من می‌چرخیدند در ذهنم این القا را به وجود آوردند که چه؟ حالا افراد دیگری هستند که بخواهند لژیون سردار را حمایت کنند و همان عضویت در لژیون سردار کافی است و می‌توانی بجای آن ماشینت را عوض کنی و ... اما آموزش‌هایی که در کنگره گرفته بودم باعث شد تا از نفس اماره پیروی نکنم. زمانی که مهندس کلنگ دانشگاه رو زدند، تصمیم قطعی گرفتم تا در این مبارزه عقل و نفس خود، به حرف عقل خود عمل کنم.

 

شما عضویت در دنور را برای به دست آوردن چیزی انجام داده‌اید؟

البته معامله نیست؛ که چیزی دادم چیزی بگیرم، این موضوع مهم نیست، چون خودبه‌خود به دست می‌آورم. مسئله مهم، آگاهی انجام این کار است که قبل از عمل به آن، به دست آورده‌ام، یعنی آگاهی آن به من داده شد که موفق شدم کار را به مرحله عمل برسانم و همین مسئله برای من کافی است.

 

اکنون چه احساسی از دنور شدن خوددارید؟

درگذشته بسیار فرد ناآرامی بودم اما اکنون قدم‌به‌قدم به آرامش بیشتر نزدیک می‌شوم و خداوند مرا به آن چیزی که در زندگی دارم، قانع کرده است و همین آرامش برای زندگی من کافی است، چراکه خیروبرکت آن را در زندگی با خود همراه خواهد داشت.

 

چه توصیه‌ای به دوستانی که در کنگره هستند، دارید؟

شک چیز بدی نیست! اما برای انجام هر کاری باید در مورد آن تحقیق و مطالعه کنند تا به مرحله ایمان برسند و آن کار را انجام بدهند؛ اما کسی که می‌خواهد کمکی انجام دهد در ابتدا باید آگاهی‌اش را به دست آورد.

 

و حرف آخر؟

کنگره من را به خودم پس داد، درحالی‌که وجود نداشتم، به من یاد داد باید هر کس نگاه کند و ببیند قیمت سلامتی خودش چقدراست و اندازه همان کمک کند، کافی است.

 

تهیه و تنظیم: مسافر حسن

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .