English Version
English

هیچ‌وقت دچار حاشیه‌ها نشویم

هیچ‌وقت دچار حاشیه‌ها نشویم

پنجمین جلسه از دوره چهلم کارگاه‌های آموزشی کنگره۶۰؛ ویژه همسفران آقا در نمایندگی آکادمی با استادی همسفر ناصر، نگهبانی همسفر سعید و دبیری همسفر علی‌، با دستور جلسه «رابطه یادگیری و معرکه گیری»، پنج‌شنبه 6 آذر ‌ماه سال 1399 ساعت 13:30 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان ناصر هستم یک همسفر، طبق سخنان گرانبار آقای مهندس دژاکام در تاریخ 28 / 8 / 99 اگر بنایی آباد باش، که البته منظور از بنا می‌تواند اجتماع، خانواده و یا خود شخص  باشد، و ساکنین آن بنا آباد نباشند، آن بنا رو به ویرانی می‌رود که ویرانی می‌تواند هم در بخش تفکر باشد هم در بخش جهان‌بینی.

در نقطه مقابل اگر فردی آگاه، دانا و آباد باشد و وارد یک بیغوله  یا یک شهر خراب شود با توجه به دانشی که دارد باعث آبادی آن مکان خواهد شد.

مثالی که آقای مهندس می‌فرمایند مثال کشور آلمان است که در جنگ جهانی اول و دوم به‌شدت ویران‌شده بود اما به دلیل وجود انسان‌هایی که از دانش و آگاهی برخوردار بودند توانستند دوباره کشورشان را آباد کنند.

مثال بارز بحث معرکه‌گیری مثال همان فردی است که یا زنجیری پاره می‌کند یا مار می‌گیرد و افراد دور او جمع می‌شوند. اما طبق فرمایشات آقای مهندس درباره مبحث معرکه‌گیری، افراد معرکه‌گیر انسان‌های جاهلی هستند که می‌خواهند خودنمایی کنند یا می‌خواهند ناکامی یا شکست شان را توجیح کنند و دقیقاً همین‌جا معرکه‌گیری شروع می‌شود و ایشان شکست خودشان را توجیح می‌کنند.

 ابتدای  معرکه‌گیری بسیار جذاب است اما در ادامه الفاظ و سخنان نامربوط فراوانی ردوبدل می‌شود و تخریب های زیادی بوجود می آورد. خوشبختانه در کنگره 60 جناب مهندس با به وجود آوردن لژیون‌ها و باتدبیری که دارند توانستند مبحث معرکه‌گیری را به حداقل برسانند تا این مجموعه به‌خوبی اداره شود.

تجربه شخصی بنده در این مورد این است که طی چهل و خورده‌ای سال که در محل کارم مشغول هستم تا جایی که توانستم سعی کردم به این افراد و صحبت‌هایشان بی‌توجهی کنم و ایشان بعد از چند مرحله معرکه‌گیری و نظر به این‌که بنده گوش شنوایی برای صحبت‌های منفی آن‌ها نداشتم، رفته‌رفته سرد شدند و دیگر به سراغ من نیامدند و پیامد آن‌هم این بود که من هیچ‌وقت دچار حاشیه‌های محیط کار نشدم.

و کلام آخر اینکه اگر من در کنگره سی‌دی‌ها و آموزش‌ها را جدی نگیرم و به‌موقع انجام ندهم، رفته‌رفته به سمت معرکه‌گیری می‌روم و به مشکل خواهم خورد.

 

عکس و تایپ: همسفر ماجد

تنظیم: همسفر مصطفی

همسفران آقا، شعبه آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .