English Version
English

برای درمان خودم باید یک قدم محکم بردارم

برای درمان خودم باید یک قدم محکم بردارم

جلسه اول از دور هفتاد و ششم کارگاه‌های آموزشی کنگره 60؛ شعبه آکادمی با استادی کمک راهنمای محترم مسافر منصور، نگهبانی مسافر رضا و دبیری مسافر جواد ، با دستور جلسه «وادی سوم و تأثیر آن روی من»  دوشنبه مورخ 26 آبان 1399 رأس ساعت 17 آغاز به کارکرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان منصور هستم یک مسافر. خداوند را شاکرم که بار دیگر فرصت فراهم شد که این جایگاه را تجربه کنم. از راهنمای بزرگوارم و از نگهبان جلسه سپاسگزارم که این فرصت را در اختیار من قراردادند. دستور جلسه وادی سوم است. من قبل از اینکه بخواهم وارد وادی سوم بشوم باید وادی‌های اول و دوم را یاد گرفته باشم. در وادی اول یا وادی تفکر من نحوه صحیح تفکر را یاد گرفتم. یاد گرفتم که خواسته‌هایم را اولویت‌بندی کنم و بدانم که اولویت اول من درمان اعتیاد است. اینکه در کنگره میگوییم به آنچه علاقه داری مشغول باش معنی‌اش این است که من باید جزئیات زندگی را متناسب با درمان اعتیاد بچینم تا بتوانم در آخر امر به خواسته نهایی برسم. در وادی دوم یاد می‌گیرم که کوچک‌ترین ذرات هستی برای اینکه به سیستم خدمت بکنند به وجود آمده‌اند. پس من به‌عنوان یک انسان از این قاعده مستثنا نیستم و به‌عنوان جزئی از سیستم برای خلقت من هدفی وجود داشته است.

 

در وادی سوم می‌فرماید باید دانست هیچ موجودی به‌اندازه خود انسان به خویشتن خویش فکر نمی‌کند. اولاً که این کلمه "باید" در ابتدای وادی تأکید می‌کند که برای درمان اعتیاد یا خروج از هر مشکلی باید این وادی را در درونم داشته باشم و باید بدانم که هیچ‌کس به‌جز من به خود من فکر نمی‌کند. در زندگی، انسان ممکن است با بیماری‌های مختلفی برخورد کند و بهترین راه‌حل این است که به متخصص آن بیماری مراجعه شود. در واقع بیماری توسط پزشک درمان می‌شود. اما بیماری اعتیاد این‌طور نیست. در مورد بیماری اعتیاد من خودم خودم را درمان می‌کنم. کنگره و راهنما، راه را به من نشان می‌دهند اما درمانگر اصلی خودِ من هستم. در متن وادی سوم هم آمده است که اگر انسان با همه کاوشگران ماهر هم‌نشین باشد باز هم به موضوع واقعی نخواهد رسید و باید شخصاً حرکت را شروع کند. در درمان اعتیاد هم به من یاد داده شده است که اعتیاد به ‌واسطه جایگزینی مواد مخدر بیرونی با مواد درونی در جسم من آسیب وارد کرده است. همچنین روان و جهان‌بینی من هم آسیب‌دیده است. پس این موضوع چیزی نیست که من بخواهم حل کردنش را به کس دیگری بسپارم. درمانگر کاملاً شخص خودم هستم و تنها کسی که می‌تواند به انسان کمک کند خود انسان است.

از لحظه ورودم به کنگره، این وادی سوم بود که روی من تأثیر زیادی گذاشت. من یاد گرفتم که اگر بخواهم مشکلات خودم را حل کنم و اگر بخواهم از دنیای اعتیاد رها بشوم باید بدانم که تا زمانیکه خودم برای خودم قدم برندارم حتی اگر دلسوزترین انسان‌ها در کنار من باشند نمی‌توانم به هدف خودم برسم. اگر من نتوانم گلیم خودم را از آب بکشم و اگر نتوانم درمان اعتیاد را به‌صورت کامل اجرا کنم قطعاً به رهایی لازم نمی‌رسم. امیدوارم همیشه این را بدانم که وادی سوم در تمام مراحل زندگی‌ام کاربرد دارد و هیچ‌کس بهتر از خود من به خود من فکر نمی‌کند. از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید از همه شما سپاسگزارم.

 

عکس، ضبط، پیاده سازی و تنظیم: مسافر علیرضا لژیون 16

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .