English Version
English

ورود من به کنگره؛ همان درخواستی که از خدا داشتم

ورود من به کنگره؛ همان درخواستی که از خدا داشتم

جلسه دوم از دوره بیست و پنجم از کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره60، نمایندگی صالحی به استادی همسفر سهیلا، نگهبانی همسفر بنفشه و دبیری همسفر زهرا با دستور جلسه «وادی سوم و تاثیر آن روی من» در روز سه‌شنبه 27 آبان‌ماه 1399 ساعت 16 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

 من همیشه اولین نفر به خود می‌گفتم که اگر راه کنگره برای من باز شده و من به کنگره آمده‌ام شاید درخواستی بوده من از خدای خود در یک نیمه شب وقتی از شرایط زندگی خسته و بریده بودم داشتم و خداوند هم با گذاشتن مسیر کنگره در جلوی راه من به درخواستم پاسخ داده و به کنگره آمده‌ام.

من هم مثل تمام افرادی که به اینجا آمدند بعد از گذراندن 3 جلسه تازه واردین به نام همسفر، روی این صندلی‌ها نشستم.

آموزش‌ها برای همه افراد یکسان است همه اینجا خالصانه خدمت می‌کنند و باران لطف و محبت همه جا یکسان می‌بارد ولی اولین چیزی که برداشت می‌کنم بستگی به خود من دارد.

زمانی که روی این صندلی‌ها می‌نشینیم در درجه اول می‌پذیریم که خود باید مسئولیت تمام زندگی را بر عهده بگیریم و راهنمایان عزیز که خالصانه خدمت می‌کنند فقط انگشتان اشاره‌ای هستند که راه را از چاه به ما نشان می‌دهند.

اینکه باید سر وقت آمد و رفت، تکالیف انجام داد و یا خیلی از کارهای دیگر که هر سفر اولی باید انجام بدهد. خدا را هزاران مرتبه سپاسگزارم که از همان اول متوجه این قضیه شده‌ام و سفر اول خود را طی کردم و وارد سفر دوم شدم. همه ما در یک قضیه وجه اشتراک داریم و آن هم وجود مسافرانمان است. خیلی وقت‌ها که با بچه‌های سفر اول صحبت می‌کنیم آن‌ها می‌گویند بخاطر کارهایی که مسافرانشان می‌کنند شاکی هستند ولی به نظر من هنوز متوجه این راه یا این وادی نشده‌اند. اگر متوجه می‌شدند جای شکوه و شکایت از مسافرانشان این انرژی را صرف سازندگی خود می‌کردند.

من همیشه در سفر اول به خود می‌گفتم که باید همسفر خوبی باشم تا مسافر من هم به خوبی سفر کند و جای اینکه از او توقع داشته باشم تمام حواسم به خودم بود که هر روز را از روز قبل بهتر سپری کنم. همیشه جای اینکه حواس خود را به مسافرم بدهم سعی می‌کنم از خودم دو تا سوال بپرسم؟ اول اینکه چگونه می‌توانم آینده بهتری داشته باشم یعنی مخاطب فقط خود من هستم و وقتی سئوالاتم را اینطوری طرح می‌کنم برای آن جواب‌هایی پیدا می‌کنم که به رشد و ارتقاء من کمک فراوانی می‌کند.

مثلا جواب می‌آید درمان نیکوتین و من سفر نیکوتین و درمان سیگار را آغاز می‌کنم.

دوباره جواب می‌آید تنظیم خواب و من خواب خودم را تنظیم می‌کنم و یا با خود برای شرکت در امتحانات عهد می‌بندم و همینطور جواب‌هایی می‌آید برای رشد و ارتقاء که به من کمک می‌کند تا بتوانم از هاشیه‌ها دوری کنم و تمام سعی خود را بکنم تا به فرمان عقل نزدیکتر بشوم.

به طور کلی ما در این وادی، راه یا قانون سوم به چند تا مطلب مهم می‌رسیم:

1- کلیه مسئولیت کار، زندگی و مشکلات خود را خودمان بپذیریم

2- کلیه سختی‌های مسیر زندگی را با دل و جان بپذیریم

3- سعی کنیم با تمام توان مسائل را با تفکر و تدبیر حل نمائیم

4- سعی کنیم از نظر مشورتی سایر انسان‌های صالح استفاده کنیم ولی تصمیم نهایی را بایستی خودمان بگیریم.

همسفر مهناز سلوکی عضو جدید لژیون سردار در هفته گلریزان 

نفرات برتر آزمون کتبی داخلی شعبه صالحی 

 عکاس، تایپ، نگارش و تنظیم کننده همسفر سپیده_  لژیون ششم

همسفران نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .