English Version
English

14 مقاله کتابی برای همه متخصصان و پزشکان

 14 مقاله کتابی برای همه متخصصان و پزشکان

دومین جلسه از دور هفتاد و ششم کارگاه‌های آموزشی کنگره 60؛ شعبه آکادمی با استادی مسافر عطا، نگهبانی مسافر علی و دبیری مسافر محمد، با دستور جلسه «کتاب 14 مقاله» چهارشنبه 26 شهریور 1399 ساعت 17 آغاز به کار کرد.

 

سخنان استاد:

سلام بر همه دوستان. چند دقیقه صحبت کردن درباره کتاب 14 مقاله زمان بسیار کمی است. در این کتاب 14 مقاله وجود دارد که چندین متخصص و دکتر باید ساعت‌ها درباره آن‌ها بحث کنند. من ترجیحاً توضیحات مختصری از چهار مقاله اول این کتاب که قدمت بیشتری دارند و به اسم 4 مقاله در جزوات قدیمی کنگره وجود داشته است، خدمت شما ارائه می‌دهم. موضوع مقاله اول صورت مسئله اعتیاد است، این‌که ما در پروسه درمان اعتیاد روی جسم، روان و جهان‌بینی کار می‌کنیم. جسم ما 10 تا 11 ماه زمان لازم دارد تا به 90 درصد تعادل برسد، روان نیز در همین مدت 11 ماه و در طی آموزش‌ها تغییر می‌کند و در آخر جهان‌بینی ما عوض می‌شود که یک پاراگراف بی‌نهایت است و به عملکرد شخص بستگی دارد.

 
 
 

مقاله دوم روش‌های معمول ترک اعتیاد در جامعه را مطرح می‌کند، از موضوعات دیگر آن پروسه درمان با متد DST است و شرح می‌دهد که در پروسه درمان، 95 درصد روی صور پنهان خود و 5 درصد روی صور آشکار کار می‌کنیم. موضوع مقاله سوم   سم‌زدایی و سم نزدایی است؛ در این مقاله تعریف سم تشریح می‌شود. در بیرون از کنگره روشی به اسم URD وجود دارد که پزشکان می‌گویند چون مواد مخدر سم است در طول یک روز با سم‌زدایی فرد را به درمان و تعادل می‌رسانیم درحالی‌که این‌طور نیست چون مواد مخدر اصلاً سم نیست. اگر سم بود چرا وقتی فرد مصرف کننده وقتی مواد استفاده می‌کند قوت و توان بیشتری پیدا می‌کند؟ مگر سم می‌تواند چنین توانایی را در فرد ایجاد کند. تعریف درست سم این است: سم یک ماده به‌صورت مایع، جامد یا گاز است که انسان را به‌طرف مرگ سوق دهد؛ اما نکته مهم این موضوع این است که استفاده بیش‌ازحد از مواد سم محسوب می‌شود. هر ماده‌ای که بیش‌ازحد استفاده شود مانند سم در بدن تأثیر می‌گذارد و تخریب ایجاد می‌کند. در مورد متد ِ DST نیز صحبت می‌شود. حرف D یعنی ضریب هشت‌دهم که پله‌های افزایشی و کاهشی است. حرف S یعنی پله و حرف T یعنی تایم و زمان. به‌طورکلی معنی DST می‌شود پله‌های زمان‌بندی‌شده با ضریب افزایشی یا کاهشی هشت‌دهم.

 
 

در مقاله چهارم، اعتیاد و راهکارهای مناسب درمان آن شرح داده می‌شود. در این مقاله درباره انواع مخدرها بحث می‌شود؛ درباره مورفین، هروئین، حشیش، گراس، شیشه و ... مواد تشکیل دهنده آن‌ها به‌طور کامل بحث می‌شود. بسیاری از این مواد ازجمله مورفین، پاپاورین و مورفین در دنیای پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما نکته مهم این است که این مواد اگر در دست پزشک باشد به روش درست و برای درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد اما وقتی‌که دست ما باشد که باعقل خودمان جلو می‌رویم، تخریب ایجاد می‌شود. یک تیغ جراحی از دست یک جاهل قرار بگیرد شاهرگ‌ها بریده می‌شود اما وقتی‌که دست پزشک باشد در مسیر درست و درمان از آن استفاده می‌کند. از همه دوستان تشکر می‌کنم.

 
 
 

عکس، ضبط، پیاده‌سازی و انتشار: مسافر محمد لژیون 19 آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .