English Version
English

راهنمایم التیام بر دل شکسته من

راهنمایم التیام بر دل شکسته من

گاهی شنیدن حرف‌های یک همسفر می‌تواند پنجره‌ای جدید را رو به آینده باز کند، همسفری که سال‌ها رنج‌کشیده و مرارت‌های زیادی را به جان خریده است. همسفر مرجان همسفر مسافری است که 17 سال تخریب داشته و با آنتی ایکس مصرفی شیره وارد کنگره شده و نیز با داروی اوتی درمان شده‌اند با کمک راهنمای مسافر ایشان مسافر علیرضا و راهنمای خود همسفر سپیده و در حال حاضر نیز به مدت یک سال و پانزده روز است که آزاد و رها هستند. با فرارسیدن جشن یک سال رهایی همسفر مرجان گفتگویی را با ایشان ترتیب داده‌ایم، همراهی شما عزیزان باعث افتخار ماست.

لطفاً مختصری از دنیای قبل از کنگره و اینکه اعتیاد تا چه حد در زندگی‌تان پیش رفته بود را برای ما بگوید؟
دنیای قبل از کنگره دنیایی پر از تاریکی، تخریب، اضطراب همراه با درونی آشفته و ناآرام بود. زندگی‌ام به‌جایی رسیده بود که فقط روز را به شب می‌رساندم و هیچ شور و هیجانی در آن نبود در شرایطی بودم که صورت خود را باسیلی سرخ نگه‌داشته که مبادا دیگران از حال زندگی‌ام باخبر شوند.


واکنش شما بعدازاین که متوجه شدید مسافرتان مواد مخدر مصرف می‌کند، چگونه بود؟
برای هر همسر یا مادری درک این موضوع بسیار دردناک هست، زنی که با هزار و یک امید قدم به زندگی مستقل خود می‌گذارد، ولی با همه علاقه و وابستگی که نسبت به همسر وزندگی‌ام داشتم پا پس نکشیدم و قدم‌به‌قدم با مسافرم جلو آمدم و مطمئن بودم که خداوند دستمزد صبوری مرا در این راه خواهد داد، چون خداوند با صابرین است.


آیا در طول مدت سفر از آموزش‌های کنگره تجربه‌ای کسب کرده‌اید؟
بله تمام آموزش‌های کنگره برای من تجربه و درس بوده و هست. قبل از ورودم به کنگره فکر می‌کردم نسبت به همه‌چیز آگاهی و دانش دارم و یا اگر در جمعی صحبتی می‌کردم، احساس می‌کردم که درست و به‌جا بوده، ولی با ورودم به کنگره متوجه شدم این فقط ذهنیتی از خودم بوده که من فردی آگاه هستم. اکنون به‌جایی رسیده‌ام که مشکلاتی را که درگذشته لعنت خداوند می‌دانستم، از تک‌تک آن‌ها تجربه کسب می‌کنم و آن‌ها را برای پیشرفت در زندگی شخصی خویش به کار می‌گیرم.

 

آیا به این اعتقاددارید که اول باید همسفر رها شود تا مسافر به رهایی برسد؟
بله کاملاً با این نظریه موافق هستم، چون یک همسفر باید درونی آرام داشته باشد. رفتاری صلح‌آمیز تا بتواند محیط و کانون خانواده را محیطی امن برای مسافر خود مهیا کند و او سفر خوبی همراه با آرامش و بدون تنش داشته باشد تا به درمان قطعی برسد.

 
به نظر شما مهم‌ترین دلیلی که باعث شد مسافرتان سکوی پرتابی به‌طرف پیشرفت در اهداف کنگره داشته باشد چه بوده است؟
تلاش و پشتکار فراوانی را که در این راه داشته و آموزش‌های جامعی که راهنمای ایشان در طول سفر در اختیارش قرار داده و نیز گوش‌به‌فرمان بودن او در کنگره.


خدمت سالم می‌تواند چه تأثیری در فرد ایجاد کند؟
خدمت سالم خدمتی است که حال انسان را تغییر می‌دهد، درواقع از خدمت کردن حال خوشی نصیب فرد می‌گردد که تأثیر مثبت آن را احساس می‌کند و نیز انرژی فرد را برای خدمت گرفتن چندین برابر می‌کند.

 
واژه همسفر به چه معنا است؟
مادر و همسر دو موجود گران‌بها هستند که برای تداوم و بقای زندگی انسان مهم می‌باشند. در کنگره نیز هر مسافری که همسفر دارد با نیرویی دوچندان در این مسیر گام برمی‌دارد، مانند کودکی که در میان جمعی قرار می‌گیرد و در بین آن‌ها به دنبال مادرش می‌گردد. واژه همسفر زیبا و دلگرم‌کننده است، این واژه یادآور این است که تو در همه مسیر زندگی هم در خوشی و هم در ناخوشی یک نفر همیشه همگام و همراه توست و در هیچ شرایطی تو را رها نمی‌کند.

 
برای ما بگویید در جشن یک سال رهایی‌تان چه احساسی داشتید؟
حس‌های تولد و رهایی را هیچ زمان نمی‌توان با کلام به زبان آورد، چون در وجود انسان این حس جوانه‌زده، ولی این را بگویم که روز رهایی مسافرم خیلی خوشحال بودم طوری که انگار تازه متولدشده‌ام. تولد یک سال رهایی طعم و بوی دیگری برای ما داشت فوت کردن شمع همراه با آرزو، هیجان زندگی مرا دوچندان کرد آنجا بود که بیشتر وجود خدا را در زندگی‌ام احساس کردم و عاشقانه به او نزدیک شدم، خدایی که همیشه هوای همه بندهایش را دارد و او را رها نمی‌کند.

 
آیا به این اعتقاددارید که باید اذن و فرمان ورود به کنگره صادر شود؟
بله حتماً همین‌طور است تا اذن صادر نشود اجازه ورود به کنگره نیست. در این مدتی که در کنگره حضورداشته‌ام بسیاری از افراد را می‌بینم که آمدند ولی ماندگار نبودند و برگشت خوردند و در مقابل همسفرانی را نیز دیده‌ام که با چه سختی و مشکلاتی وارد کنگره شده و با ایستادگی و تلاشی که از خود نشان داده‌اند هیچ‌گاه نگذاشته‌اند بین آن‌ها و کنگره فاصله‌ای ایجاد شود.


آیا کنگره می‌تواند درمان قطعی و تضمینی برای رهایی از بیماری مرموز اعتیاد باشد؟
بله چون کنگره صورت‌مسئله درمان اعتیاد را پیداکرده و فردی که به‌درستی در این مسیر قرار می‌گیرد به درمان قطعی خواهد رسید، البته باید در این راه تلاش و پشتکار داشته باشد و مانند یک جنگجو که به نبرد با دشمن پیش می‌رود، با گوش دادن به‌فرمان راهنمای خود در مسیر گام بردارد.

 
تأثیر صحبت‌های راهنما در آرامش دادن به همسفر چگونه است؟
هر همسفری که وارد کنگره می‌شود، با کوله باری از غم و اندوه، ناامیدی و سراسر تخریب همراه است؛ در این راه تنها کسی که می‌تواند التیام بر دل شکسته او باشد و به او آرامش و امید بدهد، راهنمای اوست. کسی که با همه این مشکلات دست‌وپنجه نرم کرده و آموزش و تجربه‌های بسیاری در این راه به دست آورده که در اختیار امثال من قرار می‌دهد تا همسفر با گرفتن آموزش‌ها به آرامش برسد و بتواند به مسافرش کمک کند که سفری آرام داشته باشد.

 
ترک اعتیاد بهتر است یا درمان اعتیاد؟
بدون شک درمان اعتیاد؛ زیرا فردی که ترک می‌کند فقط مواد را از جسمش قطع می‌کند و همیشه ذهنش آشفته است، ترس لغزش همیشه با او همراه است. زمانی که فرد به درمان قطعی می‌رسد، جسم و روان خویش را باهم به درمان می‌رساند و از لحاظ جسمی، روحی و روانی در سلامت کامل به سر می‌برد.

 
چه چیز باعث شد که بعد از سفر اول در کنگره ماندگار شده و خدمت کنید؟
با قرار گرفتن در آموزش‌ها متوجه شدم که هنوز در بسیاری از مسائل زندگی به آگاهی و شناخت کافی نرسیده‌ام و برای این که بتوانم زندگی آرامی داشته باشم و در ادامه زندگی برای مسافرم همسر و همراهی مهربان و فداکار، همچنین برای فرزندانم مادری خوب، خوش‌رفتار و آینده‌نگر باشم باید در این مکانی که خداوند برایم اذن ورودش را صادر نموده ماندگار شوم و بهره کافی را از این مکان مقدس ببرم.

 
به نظر شما اولین قدم برای همسفری که در کنار یک مصرف‌کننده به ستوه آمده، چیست؟
در ابتدا به خداوند توکل و راه صبر را پیشه کند، در صبر خود بی‌صبری نکند. محکم و استوار قدم بردارد و از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکند و نیز با ورودش به کنگره، گوش‌به‌فرمان راهنمای خویش باشد تا به یاری حق، به موفقیت و پیروزی دست پیدا کند. زندگی را رنگ بزن به رنگ شادی... نگذار او رنگت کند، به رنگ غم...

 

 

تهیه و تنظیم: صدیقه همسفر حسین
ویراستار و ثبت: مهدیه همسفر محمد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .