English Version
English

کارگاه آموزشی نمایندگی یاس+ بازدید سرکار خانم فضلی مدیر امور بانوان استان اصفهان از نمایندگی یاس

کارگاه آموزشی نمایندگی یاس+ بازدید سرکار خانم فضلی مدیر امور بانوان استان اصفهان از نمایندگی یاس

روز شنبه مورخ 14/4/99 جلسه چهارم از دوره چهل وهشتم سری کارگاه های آموزشی خانم های مسافر شعبه یاس اصفهان، با استادی مسافر فاطمه، نگهبانی موقت مسافر مهری و دبیری همسفر هانیه، با دستور جلسه "تعطیلات" راس ساعت 11 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان فاطمه هستم یک مسافر. خدا را شکر می کنم که در این جایگاه قرار گرفتم، از استاد عزیزم سرکار خانم مریم تشکر می کنم که این فرصت را در اختیار من قرار دادند. امروز این افتخار را داریم که در خدمت سرکار خانم فضلی، مدیر امور بانوان استان اصفهان باشیم.

کنگره ۶۰ از سال ۷۶ شروع به کار کرده است، و تا چند سال گذشته تعطیلات نداشت، همانطور که بیمارستان و مراکز درمانی تعطیلی ندارند. اعتیاد هم یک نوع بیماری است، و اعضای کنگره در حال گذراندن سفر درمانی خود هستند.

چند سال پیش جناب مهندس به این نتیجه رسیدند که کنگره به بلوغ لازم رسیده است و افراد آموزش های مناسب را دیده اند، و می توانند مانند دیگر ارگان ها تعطیلی داشته باشد. در ابتدا تعطیلات نوروزی به مدت ۱۴ روز اعلام شد، و سال بعد یک هفته تعطیلات تابستانی نیز درنظر گرفته شد. زیرا خدمتگزاران سه روز در هفته برای انجام کارها در کنگره حضور دارند، و در طول سال نمی توانند به مسافرت بروند. به همین دلیل، کنگره ۱۴ نفره ی دیده بانان، تصمیم گرفتند برای اعضا تعطیلات تابستانه درنظر بگیرند.

ما در تعطیلات خودمان را محک می زنیم، تا بتوانیم آموخته هایمان را به اجرا درآوریم. اگر پس انداز را یاد گرفتیم، مردم داری، حفاظت از محیط زیست و ... را یاد گرفتیم، در این هفته وقت عمل است. درضمن در تعطیلات می توانیم به گوش دادن و نوشتن سی دی ها بپردازیم تا از آموزش ها دور نمانیم.

همانطور که جناب مهندس فرمودند؛ امسال به خاطر بیماری کرونا، تعطیلات نوروزی نداشتیم، ولی تعطیلات تابستانه خواهیم داشت. به دلیل شرایط خاص جامعه، سعی کنید در خانه بمانید و از تعطیلات نهایت استفاده را ببرید. این تعطیلات یک فرصت است، و برای کسانی که سفر می کنند، یک نوع فیلترینگ و صافی محسوب می شود.

کنگره هدف نیست، یک وسیله است. وسیله ای برای اینکه بتوانم درست زندگی کردن را بیاموزم، به خانواده ام رسیدگی کنم و در جامعه فرد مفیدی باشم. این یک هفته، خصوصا برای سفر اولی ها یک آزمون است، تا یاد بگیریم به کنگره وابسته نباشیم. در این یک هفته باید خودمان را محک بزنیم با ابزار جهانبینی و آموزش ها که در اختیار داریم، افکار منفی را از خود دور  کرده و در مسیر بمانیم. امیدوارم همگی از این امتحان سربلند بیرون بیاییم.

 

خلاصه  سخنان خانم مریم، ایجنت شعبه یاس اصفهان:

سلام دوستان مریم هستم یک مسافر. عرض ادب و احترام دارم، و خیر مقدم می گویم خدمت سرکار خانم فضلی، حضور ایشان باعث خرسندی و خوشحالی کلیه اعضای کنگره می باشد. بنده به طور خلاصه کنگره 60 را خدمت شما معرفی می‌کنم:

 کنگره 60 یک اِنجبیوی مردم‌نهاد است و از سوی هیچ ارگانی حمایت نمی‌شود. کنگره حدود 80 هزار عضو دارد، و بیش از 10 هزار نفر روی پروژه OT هستند. OT شربت تریاک است که به تدبیر آقای مهندس ابداع و ثبت گردید، و اعضا با روش DST و با کمک داروی OT به درمان قطعی اعتیاد می‌رسند.

جناب آقای مهندس بنیان‌گذار کنگره 60، مدت 17 سال مصرف‌کننده مواد مخدر بودند. ایشان در سال 1375 توانستند با روش DST (روش کاهش تدریجی)، به درمان برسند، و در سال 1376 کنگره را پایه‌گذاری کردند. کنگره حدود 23 سال است به فعالیت خود ادامه می‌دهد، و با بیش از 220 کلینیک همکاری دارد. تمام خدمتگزاران از اعضای کنگره هستند و بدون دریافت حقوق خدمت می‌کنند، و تمامی هزینه‌ها توسط خود اعضا تأمین می‌شود. در سال یکبار مراسمی با نام گلریزان داریم که اعضا در آن مشارکت می‌کنند.

کنگره در کل کشور بیش از 60 شعبه دارد و 2000 کمک راهنما در این شعبات مشغول خدمت هستند. کمک راهنمایان کسانی هستند که تمام منابع آموزشی کنگره را مطالعه کرده و در آزمون‌های کمک راهنمایی شرکت می‌کنند و قبول می‌شوند. سال گذشته 4000 نفر در آزمون شرکت کردند که فقط 500 نفر قبول شدند.

 ما در سال بیش از 4000 رهایی داریم. در کنگره رشته‌های ورزشی بسیاری وجود دارد، از جمله رشته راگبی که بچه‌ها در این رشته ورزشی به مرحله قهرمان کشوری هم رسیده است.

 کنگره بیش از 20 سال است به کار درمان اعتیاد می‌پردازد. شعبه خانم‌های مسافر حدود 15 سال است که فعالیت دارد، و اکنون در سه شهر تهران، اصفهان و مشهد به طور مستقل نمایندگی دارند.

افرادی که دارای سال نارنجی هستند، کمک راهنما می‌باشند. کسانی که پوشش سفید دارند، افراد رها شده، و بقیه سفر اولی هستند، که امیدوارم سال آینده به رهایی برسند، در کنگره بمانند و خدمت کنند.

چندی پیش دانشگاه سمنان آماری از رهایی‌های اعضای کنگره 60 تهیه کرد، طبق این آمار، از بین هزار نفر از اعضا، 86 درصد رهایی کامل داشتند. این در حالی است که در آمار کل دنیا، تنها یک درصد عدم بازگشت به مواد ثبت شده است و کنگره این ادعا را دارد که اعتیاد را درمان کرده است.

در خصوص خدمت در کنگره، آقای مهندس مثالی می‌زنند، که وقتی شخصی ما را از چاه نجات می‌دهد، نباید بگذاریم و برویم، باید حواسمان به کسانی باشد که هنوز ته چاه هستند. امیدوارم همگی سربلند از این آزمون بیرون بیاییم.

در کنگره هویت تمام اعضا محفوظ می‌ماند، زیرا خانم‌های مصرف‌کننده بسیار آسیب‌پذیر می‌باشند. گروه همسفران نیز کسانی هستند که همراه مسافرشان به کنگره می‌آیند، سفر می‌کنند و با آموزش‌های جهان‌بینی آشنا می‌شوند.

مثلث درمان ما، جسم، روان و جهان‌بینی است. ما در کنگره به هویت و جایگاه انسانی خودمان می‌رسیم و به هدفمان نزدیک می‌شویم.

صحبت‌های خانم فضلی، مدیرکل امور بانوان استان اصفهان:

ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک عرض می‌کنم. واقعیت این است که من شگفت‌زده شده‌ام، و محو توصیفات شما از آقای مهندس! وصف کنگره 60 را زیاد شنیده بودم، ولی فرصتی پیش نیامده بود که خدمت شما خانم‌های قدرتمند و توانمند برسم. این دیدار باعث افتخار من است. اینکه شما خودتان به چنین نتیجه‌ای رسیدید، و از آن شرایط که به هر دلیلی برایتان پیش‌آمده بود خارج شدید، و احساس زن بودن، مادر بودن و توانمندی را در خودتان ایجاد کردید، بسیار جای تقدیر دارد. خیلی خوشحالم که در خدمت شما بزرگواران هستم. درب دفتر ما همیشه به روی شما باز است، هرگونه امر و مسئله‌ای باشد، به دیده منت می‌پذیرم. شما باعث افتخار بنده است.

 

گردآوری و تایپ: مسافر فاطمه و هم‌سفر بهار (کمک راهنمایان نمایندگی یاس)

ویرایش: خانم زهرا کمک راهنما

بازبینی و ارسال: مسافر خاطره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .