English Version
English

فکر کردن در مورد مقصد

فکر کردن در مورد مقصد

همه‌ی انسان‌ها نیازمند تعطیلات هستند. زیرا انسان در انواع مشاغلی به سر می‌برد که یک سری از آن‌ها بیشتر کار جسمی است و دسته‌ای دیگر مشاغلی هستند که بیشتر بافکر و اندیشه و نیروی ذهن انجام می‌گیرد.بنابراین انسان‌هایی که بیشتر کار آن‌ها بافکر است بیشتر نیازمند این هستند که یک مدت‌زمانی از کار خود جداشده تا انرژی و قوت لازم در آن‌ها تأمین شود و بتوانند درست فکر کرده و تصمیم بگیرند بنابراین بایستی با توجه به شرایطی که دارند حتماً زمانی را برای تعطیلات در نظر بگیرند که در فرهنگ ما تعطیلات نوروز و معمولاً یک هفته در فصل تابستان را برای سفر مشخص می‌کنیم. در کنگره ۶۰ نیز با چند هزار نفر نیرو حتماً به این موضوع توجه خاص داده‌شده است زیرا نتیجه‌ کار مداوم معکوس عمل می‌کند و نه‌تنها مفید نیست بلکه خیلی وقت‌ها باعث آسیب رسیدن هم می‌شود. کار کردن مداوم راندمان انسان را پائین می‌آورد و در عملکرد توانایی آن خلل به وجود می‌آورد و ثمره‌ آن آسیب و خرابی است. انسان زمانی درست فکر می‌کند که فراغت داشته باشد.
بهترین موضوع برای تعطیلات اول بودن خود تعطیلات است یا اینکه کار خود را با هماهنگی و تفکر تعطیل کنیم. که در کنگره نیز این عمل از قبل انجام می‌شود موضوع بعدی این است که مانند سفر D.S.T مبدأ و مقصد مشخص باشد. مبدأ معمولاً همیشه مشخص است ولی از همه مهم‌تر تفکر کردن در مورد مقصد است و حس و هدف و نتیجه‌ی ما از آن مقصد باید سالم باشد زیرا خیلی وقت‌ها انسان‌ها هزینه‌ گزافی می‌دهند برای اینکه بگویند ما به چنین سفری رفتیم اگر چنین هدفی داشته باشیم مطمئن باشیم که این سفر مفید نبوده است

 
 

مسئله‌ بعدی این است که جا و مکان مشخص باشد مثلاً اگر به بیرون از کشور می‌رویم هتل خود را از قبل مشخص کرده باشیم یا اگر در درون کشور قصد سفر داریم ویلا و یا خانه در آن شهر از قبل در نظر گرفته‌شده باشد اگر بدون تفکر سفر کنیم واقعاً این چه جور  استراحتی است که به شهری برویم و جای خواب نداشته باشیم. نکته‌ بعدی بودجه‌ سفر است و هرکس با توجه به توان مالی و نوع نیاز مقصد را مشخص می‌کند و بهتر است که هزینه‌های سفر در طول چند ماه پس‌انداز شود تا دچار مشکل مالی و فشار زیاد هزینه‌های سفر نشویم و همچنین مهم است برنامه‌ریزی داشته باشیم و چند روز مانده به تعطیلات نخواهیم بلیت اتوبوس قطار یا هواپیما تهیه کنیم. اگر با تفکر و برنامه‌ریزی سفر کنیم چنین کارهایی از یک ماه قبل یا مثلاً بلیت اتوبوس را از یک هفته قبل باید رزرو کرده باشیم. آیا تعطیلات یک‌هفته‌ای در کنگره ۶۰ برای تمام اعضا به معنی مسافرت است؟
نه هرگز چنین‌ نیست گاهی ممکن است تعطیلات باشد اما به این نتیجه برسیم که، همین‌که از کار و مشغله‌ی کاری آزادشویم همان قوت لازم و احیا و بازیابی دوباره در ما ایجاد می‌شود. در شرایط خاص امسال به دلیل بیماری کرونا بهتر است همه‌ی اعضا کنگره مراقبت‌ها را پیش از پیش داشته باشند مخصوصاً سفر اولی‌ها، چون مسئله بیماری و سیستم ایمنی جسم است بنابراین شرایط جسمانی آن‌ها خاص است.
 

 

 
با احترام کمک راهنما محترم مسافر امید
تایپ:مسافر احسان
تنظیم:مسافر مصطفی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .