English Version
English

تعطیلاتی به یادماندنی در پرتو آموزش‌ها

تعطیلاتی به یادماندنی در پرتو آموزش‌ها

تعطیلات به معنی روزهایی است که گروهی یا همه مردم مرخصی داشته باشند، در جوامع و کشورهای مختلف یکسری روزها وجود دارد که به دلیل مناسبت‌های خاص تعطیل است و چون این تعطیلات هرساله است اصولاً مردم در آن روزها یا استراحت می‌کنند یا به تفریح می‌پردازند چون از قبل زمان آن مشخص است. اصولاً انسان‌های دانا و آگاه برای تعطیلاتی که از قبل مشخص‌شده تصمیم‌گیری می‌کنند و به نحو احسن از آن مدت‌زمان لذت می‌برند.

در حال حاضر چند سالی است که با صلاحدید و تفکر و تدبیر جناب آقای مهندس دژاکام در کنگره نیز یک‌زمان مشخص برای این موضوع در نظر گرفته‌شده است و دستور جلسه تعطیلات در میان دستور جلسات هفتگی قراردادند که قبل از شروع تعطیلات راجع به آن صحبت می‌شود تا تازه‌واردینی که به این موضوع آشنا نیستند متوجه اهمیت این مطلب و موضوع شوند. بارها و بارها جناب مهندس دژاکام در مورد اهمیت استحکام خانه و خانواده صحبت کرده‌اند و دلیل اصلی قرار دادن این تعطیلات به نظر من همین است زیرا یکسری از خدمتگزاران به دلیل عهد و پیمانی که بستند همیشه در کنگره قرار دارند، بدون هیچ تعطیلاتی و خود را موظف می‌دانند در طول زمان خدمتشان همیشه در شعبه یا کلینیک‌ها حاضر باشند. مثل دیده‌بانان محترم، اسیستانت و ایجنت های دلسوز، مرزبانان عزیز و راهنماها و کمک راهنماهای بامحبت و با دیدن این‌همه عشق و صداقت و هیچ‌گونه توقعی از جانب آن‌ها به نظر من جناب مهندس یک‌زمان کوتاهی را به‌عنوان تعطیلات در کنگره قراردادند تا این عزیزان هم در کنار عزیزانشان به مسافرت و تفریح بپردازند و از کنار آن‌ها بودند لذت ببرند.

در زندگی من هم قبل از کنگره یکسری تعطیلات مثل عید نوروز و تعطیلات تابستانه وجود داشت ولی اصولاً بدون هیچ برنامه‌ریزی قبلی از آن‌ها استفاده می‌کردم و با مشکلاتی هم روبه‌رو می‌شدم که از لذت آن روزها کم می‌کرد. اغلب بدون تفکر بود، شب تصمیم می‌گرفتیم و صبح بدون در نظر گرفتن یکسری مسائل به سفر می‌رفتیم. خدا را شکر با ورود در کنگره و قرار گرفتن در مسیر آموزش‌ها خیلی مسائل که در زندگی از آن‌ها ساده عبور می‌کردم و خیلی هم مهم بود را یاد گرفتم که در مورد هر چیز حتی خوردن تفکر لازم را انجام دهم. به گفته جناب مهندس باید در مورد تعطیلات و چگونگی استفاده از آن تفکر لازم را داشته باشیم تا بتوانیم از آن لذت ببریم. باید به یکسری مسائل دقت کنیم مثلاً باید برنامه‌ریزی داشته باشیم، پس‌انداز، مقدار هزینه موردنیاز، مدت تعطیلات، مکانی که قصد داریم به آنجا برویم، طول مسیر، جاذبه‌ها، شرایط آب‌وهوا آن منطقه در آن فصل، وقت گذاشتن برای خانواده و دوستان، انجام کارهای عقب‌افتاده، دوری از فضای مجازی، انجام کارهای مفرح و انرژی‌بخش، انجام کارهایی که در زمان‌های دیگر وقت انجام آن‌ها را نداریم و...

یک مسئله و موضوع بسیار مهم در مورداستفاده از تعطیلات وجود دارد و آن‌هم این است که قرار است در این مدت به علایق همه اعضای خانواده توجه کنیم تا بتوانیم لذت کافی را ببریم. امیدوارم که همه‌ی اعضای کنگره با عملی کردن آموزش‌ها روی یک برنامه‌ریزی دقیق و پس‌انداز حساب‌شده بتوانند از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند. الآن زمان آن هست که نشان دهیم می‌توانیم دانایی‌هایمان را از قوه به فعل درآوریم.

امیدوارم این تعطیلات به همه اعضای کنگره خوش بگذرد و تا تعطیلات بعدی از لذت‌ها و اتفاقات خوبی که برایشان پیش‌آمده صحبت کنند و شیرینی این تعطیلات مدام در کامشان باشد. از جناب مهندس کمال تشکر رادارم که در این فضای امن و مقدس کنگره نه‌تنها درمان مسافران صورت می‌گیرد بلکه حال همسفران و فرزندان نیز با آموزش‌ها خوب می‌شود به تعادل می‌رسند. به امید بهترین‌ها برای همه اعضای کنگره.

 

نویسنده: کمک راهنما خانم نسرین لژیون اول

نمایندگی: همسفران شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .