English Version
English

ما عنان خویش را در دست گرفتیم

ما عنان خویش را در دست گرفتیم

روز یکشنبه مورخ بیست و یکم اردیبهشت سال 1399 به مناسبت هفته راهنما جشنی با حضور کمک راهنمایان و تعداد کمی از خدمتگزاران برگزار شد، تا مراتب قدردانی و سپاس خود را خدمت جناب مهندس ابراز نمایند.

 

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر

امیدوارم حال همگی شما خوب باشد. امروز من در حال و هوای دیگری بودم که خانم مونا مرا صدا کردند و متوجه شدم نقشه‌ای کشیده‌اید. به‌هرحال حضور در جمع شما باعث خوشحالی من شد. هفته راهنما را به همه شما تبریک می‌گویم. من روی راهنمایان کنگره 60 خیلی حساب می‌کنم، سعی کردم خوب آن‌ها را پرورش بدهم، و این را با اطمینان می‌گویم که در حوزه اعتیاد، راهنمایانی با چنین توانایی‌هایی وجود ندارد، که اعتیاد را این‌گونه بشناسند و بتوانند آن را درمان کنند. حتی آقای ویلیام که یکی از دانشمندان بسیار بزرگ دنیا است و همه او را می‌شناسند، به این موضوع اعتقاد دارد.

«معما چو حل گشت آسان شود.» درمان اعتیاد در کنگره 60 بسیار راحت است. ما کاری کردیم که همه بتوانند خوب آموزش ببینند. کنگره 60 جای بی‌سوادان نیست. اگر کسی بی‌سواد باشد، او را راه نمی‌دهیم، یا می‌گوییم باید بروی درس بخوانی و سواد یاد بگیری. چون باید قوی، محکم و با شدت روی آموزش‌ها کار کنیم. اگر شاگردی مشق‌هایش را نمی‌نویسد، بدون رودربایستی و باشهامت او را از لژیون بیرون کنید. اگر کسی تازه‌وارد لژیون شده و روال کار را نمی‌داند، چه مسافر و چه همسفر، تا چند جلسه اول اشکالی ندارد، ولی بعد باید بنویسد. چون ما داریم پایه‌ای را بنا می‌گذاریم که قرار است ادامه پیدا کند و به‌جای دیگری منتقل شود.

اگر حمل بر خودستایی نشود، ما حتی راجع به بیماری کرونا که بیماری بسیار پیش‌پاافتاده‌ای است، بسیار خوب عمل کردیم و درمان آن برای ما ثابت شده است. این ویروس آن‌قدر قوی نیست که جهان را به تعطیلی بکشاند، در گلو و ریه می‌نشیند، وبا یک آنتی‌ویروس به‌راحتی از بین می‌رود. مثل وبا و طاعون نیست که وارد جریان خون می‌شدند. آن بیماری‌ها داستان دیگری داشتند. یا مثل ویروس ابولا که وارد جریان خون و بعد وارد مویرگ‌ها می‌شود و آن‌ها را می‌ترکاند، و کنترل آن کار بسیار سختی است. نمی‌شود سم یا چیز دیگری را مستقیماً وارد جریان خون کرد و آن را از بین برد. ولی این ویروس در ریه و گلو است. برخی بچه‌ها که درگیر این بیماری شده بودند و ریه‌هایشان سفید شده بود، با خوردن D.SAP بهبود یافتند و برگشتند.اعتیاد هم همین‌طور است، باید آن را بشناسیم. مجدداً این هفته را تبریک می‌گویم. همه ما باید در این هفته از راهنمایان خود تجلیل به عمل بیاوریم.

در ادامه ایجنت محترم خانم‌های مسافر در جایگاه قرار گرفتند تا لوح تقدیری را که از طرف گروه خانم‌های مسافر برای آقای مهندس تهیه‌کرده بودند، تقدیم ایشان نمایند. در ابتدا متن آن را قرائت نمودند؛

https://up.c60.ir/repository/11463/0a2cf039-f544-44b7-8fe7-a2e1c7832b42.jpg%D8%A7%D9%88%DA%A9%DB%8C%DB%8C%DB%8C%DB%8C%DB%8C%DB%8C.jpg

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای مهندس حسین دژاکام، استاد و بنیان کنگره 60؛

سلام و درود خدا بر شما و خانواده محترمتان.

از آنجا که خداوند درد و درمان را با هم می‌دهد، آن هنگام که اعتیاد خانمان‌سوز بلای جان مردان و زنان و آشیانه آن‌ها بود، شما باگذشت و عزمی راسخ، به زیبایی راه درمان را کشف نمودید. آنگاه همه در پی هم روان شدیم تا بدانیم آنچه نمی‌دانیم، و سفری از دام اهریمن به‌طرف الله، و از بی‌خودی به خود، و از آتش ویرانگر به نور را آغاز نمودیم.

قدر می‌دانیم، لحظاتی که باقدرت هرچه تمام کشتی نجات کنگره 60 را به حرکت درآوردید و پشت‌وپناه مسافران و همسفران شدید. هیچ فردی تاکنون اعتیاد و درد بانوان را به معنای واقعی درک نکرد و چاره‌ای نیندیشید.

تا اینکه شما مهندس عزیز، با قلبی رئوف، اندیشه‌ای سالم، دستانی قدرتمند و نگاهی نافذ، تمامی زوایا را شناختید، و مأمنی امن برای ما بنا نمودید، تا با یاری حق‌تعالی، بی‌دغدغه جراحات روح و جسممان التیام یابد و عنان خویش را به دست آوریم. قدرت کلام و اعتمادبه‌نفسمان را با آموزش‌های ناب شما و پیام‌های اساتید خوبتان باز پس گرفتیم.

و امروز باوجود شما، دشت‌ها پر از سبزه و سدها پر از آب است. شکر، شکر، شکر.

سپس ایجنت محترم ادامه دادند؛

امروز خیلی خوشحالم، و خدا را شکر می‌کنم بابت اینکه خانم‌های مسافر به این قدرت و توانمندی رسیده‌اند. بااینکه امسال تعداد کمی در سالن حضور دارند، ولی امروز صلابت و قدرتی از این جمع حس کردم که تا به امروز چنین حسی دریافت نکرده بودم. به نظر من این اتفاق به خاطر درایت جناب مهندس است که اجازه دادند ما در کنار هم جمع‌شویم و حرکت کنیم. و این قدرت به این دلیل است که کمک راهنمایان عزیزمان آموزش‌هایشان را به‌روز دریافت می‌کنند، با تمام وجود خدمت می‌کنند و خدمتشان صادقانه است، خانم‌های مصرف‌کننده و مسافران را با تمام وجود دوست دارند و می‌خواهند آن‌ها را به‌جایی برسانند که خودشان رسیده‌اند.

جناب مهندس عزیز، همان‌طور که می‌دانید، درمان اعتیاد برای خانم‌های مسافر و کار با گروه خانم‌های مسافر خیلی سخت است. وقتی فکر می‌کنم، می‌بینم هیچ‌کس این جرئت، شجاعت و توانایی را ندارد که بخواهد به این عمل عظیم، و به درمان خانم‌های مسافر نزدیک شود. ولی شما این کار را برای ما انجام دادید. از شما بی‌نهایت ممنون و سپاسگزارم و این هفته را خدمت شما تبریک می‌گویم و خوشحالم که در حال حاضر شاگرد کوچک شما هستم.

در ادامه به راهنمای خوبم سرکار خانم راد و به تمام کمک راهنمایان عزیزی که اینجا حضور دارند و با عشق خدمت می‌کنند تبریک می‌گویم. اعتراف می‌کنم که ما گروه خیلی خوبی داریم. از صمیم قلبم تک‌تک شما کمک راهنمایان عزیز را دوست دارم. همه شما واقعاً خوب و توانا هستید.

جناب مهندس، راهنمایان عزیز ما همبستگی و فرمان‌برداری بالایی دارند. من از بسیاری از عزیزانِ حاضر و پیشکسوت کوچک‌تر هستم، و گاهی وقتی می‌خواهم طبق قوانین چیزی را مطرح کنم، واقعاً از ایشان خجالت می‌کشم. از همه شما تشکر می‌کنم که خیلی خوب در کنار هم حرکت می‌کنیم و می‌توانیم یک‌صدا و متحد دستمان را بالا ببریم و بگوییم ما مسافر هستیم.

مشارکت خانم افسانه:

خیلی خوشحالم که در این جمع قرار دارم. این هفته را به جناب مهندس استاد بزرگوارمان و تمام کمک راهنمایان کنگره 60 که دست‌پرورده آقای مهندس هستند تبریک عرض می‌کنم، و از ایشان تشکر می‌کنم که آن‌قدر ایستادگی کردند تا این درخت جان گرفت و ریشه دواند. این ریشه آن‌قدر محکم بود که الان میوه‌های شیرینی به نام کمک راهنما داده است.

من وقتی وارد کنگره می‌شوم و بچه‌ها را می‌بینم، واقعاً غرق در محبت و شادی می‌شوم و بابت بودن تک‌تک آن‌ها خداوند را شاکرم. از راهنمای بسیار خوبم خانم روناک تشکر می‌کنم، همیشه هر جای دنیا و در هر حالی که باشم ایشان در نظرم هستند و دست‌بوسشان هستم. خیلی خوشحالم این افتخار را دارم که جناب مهندس راهنمای درمان سیگارم هستند. امیدوارم این لیاقت را داشته باشم و بتوانم با خدمت کردن تمام درس‌هایی که از جناب مهندس گرفتم، پس بدهم.

مشارکت خانم میترا:

این هفته زیبا و باشکوه را خدمت جناب مهندس، سرکار خانم مونای عزیز، سرکار خانم راد، راهنمای خوبم خانم پروانه و راهنمای درمان سیگارم خانم افسانه تبریک می‌گویم. بسیار خوشحالم که کنار هم هستیم و با حضور و تلاش‌های خانم مونا این‌قدر قوی و خوب حرکت می‌کنیم. هرقدر بخواهیم از خانم مونای عزیز تشکر کنیم باز کم است، ایشان بسیار برای ما زحمت می‌کشند، با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های ایشان و زیر سایه آقای مهندس انسجام خوبی در گروه ایجاد شده است.

 احساس درونی من این است، این موهبتی که به من داده‌شده تا بتوانم در این جایگاه خدمت کنم، از تمام نعمت‌هایی که خداوند به من داده بالاتر است، واقعاً قدرش را می‌دانم. خداوند را شاکرم که به ما راهنما داده شد و بی‌صاحب نیستیم و در هرلحظه راهنما داریم. تمام لحظات عمرم از جناب مهندس سپاسگزارم و در مقابل ایشان سر تعظیم فرود می‌آورم.

مشارکت خانم فاطمه همسفر:

این هفته بسیار زیبا را خدمت جناب مهندس، کمک راهنمای بزرگوارم سرکار خانم مونا و همچنین خانم فهیمه عزیز تبریک عرض می‌کنم

 نوروز امسال بهترین عید زندگی من بود، زیرا در کنار شما و آموزش‌های ارزشمند شما بودیم. همیشه این کلام شما در ذهنم هست که "خداوند هیچ قومی را بدون بزرگ‌تر به حال خود رها نکند ". به خاطر وجود شما خداراشکر می‌کنم. آرامش من و خانواده‌ام به برکت کنگره و آموزش‌های ناب استاد گران‌قدری چون شما است. جای بسی شکر است که فرزندم سلامت است و خودم حس و حال خوبی دارم . همیشه سپاسگزار وجود پربرکت شما و راهنمای عزیزم سرکار خانم مونا هستم. شما برای ما نور هستید، امیدوارم خداوند همیشه حافظتان باشد.

مشارکت خانم فهیمه:

این هفته عزیز را به جناب مهندس، سرکار خانم مونا، خانم میترا، خانم پروانه و تمام عزیزان حاضر تبریک می‌گویم. در هرلحظه از زندگی وقتی به یاد می‌آورم که یک کنگره‌ای هستم، از درون دچار شعف می‌شوم. افتخار می‌کنم که استادی مانند شما دارم، و امیدوارم همیشه بتوانم شاگرد کوچک شما و خانم مونای عزیز باقی بمانم. ما هرچه داریم از برکت وجود شما و کنگره است. امیدوارم هزاران سال پایدار و سلامت باشید و سایه‌تان بالای سر ما باشد.

https://up.c60.ir/repository/11463/5fcd3d9c-230d-4618-95e5-b9f582a3b7c4.jpg

https://up.c60.ir/repository/11463/89bx_abed462b-ffc4-446a-8d1c-fa0ee6e416b6.jpg770.jpg%D8%A7%D9%88%DA%A9%DB%8C.jpg

 
در این مراسم جمعی از عزیزان به هنرنمایی پرداختند، و در پایان عزیزانی که راهنمای مستقیم شان آقای مهندس بودند ،هدایای خود را تقدیم ایشان نمودند،

 

گردآوری و تایپ: مسافر خاطره

ویرایش و ارسال:همسفر فاطمه

عکس:مسافر فائزه –مسافر بنفشه –مسافر ارغوان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .