English Version
English

برداشت از سی دی مسئولیت، ظرفیت و قبله گم کردن

برداشت از سی دی مسئولیت، ظرفیت و قبله گم کردن
 خداوند را شکر می‌کنم که توفیق گوش دادن به سی دی «ظرفیت، مسئولیت (قبله گم کردن)» را روزی من قرار داد و از گروه وبلاگ سپاسگزارم که این خدمت را به من واگذار کردند.
آقای مهندس در این سی دی می‌فرمایند که برای انجام هر کاری انسان باید ظرفیت آن را داشته باشد و داستان زیبایی را بیان کردند که یک مرد خارکن از حضرت موسی خواست، از خداوند بخواهد که به او تیشه‌ای بدهد که مجبور نباشد با دست خارها را بکَند. حضرت موسی از خداوند خواست و خداوند هم بعد از چند بار اصرار، خواسته وی را اجابت کرد و به خارکن تیشه داد.
 
 
فردای آن روز حضرت موسی دید که خارکن را دستگیر کرده‌اند و پس از پرس‌وجو متوجه شد که وقتی خارکن صاحب تیشه شده است، با آن تیشه یک نفر را به قتل رسانده است.
تو را تیشه دادم که هیزم کَنی
ندادم که بنیاد مردم کَنی
با توجه به این داستان، خیلی از چیزهایی که ما نداریم، شاید هنوز ظرفیت لازم در ما ایجاد نشده است و خداوند صلاح ندانسته که در این زمان آن نعمت را به ما بدهد. ما باید همیشه به خداوند باور و ایمان داشته باشیم و مطمئن باشیم که هر آنچه به صلاح ماست را در بهترین زمان در اختیار ما قرار خواهد داد.
اگر ظرفیت ما با مسئولیتی که داریم یکسان باشد، حالت تعادل ایجاد می‌شود؛ در غیر این صورت باعث تخریب می‌شود.
برای مثال در کنگره به یک سفر اولی مسئولیت‌هایی مثل نگهبانی، مرزبانی و... واگذار نمی‌شود؛ زیرابه دلیل کافی نبودن آموزش‌ها، ظرفیت لازم در فرد ایجاد نشده است که بتواند در این جایگاه‌ها به‌خوبی خدمت کند و ممکن است به دلیل مسئولیتِ سنگین‌تر از ظرفیت، دچار منیت شود و قبله‌اش را گم کند، درواقع هدف خود را از خدمت گم کند.
برداشت من از این سی دی در زندگی‌ام این است که مسئولیت مهم و بزرگ همسفری را خداوند بر عهده من قرار داده و من باید وظیفه‌ای که به گردنم است را به‌خوبی انجام دهم تا مسافرم بهترین سفر را سپری کند. 
از خداوند می‌خواهم که ظرفیت این مسئولیت را به من بدهد که بتوانم سربلند از این مسئولیت بیرون بیایم.
 
 
نگارش: همسفر مهدیه
تهیه مطلب: کمک راهنما همسفر مریم 
ویراستاری: همسفر فروغ
ارسال: همسفر الهام

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .