English Version
English

پایان شب سیه، سپید است

پایان شب سیه، سپید است

گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که زندگی انسان‌ها از حالت طبیعی و روزمره خود خارج می‌شود و نوعی سردرگمی همراه با ترس از آینده برای انسان رخ می‌دهد اما در این مواقع حساس، بزرگانی هستند که با تکیه‌بر علم و تجربه و آموزشی که دارند می‌تواند راه برون‌رفت از این بحران‌ها را آن‌هم به‌سلامتی، به ما نشان دهند. انسان‌هایی که سال‌ها آموزش دیدند و تزکیه و پالایش را سرلوحه کارهای خود قرار داده‌اند. خوشبختانه من در این اوضاع‌واحوال، جایی قرار دارم که این بزرگان حضور پررنگ و مثمر ثمری دارند. بله؛ کنگره ۶۰. بر همین اساس تصمیم گرفتم تا با یکی از این اساتید گفتگویی کوتاه داشته باشم تا ضمن آموزش خود، خلاصه‌ای از نظرات ایشان در چنین شرایطی را در قالب یک گزارش در اختیار شما عزیزان قرار دهم. امیدوارم از مطالعه آن لذت ببرید.

آقای سعید نمکی؛ راهنما، ایجنت نمایندگی ارتش و همچنین یکی از چهارده دیدبانان محترم کنگره ۶۰ هستند که تا به امروز ۱۴ سال است که در کنگره حضور دارند و تمام این سال‌ها را مشغول به خدمت در کنگره ۶۰ هستند. ایشان با مصرف کراک وارد کنگره ۶۰ شدند و بعد از گذراندن ۱۱ ماه سفر اول به راهنمایی دیدبان محترم آقای ترابخانی، موفق به رهایی و درمان شدند. ایشان همچنین مصرف سیگار خود را نزد جناب آقای مهندس دژاکام درمان نمودند.

من با ایشان از اوضاع احوال این روزها صحبت کردم و با اشاره به اینکه کنگره ۶۰ تابه‌حال در چنین شرایطی قرار نگرفته است از ایشان پرسیدم که در چنین شرایطی باید چه کرد؟ ادامه گزارش صحبت‌های ایشان در این مورد است.

اما چیزی که می‌تواند در شرایط سخت، برای ما یک حاشیه امن محیا کند (دانایی) است و هر آنچه ما آموزش‌ دیده‌ایم و در موردشان تفکر کردیم و در ادامه آن‌ها را تجربه کردیم. اگر من دانایی مناسبی را داشته باشم در مورد مشکل پیش‌آمده تفکر می‌کنم و راه‌حل‌های منطقی‌اش را برسی می‌کنم و امکانات خود را در مواجهه با مشکلات برسی خواهم کرد. من باید بدانم که منابع آموزشی که تحت اختیار و در دسترس من است را فراموش نکنم و از نوشتن سی‌دی‌ها نگذرم. ایشان در ادامه با تأکید فراوان فرمودند: خصوصاً در زمان فعلی، ارتباط خوب و مناسب و به‌جایی را با آموزش‌ها و جلسات کنگره که از طریق صفحه اینستا گرام کنگره ۶۰ و در روزهای زوج برگزار می‌شود، داشته باشم و همین‌طور استفاده از سایت و لژیون‌های مجازی. استفاده از این امکانات می‌تواند یک زنجیر محکم برای وصل بودن به کنگره و درنتیجه آرامش من باشد. پس چیزی که من را در این شرایط یاری خواهد کرد دانایی من خواهد بود. آقای نمکی با تأکید بر اینکه، در استفاده از این ابزارها فرق چندانی بین سفر اولی و دومی نیست، اضافه کردنداستفاده از شربتD.SAP برای محافظت بیشتر از جسممان، (که جناب مهندس در مورد اهمیت و نوع مصرف آن صحبت فرمودند) و از طرف دیگر، غافل نشدن از ورزش و آمادگی جسمانی، در این روزها بسیار مؤثر است تا به امید خداوند به مشکل آن‌چنانی برنخوریم.

آقای نمکی در ادامه فرمایشاتشان به خدمت کردن در این روزها پرداختند: خدمت گذاران باید قوی‌تر از قبل ظاهر شوند. زندگی یک‌روال عادی دارد، روالی که تقریباً همه‌چیز سر جای خود قرار دارد و زندگی کنگره‌ای ما هم همین‌طور بود و همه‌چیز روز و ساعت مشخص داشت و برنامه‌های کاری، معلوم و مشخص بود و هرکسی در هر جایگاهی که بود وظیفه‌اش را انجام می‌داد. در آن روال، مسیر و راه بخشی از کار و شخص خدمتگزار هم بخشی دیگر از کار را انجام می‌دادند اما قطعاً زمانی که به هر دلیلی از شرایط عادی خارج می‌شویم باید تک‌تک ما بنا به جایگاه خدمتی‌مان، مدیریت بحران و صحیح داشته باشیم و قوی‌تر و مصمم‌تر و باانگیزه‌تر باشیم تا کنگره ۶۰ همچنان باقدرت کار خود را که رهایی و درمان انسان‌هاست ادامه دهد.

ایشان در ادامه صحبت‌هایشان به تأثیر و اهمیت فضای مجازی پرداختند: ما باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که تأثیر آموزش از طریق فضای مجازی، به همان اندازه کارگاه‌های آموزشی باشد. چه اشخاصی که در این قسمت‌ها خدمت می‌کنند و چه من که به‌عنوان یک مسافر، هم‌سفر و مخاطب از این فضا استفاده می‌کنم باید به‌خوبی عمل کنیم تا این کلاس‌ها تأثیر لازم و کافی را داشته باشند. من نباید فکر کنم که چون مانند گذشته در لژیون حضور ندارم و از نزدیک با راهنمایم ارتباط ندارم پس این کلاس‌ها تأثیرگذار نیست. در این شرایط دید و نگاه من بسیار مهم است و من باید به‌گونه‌ای به کلاس‌های آموزش مجازی نگاه کنم و به آن‌ها اهمیت دهم که این فضا برایم کاملاً مفید و مؤثر باشد.

آقای نمکی پایان سخنانشان را این‌گونه جمع‌بندی کردند: امیدوارم که به اهمیت صفحه اینستا گرام کنگره ۶۰ و انتقال آموزش‌ها که از این طریق انجام می‌شود، پی ببریم و از آن به‌خوبی استقبال کنیم. من از تجربه خود می‌گویم که من در این شرایط، نیاز دارم که بیشتر از این فضا بهره ببرم تا ارتباطم به‌صورت حسی و کلامی قطع نشود و امیدوارم که این مهم، موردتوجه همه عزیزان قرار بگیرد و ضمن آرزوی صحت و سلامت برای همه باید اشاره‌کنم که «پایان شب سیه، سپید است.»

تایپ، تهیه و تنظیم: مسافر روزبه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .