English Version
English

ادامه آموزشها در فضای مجازی در جهت رشد و تکامل جهان بینی ما

ادامه آموزشها در فضای مجازی در جهت رشد و تکامل جهان بینی ما

همیشه بامتانت و با آرامش خاصی او را می‌دیدیم ، چهره زیبا و پر از عشق او به همراه لبخندی بر گوشه لبانش به ما احساس امنیت می‌داد ، باجان و دل برای شعبه و همسفران تلاش می‌کرد و نمونه‌ای از  انسان با عمل سالم بود که همیشه با عدالت رفتار می‌کرد تمام همسفران او را دوست داشتند؛
همسفر پریناز را میگویم؛ حدود 11 سال پیش به همراه مسافر خود که مصرف تریاک و شیشه داشت وارد کنگره شد،  از بدو  ورودش به کنگره با خدمت‌های ابتدایی شروع کردند ، ایشان عاشق خدمت بودند و در سفر دوم  خدمتهایی : ( سه دوره نگهبانی ، دبیر جلسات جهانبینی، مشاورین تازه واردین ، 5 سال کمک راهنمایی، بیش از 10 سال حایگاه ورزشبانی و نگهبان والیبال همسفران و 2 دوره خدمت در لژیون سردار ) و در حال حاضر خدمت اسیستانتی را در شعبه ستارخان برعهده دارد. همین امر سبب شد با ایشان گفتگویی انجام بدهیم:

سلام خانم پریناز ممنونم از وقتی که گذاشتید ؛ لطفاً کمی از دوران تاریک اعتیاد و آسیب‌هایی که به شما وارد شد برای ما بگویید؟
فکر میکنم تاریکی‌های اعتیاد برای همه اعضا قابل‌درک باشد ، ثمره‌ای که اعتیاد برای انسان دارد چیزی جز ناامیدی ، افسردگی و ناراحتی نیست . دوران اعتیاد دنیای سراسر ترس، اضطراب و افسردگی و پوچی است. دنیایی که در آن هرلحظه آرزوی مرگ می‌کنی. اعتیاد آدم را از انسانهای اطراف دور می‌کند .من فکر میکنم صحبت کردن از تاریکی‌های اعتیاد چیز خوبی نیست به خاطر اینکه تداعی آن تاریکی‌ها باعث می‌شود که دوباره گردوغباری از آن بلند شود و روی دل آدم بنشیند.

 

اولین خدمتی که در کنگره انجام دادید و به خاطر میاورید؟
به خاطر دارم زمانی که تازه وارد کنگره شده بودم ، مرزبانان شعبه پیام دادند و از همسفرانی که تمایل داشتند خواستند برای نظافت سالن و چیدن سفره هفت سین همکاری کنند ، من با اجازه راهنمایم برای این خدمت اعلام آمادگی کردم و انرژی که از این خدمت کسب کردم قابل وصف نیست.

 

آیا در گذشته تصور میکردید بدون هیچ چشمداشتی خدمت کنید آن هم خدمت در این شرایط خاص و سخت؟
هرگز و ابداً به خدمت با دید مزد و پاداش فکر نمیکردم. در میان انسان‌ها افراد کمی هستن که بدون هیچ چشمداشتی عشق بورزند ، البته جای تعجب نیست زیرا از کودکی به ما آموخته اند در برابر هر تلاشی پاداشی در انتظارمان است.در کنگره خدمت داوطلبانه امری طبیعی است زیرا افراد به این نتیجه رسیده اند که از طریق خدمت کردند در جایگاههای مختلف میتوانند انرژی مثبت زیادی کسب کنند . خدمت در کنگره به قدری زیباست که خدمتگزاران بی منت و با عشق از این بابت بالاترین سرمایه که حال خوش است را کسب میکنند.

 

جایگاه اسیستانی با توجه به شرایط به وجود آمده ویروس کورنا و هماهنگی با مرزبانان و کمک راهنمایان برایتان سخت نیست؟
با توجه به شرایط پیش آمده و توصیه ها پیشگیرانه از طرف متصدیان بهداشت، مبنی بر ماندن در منزل و پیرو فرمان نگهبان کنگره 60 مبنی بر برگزاری جلسات آموزشی در فضای مجازی ، بسیار خوشحالم که فضایی فراهم شد تا بدون حضور فیزیکی دور هم جمع‌شویم و در راستای بهتر شدن و قوی تر شدن حرکت کنیم و مغلوب محدودیت ها و محرومیت‌ها نشویم . با توجه به اینکه فضای مجازی سختی‌ها و مشکلات خودش را دارد ولی همه ما یاد گرفتیم در شرایط سخت چگونه مدیریت بحران داشته باشیم  و الحق والانصاف همکاری و مشارکت اعضا و مرزبان ها در فضای مجازی هیچ تغییری نکرد و هر کسی به درستی وظایف خود را انجام میدهد.

 

در این شرایط بهترین خدمت برای همسفران را چه میدانید؟
در حال حاضر تنها وسیله ارتباطی میان اعضا وبلاگ شعبه میباشد و تنها مکانی که همسفران میتوانند خدمت کنند وبلاگ شعبه است. بارها خواندن مطالب وبلاگ به ما ثابت کرده انرژی و آموزش وابسته به زمان و مکان نیست و میتوانیم حتی در خانه،  خودمان را در کنگره و در فضای لژیون حس کنیم و باید از این فرصت در این شرایط بهترین استفاده را کنیم.

 

با توجه به تشکیل کارگاه های آموزشی به صورت مجازی چه پیشنهادی برای اجرای قوانین و حرمت های کنگره دارید؟
فضای مجازی و تشکیل لژیون در آن و برقرارکردن ارتباط در این فضا دقیقا مثل کارگاه آموزشی در دنیای حقیقی تابع یک سری قوانین و حرمت ها است و رعایت کردن آن قوانین و حرمت ها اجباری و الزامی است. مهمترین قانون در تشکیل این لژیون ها در فضای مجازی سروقت بودن و فرمانبرداری کردن است. استفاده از اینترنت و فضای مجازی مثل شمشیر دو لبه است هم ضرر و هم فواید بسیار دارد. این بستگی به خودمان دارد که چگونه از آن استفاده کنیم.

 

با توجه به اینکه شما یکی از فعالهای رشته ورزشی در پارک طالقانی هستید و این روزها امکان رفتن به پارک نیست به همسفرها چه پیشنهاد ورزشی در این روزها دارید؟
تنها شرط شکستن ویروس کرونا که به‌شدت در حال پیشروی است ماندن در خانه است. با توجه به اینکه همیشه تصور ما این بوده که ورزش حتماً باید در محیط باز و یا محیط باشگاه انجام شود ، شاید در این روزها خیلی از همسفرها انجام فعالیت های ورزشی خود را متوقف کرده باشند ولی توصیه من به این عزیزان این است که حداقل روزانه مدت نیم ساعت حرکات ورزشی و کششی را در منزل با کمترین امکانات انجام بدهند.

 

در مورد قانون یازدهم در کارگاههای مجازی توضیح کامل میفرمایید؟
طبق فرمایش جناب آقای مهندس هر کسی هر مبلغی را جهت حمایت از قانون یازدهم به شماره کارت  5859837006178277واریز کند و دیگری نیازی به اعلام مبلغ واریزی نیست.

 

شعبه ستارخان را چگونه دیده اید؟
شعبه ستارخان شعبه بسیار گرم و صمیمی که عشق در بین تک تک اعضا جریان دارد و من به عنوان شخصی که از شعبه دیگر وارد ستارخان شدم هیچ وقت احساس غریبی نکردم.

 

چگونه همسفرها میتوانند از فضای مجازی برای آموزش استفاده بهینه را داشته باشند؟
در این روزهایی که بیماری واگیرداری شیوع پیدا کرده است ، کسانی هستند که با عشق و تلاش همچنان درصدد ادامه آموزشهایی  در جهت رشد و تکامل جهان بینی ما هستند و چه قدر این انسان‌ها با عشق هستند که برای جدا نشدن دسته‌ای ما از کنگره برای ما بستری فراهم کردند که در این شرایط که نمی‌توانیم به کنگره برویم ولی همچنان کنگره هست ، آقای مهندس و دیگر اعضا با عشق هستند.راهنمایی  هست که برای رهایی و تکامل ما دلشان می‌تپد و برای آگاهی ما برای رسیدن به حال خوب در تلاش هستند . پس بهتر است قدر این عزیزان را بدانیم و نهایت استفاده را ببریم.

 

کدام جایگاه خدمتی که در کنگره انجام دادید حس بهتری داشتید؟
حقیقتاً خدمت در جایگاه کمک راهنمایی بالاترین آموزش و بیشترین لذت را برای من داشته است به قدری این جایگاه برای من شیرین و لذت بخش بود که به جرات میتوانم بگویم که خدمت در این جایگاه برابری میکند با جایگاه مادری و همان حسی را که من به فرزند خودم دارم به تک تک رهجوهایم دارم و با تک‌تک آنها خندیدم و از ناراحتی آن‌ها ناراحت شدم.

 

در پایان سخنی دارید بفرمایید؟
کلام آخرم این است که خدا رو شکر میکنم که همچنان محبت و زنجیره اتصال در کنگره پابرجاست و با ورود به سایت و وبلاگ های آموزشی به آرامش میرسیم و بزرگترین آموزش این روزهایمان است که ما به انسانهای شکرگزاری تبدیل شویم و قدر لحظات زندگی را بدانیم.

 

 

تهیه و تنظیم: همسفر لیلا

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .