English Version
English

اخبار لژیون مجازی ویلیام وایت (خانم های مسافر)

اخبار لژیون مجازی ویلیام وایت (خانم  های مسافر)

سخنان خانم میترا :

دستور جلسه این هفته ویروس کرونا و روش‌های پیشگیری از آن می‌باشد. شاید سفر اولی‌ها پیش خودشان بگویند شانس ما را ببین! آمدیم سفر کنیم، این اتفاق رخ داد! ولی این تصور، تصور اشتباهی است، زیرا اگر هنوز در حال مصرف سیگار بودید و این اتفاق رخ می‌داد، خطر ابتلای شما خیلی بیشتر می‌شد. ولی در این برهه که در حال سفر هستید، به این ویروس مبتلا نمی‌شوید. البته رعایت بهداشت الزامی است .

موضوع دیگر این است که زندگی ما به هیچ عنوان نباید دچار توقف شود. الان این موضوع پیش‌آمده و می‌دانیم مشکلاتی در پی دارد. ولی نباید باعث شود که ما زندگی خود را رها کنیم، بنشینیم و هیچ کاری انجام ندهیم. ما کارهایمان را انجام می‌دهیم، ولی به‌گونه‌ای دیگر. لژیون هم تشکیل می‌دهیم، ولی به‌گونه‌ای دیگر، که در نوع خود مزایایی دارد، و در منزل هم می‌توانیم از آموزش‌ها بهره‌مند شویم.

https://up.c60.ir/repository/11463/unnamed%20%286%29.jpg

-برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، باید روزی ۲۰ بار به مدت ۲۰ ثانیه دست‌هایمان را بشوییم.

-استفاده از D.SAP را در طول  روز فراموش نکنیم، روزانه چند بار D.SAP را با آب ولرم مخلوط  کرده،غرغره کنیم و بعد میل نماییم.

-هنگام صحبت کردن با افراد فاصله مناسب را رعایت کنیم، و حداقل یک متر تا سه متر با دیگران فاصله داشته باشیم. اگر به این نکات توجه کنیم، احتمال ابتلا به این ویروس خیلی کم می‌شود.

-این ویروس در جای مناسب شروع به رشد می‌کند. جای مناسب آن کجاست؟ بدنی که سیستم ایمنی ضعیفی دارد! این ویروس، ویروس تنبلی است، و خودش نمی‌تواند در هوا معلق بماند و وارد مجاری تنفسی ما شود. بلکه ما با دست خودمان آن را وارد بدنمان می‌کنیم.

ما نباید مانند ویروس عمل کنیم و هرجایی هر خبری شنیدیم، بدون اینکه بدانیم پایه و اساس درستی دارد یا خیر، آن را نشر دهیم. در صورت انجام چنین کارهایی، یعنی ما هم داریم از ویروس تبعیت می‌کنیم، و اجازه می‌دهیم جای مناسب برای تکثیر خود پیدا کند. فضای مجازی جای مناسبی است که می‌تواند در اختیار ما و این ویروس قرار بگیرد. یک چیزی را می‌شنویم، شروع می‌کنیم به منتشر کردن، و ده نفر را مثل خودمان دچار استرس می‌کنیم. آن ده نفر هم برای ده نفر دیگر می‌فرستند و این‌گونه ترس و استرس در جامعه پخش می‌شود. به‌هیچ‌عنوان نباید اخباری را منتشر کنیم که پایه و اساس علمی ندارد، پس شدیداً از نشر اکاذیب خودداری فرمایید.

 همه ما می‌توانیم اخبار وزارت بهداشت را پیگیری کنیم، یا گفته‌های پزشکانی را که پیج های معتبری دارند بخوانیم. باید تمام نکات ایمنی را رعایت کنیم، مابقی دست خداوند است. اگر بنا باشد اتفاقی برای من رخ دهد، لای پر قو هم باشم برایم اتفاق خواهد افتاد. یک پشه توانست نمرود را با آن همه عظمت از بین ببرد. بنابراین اصلاً نباید به خودم ترس راه دهم. کارم را انجام می‌دهم و در صراط مستقیم حرکت می‌کنم. در این شرایطی که پیش‌آمده، خودم باید حال خودم را خوب نگه‌دارم، و تمام تلاشم را انجام دهم. هیچ‌کس به‌غیراز خودم نمی‌تواند کاری برای من انجام دهد.

بسیاری از ما ناگزیریم از خانه بیرون برویم و سوار تاکسی، اتوبوس یا مترو شویم. زمانی که به خانه برمی‌گردیم، چگونه باید لباس‌هایمان را تمیز کنیم تا از این ویروس در امان بمانیم؟ این ویروس می‌تواند روی لباس‌ها 2 الی 7 ساعت زنده بماند. شما چند کار می‌توانید انجام دهید؛ یکی اینکه وقتی وارد منزل شدید، وارد حمام شوید و سرتاپایتان را بشویید. من چون در بیمارستان کار می‌کنم، زمانی که به خانه برمی‌گردم، ابتدا کلیدم را می‌شویم و بعد با همان لباس‌ها وارد حمام می‌شوم. البته کاپشن و مانتو را هرروز نمی‌توان شست، بنابراین آن‌ها را روی شوفاژ می‌گذارم و یک چیزی روی آن‌ها می‌کشم. این ویروس در حرارت 50 الی 60 درجه از بین می‌رود. هرچه دما بیشتر باشد، این ویروس ضعیف‌تر می‌شود.

کار دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که جلوی در یک کاور بگذارید و لباس‌هایتان را داخل کاور قرار دهید. بعد دست و صورت خود را تمیز بشویید. می‌توانید لباس‌هایتان را در یک لگن در حمام بگذارید و رویشان آب داغ بریزید، در کسری از ثانیه ویروس از بین می‌رود. این ویروس با مایع ظرف‌شویی، پودر لباسشویی و مایع دستشویی کاملاً از بین می‌رود.

-آیا احتمال مبتلا شدن کسانی که هنوز به سفر سیگار نرسیده‌اند، بیشتر است؟

این ویروس  بیشتر روی افراد مسن تأثیرگذار است. ولی 2% احتمال مرگ در جوان‌ها نیز وجود دارد. 31% افراد سیگاری ممکن است اتفاقی برایشان نیفتد، بستگی به ژنتیک، سبک زندگی و تغذیه آن‌ها دارد. ولی همان‌طور که می‌دانیم سیگار آلودگی بسیار بالایی دارد و محیط دهان و ریه را برای دریافت انواع   میکروب‌ها و ویروس‌ها مساعد می‌کند. از طرفی شربت OT سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده، و به سیستم شبه افیونی کمک می‌کند.

نکته مهم دیگر، شاد بودن است. حتماً در این روزها موزیک‌های شاد گوش دهید، در منزل ورزش کنید، حرکاتی را که روزهای پنجشنبه در پارک انجام می‌دادیم، در منزل انجام دهید. زیرا شادی باعث تقویت ریه‌ها می‌شود، و ریه مادر تمام اندام حیاتی انسان می‌باشد. بنابراین اگر شاد باشیم، سیستم ایمنی بدن ما می‌تواند خیلی قوی‌تر بشود.

 

گردآوری و تایپ: مسافر الهام -لژیون چهارم

ویرایش: مسافر خاطره

ارسال:همسفر فاطمه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .