English Version
English

خدمتگذاران ناشناس اما مؤثر

خدمتگذاران ناشناس اما مؤثر

چند وقتی بود که به این فکر می‌کردم چقدر نیرو و زحمت و انرژی یکی می‌شوند تا یک نفر قدم به کنگره ۶۰ بگزارد و سفر کرده و در پایان به رهایی برسد و هرچقدر بیشتر فکر کردم به زوایای بیشتری پی بردم.  این روزها در هم‌چین شرایط خاصی که خدمت گذاران هنوز در تلاش هستند به نظرم آمد که بد نیست کمی از این زحمت‌هایی که به چشم من دیده نمی‌شوند اما تأثیری شگرف بر راه و درمان من دارند بنویسم.
در کنگره
۶۰ هیچ‌چیز به هیچ نیرویی از بیرون وابسته نیست اگر دقیق‌تر بگویم کنگره ۶۰ وابستگی به‌غیراز خود و اعضای خود ندارد. این سیستم به دلیل تدابیری است که جناب مهندس دژاکام (بنیان) کنگره ۶۰، اندیشیده‌اند به همین خاطر است که کار کنگره ۶۰ هیچ‌گاه لنگ و معطل نمی‌شود. تمامی امور کنگره ۶۰ توسط افرادی به نام خدمت گذاران می‌گَردَد. از این توضیحات که بگذریم باید به یکسری از این خدمات اشاره‌کنم که شاید به‌اندازه‌ای که باید، به چشم من، دیده نمی‌شوند ولی نقش بسیار مهمی دارند و با تمام قدرت و بدون هیچ مزد و دریافتی مادی در پشت پرده مشغول به خدمت به اعضا هستند.
برای مثال هیچ‌وقت به خدمتگزاران سایت کنگره
۶۰ دقت کرده‌ام؟ کسانی که هیچ‌چیز مانع خدمتشان نمی‌شود چه تعطیلی  چه این مشکل اخیر (کرونا) آن‌ها فقط به خدمت کردن فکر می‌کنند و سایت را باقدرت سر پا نگاه داشتند. چند نفر با خواندن مطالب سایت راه کنگره ۶۰ را پیداکرده‌اند و به رهایی از بند اعتیاد رسیده‌اند. چه افرادی که با خواندن مطالب سایت به مسیر درستی که از آن فاصله گرفته بودند برگشتند.

خدمتگزاران مالی و اداری که در ساختمان جدید، مشغول به فعالیت هستند چه؟ آیا تک‌تک آن‌ها را می‌شناسم و می‌دانم چه کسی بر چه اموری مشغول است؟ نه. البته لازم هم نیست خیلی وارد جزییات شوم اما باید بدانم که سیستم مالی و اداری کنگره ۶۰ که بسیار قوی و دقیق مشغول فعالیت است به خاطر حضور این‌چنین خدمتگزارانی است که همیشه مشغول خدمت هستند.
چاپخانه؛ آیا تابه‌حال دقت کرده‌ام که این جزوات و برگه‌های داروی من را چه کسی چاپ می‌کند؟ آیا آن‌ها را چاپخانه‌های بیرون انجام می‌دهند؟ خیر؛ عزیزانی هستند که در قسمت چاپخانه مشغول به فعالیت هستند و تمام این جزوات و نامه‌ها را چاپ و ترتیب می‌کنند تا به دست من برسد و من از آن‌ها بهره‌مند شوم. آیا تابه‌حال به سی‌دی‌ها توجه کردم؟ چه کسی آن‌ها را ضبط می‌کند و تکثیر می‌کند و حتی نام آن‌ها را بر روی همه‌شان می‌نویسد؟ سی‌دی‌هایی که نقش بسیار مهمی در آموزش من دارند و به‌راحتی در تمام نقاط کشور در دسترس هستند.

اگر دقت بکنم از این نوع خدمات کم نیستند. من به‌نوبه خود از آن‌ها ممنونم و سپاس گذار تک‌تک همه عزیزانی که در تمام امور کنگره ۶۰ فعالیت می‌کنند، هستم که البته همه آن‌ها مانند یک هرم به یک نفر ختم می‌شوند که استادانه و دلسوزانه، تمامی امور را اداره و برنامه‌ریزی می‌کند، بله، جناب مهندس دژاکام که گفتن و تعریف از ایشان نیازی نیست فقط به این اکتفا می‌کنم که اگر ایشان این بنا را بنیان نبودند و کنگره ۶۰ نبود، من امروز در راهی بودم که پایان وحشتناکی داشت و افراد بسیار زیادی را اسیر کارهای نادرست خود کرده بودم، پس دستشان را می‌بوسم و تمام تلاشم را به کارخواهم گرفت تا بتوانم کاری هرچند کوچک را برعهده‌گرفته و از عهده آن به‌خوبی برآیم و مزدم را که حال خوش و آسودگی در تمام شر و شور این جهان است، بگیرم.

 

نویسنده: مسافر روزبه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .