English Version
English

رابطه راهنما و رهجو یک رابطه قلبی است

رابطه راهنما و رهجو یک رابطه قلبی است

جلسه دهم از دوره هفدهم کارگاه های آموزشی خصوصی همسفران کنگره 60، نمایندگی بوشهر به استادی همسفر فاطمه، نگهبانی همسفر عفت و دبیری همسفر مرجان با دستور جلسه «وظایف راهنما و رهجو» در روز دوشنبه 28 بهمن‌ماه 1398 ساعت 16 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

 فردی که در جایگاه کمک راهنمایی قرار می‌گیرد، قطعاً آموزش‌های بسیاری دیده و از فیلترهای زیادی عبور کرده که توانسته در این جایگاه خدمت کند و چراغ راهی باشد برای افرادی که به کنگره می‌آیند که با کلام خود موجب دلگرمی و آرامش نسبی در وجود آن‌ها شوند و آن‌ها را از دنیای تخریب و ناآرامی نجات دهد.

 

من نیز به عنوان یک رهجو وظایفی دارم که باید به‌خوبی آن‌ها را اجرا کنم؛ در وهله اول باید یک فرمانبردار خوبی باشم، فرمان‌برداری شامل نظم و انضباط، احترام، اجرا نمودن حرمت‌ها و همچنین همه آنچه که راهنما به رهجو دستور می‌دهد و او باید چشم بسته گوش بدهد و آن را بپذیرد.

اگر در بیرون از کنگره در هر پست و مقامی باشیم وقتی وارد لژیون می‌شویم باید برای راهنما یک شاگرد مطیع و گوش به فرمان باشیم؛ یک رهجو زمانی فرمان‌بردار خوبی می‌شود که تمام قوانین و آموزش‌های کنگره را به خوبی به مرحله اجرا برساند و به آن‌ها عمل کند. تا زمانی که قانون‌ها را نپذیریم، نمی‌توانیم یک فرمانبردار خوب و سر به راهی باشیم؛ اگر در درون ما غرور، منیت و خودبینی وجود داشته باشد قطعاً یک رهجوی موفق نخواهیم بود، رهجو باید قدردان زحمات راهنمای خود باشد و باید به درستی در مسیر آموزش‌ها قرار بگیرد، چون یک راهنما از بسیاری خواسته‌های خود می‌گذرد، علاوه بر آن زمان زیادی نیز برای ما صرف می‌کند و حتی از خواسته‌های عزیزترین افراد خانواده‌اش می‌گذرد تا به من رهجو کمک کند.

راهنما در کنگره به جایگاهی از عشق و محبت رسیده که دلش می‌خواهد همه آنچه که در وجود خود دارد با خلوص نیت و با خواسته قلبی خود در اختیار رهجو بگذارد تا رهجو با استفاده از تجربیات او برای خود، زندگی بهتر از زندگی خودش داشته باشد. از دیگر وظایف رهجو این است که با جان و دل سی‌دی‌ها را گوش بدهد و آن‌ها را بنویسد نه این که صرفاً برای رفع تکلیف باشد و باید از آن در زندگی شخصی خود استفاده کند.

رابطه راهنما و رهجو یک رابطه قلبی است. شاید این رابطه فراتر از روابط بین نزدیکان نیز باشد و سرشار از عشق و محبت است به طوری که گاهی اوقات آنچه را که در خانواده خود بیان نمی‌کند، خیلی صمیمانه با راهنمایی خود در میان می‌گذارد و راهنما با صبوری به درد و دل‌های او گوش می‌دهد و به بهترین نحو او را راهنمایی می‌کند و تجربیاتش را در اختیار رهجو قرار می‌دهد.
 
 
 
عکاس:همسفر ملیحه
ویراستاری و ثبت :همسفر صدیقه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .