English Version
English

رهجو باید به روش درمانی کنگره 60 باور داشته باشد

رهجو باید به روش درمانی کنگره 60 باور داشته باشد

کنگره 60 بر اساس اصل پذیرفته‌شده کمک فرد رهاشده از دام اعتیاد به فرد در حال مصرف مواد مخدر فعالیت می‌کند و با استفاده از روش ابداعی DST و داروی OT  توسط آقای مهندس دژاکام، توانسته است به درمان اعتیاد دست پیدا کند.

 در کنگره جایگاه و واژه‌های بسیاری وجود دارند که هرکدام مفاهیم عمیقی در درون خود دارند و خودشان را تعریف می‌کنند.

 همان‌طور که از خود واژه راهنما پیداست، راهنما کسی است که راه را ‌نشان می‌دهد. راهنمایان کنگره 60 در مقوله شناخت بیماری اعتیاد، آگاهی لازم را کسب کرده و دانش کافی را فرامی‌گیرند. این دانش متشکل از شناخت مواد مخدر و اثرات آن، شناخت ساختارها و فیزیولوژی اعتیاد و شناخت صور پنهان انسانی است که براثر بیماری اعتیاد دچار صدمه و آسیب شده‌ است.


این افراد در صورت قبولی در آزمون‌های مربوطه و کسب نمره قبولی ازنقطه‌نظر تجربه و علم و دانش، صلاحیت راهنمایی دیگران را کسب می‌کنند، در این زمینه تجربه به‌تنهایی کافی نیست.

اولین خصوصیت بارز یک راهنما عشق و محبتی است که به رهجو دارد و به رهجو انتقال می‌دهد. باید همه‌چیز حساب‌وکتاب داشته باشد و طبق قوانین کنگره عمل شود و از ابتدا برنامه‌ای برای پرورش استاد برای کنگره 60 در نظر گرفته شود، این از اندک وظایف یک راهنما است که باید به آن عمل شود.

 بعد از واژه راهنما به واژه رهجو می‌رسیم. رهجو به معنای جوینده راه است، کسی که جستجو می‌کند تا راه و مسیر رسیدن به تعادل در زندگی و کمال و آرامش را بیابد.

رهجو باید به روش درمانی کنگره 60 و آموزش‌های آن اعتقاد و باور داشته باشد و با دیدن الگوهای به درمان رسیده، ایمان خود را قوی و مستحکم نماید و ترس و هراس و ناامیدی به دل خود راه ندهد و طبق سه اصل معرفت، عدالت و عمل سالم در صراط مستقیم و دوری از ضدارزش‌ها حرکت کند.

فرمانبرداری و جایگاه‌های خدمتی کنگره 60 نقش بسیار مهمی در طی کردن مسیر دارند، باید به آن توجه بسیار شود که فاصلهٔ خدمت و خیانت بسیار ناچیز و اندک است. باید حرمت جایگاه حفظ شود در غیر این صورت خیانتی است بزرگ و باید بداند فرمانبرداری و عمل کردن به قوانین، حافظ منافع خود اوست.

 در کنگره 60 برای تفکر و توجه به رفتار خودمان از اصطلاحی که می‌گوید دوربین را روی خودمان زوم کنیم استفاده می‌شود. باید توجه و تمرکز و تفکر را روی ساختار خودمان بگذاریم و آموزش‌ها و دانسته‌هایی را که کنگره 60 در اختیار ما گذاشته یا به عبارتی دانایی‌ای را که کسب کرده‌ایم از قوه به فعل درآوریم و بدانیم اساس تغییر من همسفر یا رهجو در کنگره عملیاتی کردن دانسته‌ها است.

گوشه‌ای از وظایفی که راهنما و رهجو دارند در این قالب شکل می‌گیرد که اگر در صراط مستقیم باشند می‌توانند به درمان انسان‌های دربند اعتیاد کمک شایانی کنند. زمانی که بتوانیم در هر جایگاه خدمتی، چه راهنما و چه رهجو به وظایف خود عمل کنیم به نتیجه دلخواه در کنگره 60 خواهیم رسید.

خداوند را هزاران بار شاکر و سپاسگزارم که عضو کوچکی از کنگره 60 هستم و در کنگره 60 حضور دارم. همیشه سعی کرده‌ام رهجوی خوبی برای کنگره باشم و زمانی که قوانین و حرمت‌های کنگره 60 را به خواسته‌های خود مقدم شمردم مورد حمایت نیروهای مافوق قرار گرفتم و سبب شد تا خواسته‌های من هم برای کنگره 60 در اولویت قرار بگیرد و عمل کردن به قوانین باعث امیدواری روزافزون در وجود من شد.

امیدوارم که بتوانم قدردان راهنمای عزیز و مهربانم و کنگره 60 باشم تا بتوانم پیام عشق و درمان کنگره 60 را به دیگران انتقال دهم.

همسفر لیلا

 

تهیه و تایپ: همسفر اکرم
ویراستار: همسفر الهام
ارسال: همسفر فریده

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .