English Version
English

راهنما راه را نشان می دهد درمانگر خود رهجوست

راهنما راه را نشان می دهد درمانگر خود رهجوست

اولین خواست یک راهنما این است که رهجو گوش‌به‌فرمان باشد. من به‌عنوان یک همسفر باید در اولین قدم فرمانروایی خود را از نیروی منفی پس بگیرم، پس باید به‌صورت دقیق گفته‌های راهنما را به اجرا دربیاورم و بهترین استفاده را از نوشتارها و سی‌دی‌ها و جزوات کنگره ببرم و نکات را موبه‌مو اجرا کنم و در انجام آن تعلل نکنم تا با جهان‌بینی و آموزش‌های کنگره سربلند شوم. یک رهجو نباید غفلت کند، غفلت باعث می‌شود آن قسمت از شنیده‌ها و آموزش‌هایی که به نفعش است را بشنود و بقیه را فراموش کند.

یک ره‌جو باید در طول سفر خدمت‌هایی را انجام دهد تا به آرامش برسد. وظیفه راهنما نیز این است که آن دسته از آموزش‌هایی را که گرفته است؛ انتقال دهد و رهجو باید این آموزش‌ها را دریافت کند تا راه صحیح را بیابد. راهنما وظیفه دارد که برای تمام رهجوهایش عدالت و مساوات را رعایت کند. کمک راهنما یک درمانگر و یا مشاور مسائل خانوادگی، شغلی و اقتصادی نیست، او راهنمای درمان اعتیاد است. درمانگر خود رهجو است و رهجو نباید انتظار داشته باشد که در کنگره راهنما تمام ‌وقت خود را در خدمت او باشد. اگر بخواهیم به راهنمایان و استادان بزرگوار ناسپاس نباشیم، بهتر است که وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم تا لذت خدمت را با تمام وجود درک کنیم.

راهنما نشان‌دهنده راه است و من رهجو، جوینده راه هستم. شایسته است برای نتیجه بهتر تصویری از وظایف خود داشته باشیم. همه ما فارغ از این‌که در چه جایگاهی قرار داریم رهجو هستیم و نقطه مشترک همه ما در کنگره ۶۰ رهایی از اعتیاد است. رهجو کسی است که خواستار رهایی است و می‌داند که بعد از گذشت ۱۰ الی ۱۱ ماه به مقصد خواهد رسید. فردی که خواهان رهایی نیست رهجو نیست. فردی که می‌خواهد به رهایی برسد بعد از داشتن اراده و نقطه تفکر نیاز به وجود راهنما دارد. راهنما فردی است که این مسیر را طی کرده و به رهایی و تعادل رسیده است. خیلی اوقات حضور راهنما باعث می‌شود که تفکر و انگیزه لازم در رهجو به وجود بیاید و شاید برای هرکدام از ما این اتفاق افتاده باشد که حتی دیدن راهنما دلگرمی و امید را در وجود ما زنده می‌کند. راهنما به‌عنوان یک استاد و معلم است و باید حرمت او حفظ شود، وظیفه رهجو حفظ ادب و احترام در قبال راهنما است. من رهجو برای خروج از تاریکی، اعتیاد و رسیدن به روشنایی باید وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهم و حرف راهنمای بزرگوار خود را به‌خوبی کاربردی کنم.

 

نویسنده و تایپ: همسفر معصومه لژیون ششم
ویرایش: همسفر اعظم لژیون ششم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .