English Version
English

جهان بینی می تواند سرنوشت ما را تغییر دهد

جهان بینی می تواند سرنوشت ما را تغییر دهد

جلسه نهم از دور هفدهم کارگاه‌های آموزشی همسفران کنگره 60؛ نمایندگی بوشهر با استادی همسفر نصرت، نگهبانی همسفر عفت و دبیری همسفر مرجان با دستور جلسه «وادی ششم و تأثیر آن بر روی من» دوشنبه 21 بهمن ماه 1398 ساعت 16 آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

وادی ششم آموزش جهان‌بینی را برای ما تشریح می‌کند. اوایل که وارد کنگره شده بودم به خود می‌گفتم من برای درمان مسافرم آمده‌ام و نیازی به آموزش جهان‌بینی ندارم ولی بعد از مدتی متوجه شدم جهان‌بینی چیزی است که می‌تواند سرنوشت و راه زندگی مرا تغییر بدهد؛ جهان بینی واقعاً دیدگاه مرا نسبت به زندگی تغییر داد، اگر ناخواسته مرتکب اشتباهی شده‌ام به این آگاهی رسیدم که عامل اصلی در به وجود آوردن آن مشکل خودم هستم و دیگران هیچ نقشی ندارند.

تمامی وادی‌ها پایه و ستون‌های کنگره محسوب می‌شوند، با تفکر آغاز و به عشق و محبت می‌رسند؛ در وادی اول تفکر کردن را یاد گرفتیم و تا وادی چهارم بر روی ذهن خود کار می‌کنیم؛ این را می‌پذیریم که مسئولیت‌های خود را به خداوند واگذار نکنیم و مسئول اعمال خود باشیم، در وادی پنجم حرکت و تلاش را به ما می‌آموزد. من باید این پله‌ها را به خوبی بر روی افکار، رفتار و اندیشه خود به کار بیاندازم تا بتوانم وارد وادی ششم شوم.

در وادی ششم از عقل گفته شده بسیاری از مردم تصور می‌کنند که عقل و مغز دو مقوله جدا از هم هستند و این دو را باهم به اشتباه می‌گیرند. همیشه به مسافرم می‌گفتم اگر عقل داشتی به سمت مواد نمی‌رفتی و یک مصرف‌کننده نمی‌شدی ولی در این وادی متوجه شدم که او نه تنها عقل دارد، بلکه اتفاقاً عقلش در جهت نیروهای منفی به خوبی کار می‌کند و حاکم عقل او نفس اماره است.

عقل فر ایزدی دارد و از طرف خداوند به انسان داده شده، مانند نوری است که می‌تابد و این بستگی به خود فرد دارد که در چه جایگاهی قرار دارد و تا چه اندازه از آن نور بهره می‌برد؛ وقتی حس آلوده می‌شود و نفس امر کننده فرمانروای شهر وجودی می‌شود، ناخودآگاه در مسیر ضد ارزش‌ها قرار می‌گیرد.

حس اولین قوه به کارگیری عقل است و با عقل رابطه تنگاتنگی دارد، اگر حس سالم باشد عقل نیز می‌تواند تصمیم درست و به جایی بگیرد؛ یک فرد مصرف کننده به دلیل مصرف مداوم مواد و تخریب‌هایی که در درونش به وجود آمده نمی‌تواند از تابش نور خداوند بهره بگیرد و به همین دلیل نمی‌تواند تصمیم‌های درستی در زندگی خود بگیرد و به مشکل می‌خورد.

بسیاری از ما خدا را شکر می‌کنیم که یک مصرف کننده داریم و راه کنگره را پیدا کرده‌ایم ولی این جمله برای کسی که تازه وارد کنگره شده هیچ معنا و مفهومی ندارد‌؛ سختی‌ها و رنج‌های سفر راه درست را به ما نشان داد و از ما یک انسان دیگر ساخت، انسان وقتی در مسیر تکامل حرکت می‌کند برای ارتقای عقل خود به زمان نیاز دارد و چنین چیزی یک شبه امکان پذیر نیست؛ زیرا باید پله‌هایی که در عمق تاریکی طی کرده‌ایم دوباره کم کم پشت سر بگذاریم تا به روشنایی برسیم. در مرحله عقل نیز به همین شکل است باید ذره ذره از تغییرات کوچک شروع کنیم تا بتوانیم به مرور زمان تصمیم‌های بزرگ‌تری بگیریم و آن‌ها را در مراحل زندگی خود اجرا کنیم.

در ادامه مراسم تقدیر از مرزبانان دوره قبل همسفر مرضیه و همسفر سهیلا و اهدای شال به مرزبانان جدید و مراسم پیمان با حضور اسیستنت محترم خانم آذر برگزار شد.

عکس :همسفر ملیحه
ویراستاری و ثبت:همسفر صدیقه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .