English Version
English

داروی برگرداندن زمان یا واقعیت درمان

داروی برگرداندن زمان یا واقعیت درمان

پنجمین جلسه از دوره هفتادوسوم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60  ویژه آقایان مسافر و همسفر، در نمایندگی آکادمی با دستور جلسه  (بنیان کنگره) با استادی  کمک راهنمای محترم آقای امیر موذنی و نگهبانی مسافر رضا و دبیری مسافر آرمین در روز شنبه مورخ 98/09/16 ساعت 17:00 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد جلسه:
 

دستور جلسه این هفته بنیان است.

ما در کنگره 60 هرسال چندین هفته داریم که به افرادی که در آن جایگاه هستند تبریک میگوییم مثل هفته راهنما که به راهنماهای کنگره تبریک میگوییم یا هفته ایجنت و مرزبان به افرادی که در آن جایگاه هستند تبریک میگوییم.

به نظر من در هفته بنیان نه‌تنها به بنیان کنگره تبریک می‌گوییم بلکه همه اعضا باید به هم تبریک بگویند یعنی این هفته مختص به فرد خاصی نیست.

ما ضد ارزش‌های زیادی را در جامعه می‌بینیم و می‌شناسیم مثل دروغ گفتن، داشتن افکار منفی و ... من هم جزء افرادی بودم که با اعتیاد که یک ضد ارزش است درگیر بودم تا اینکه با لطف و منش و معرفت آقای مهندس این مسیر پیدا و نشانه‌گذاری شد. برای من که بارها این مسیر را رفتم و گیر کردم تبدیل به اتوبانی شد که با قدم گذاشتن در این مسیر  از عمیق‌ترین ضد ارزش که به نظر من اعتیاد است بتوان خارج شد.

زمانی که آقای مهندس شروع به سفر اول کردند برخورد شدیدی با مصرف‌کنندگان مواد مخدر می‌شد و خرید تریاک جرم بزرگی بود آقای مهندس در آن زمان اعلام کردند که اعتیاد را می‌توان با تریاک درمان کرد و باایمان و استقامت توانستند این روش را توسعه دهند که الآن شربت اوتی در لیست داروهای کشور ما وجود دارد و این حرکت بسیار عظیمی است.

پانزدهم آذر نقطه عطفی است که آقای مهندس به رهایی رسیدند و این اتفاق باعث شد من الآن حال خوبی داشته باشم. من ده سال پیش که باران می‌بارید یا به این فکر می‌کردم که این هوا برای مصرف مواد لذت‌بخش است یا از خیس شدن زمین حالم بد می‌شد و به نکات منفی باران فقط فکر می‌کردم ولی امروز که داشت باران می‌آمد من از خود باران لذت می‌بردم.

خیلی از ارزش‌هایی که می‌تواند موتور محرک هر انسانی باشد مثل خانواده، کار و آرامش که من در زمان مصرف از این ارزش‌ها کاملاً بی‌بهره بودم به همین جهت من هفته بنیان را برای خودم خیلی نیک می‌دانم و دوستش دارم و به قول قدیمی‌های کنگره این عید را به همه اعضا تبریک میگم.

 

امروز سومین سال رهایی حامد عزیز است.

حامد خصوصیات مثبت خیلی دارد و از روزی که وارد کنگره شد حتی یک جلسه هم غیبت نداشت و از همان اوایل سفر اولش خدمت‌گزار بود اولین خدمتش را به‌عنوان مبصر لژیون شروع کرد.

در ماه رمضان چند سال قبل روز خدمت ما بود ما کارمان را انجام دادیم رفتیم فردا حامد با من تماس گرفت و درخواست کرد که می‌توانم فردا برم پیش آقای مهندس در آشپزخانه خدمت کنم؟ من هم جواب دادم که روز خدمت ما دیروز بود فردا با من تماس بگیر تا ببینم چه می‌شود دوباره شب با من تماس گرفت و دوباره درخواست کرد من هم قوانین آنجا را گوشزد کردم  و حامد از فردا همان روز تا روز آخر ماه رمضان  با زبان روزه پیش آقای مهندس خدمت کرد.

بعد از ماه رمضان در قسمت سی دی پیش آقای غدیری خدمت کردند و همین باعث شد در کنگره ماندگار شود و الآن در لژیون مالی عضو است و خودش لژیون دارد و در سومین سال رهایی خودش سه نفر را به رهایی رسانده است.

ممنونم از اینکه به صحبت‌هایم گوش کردید.

اعلام سفر حامد:

سلام دوستان حامد هستم مسافر

آخرین آنتی ایکس تریاک مدت ۱۱ ماه سفر اول به راهنمایی آقای امیر رهایی ۳ سال و یک ماه

سفر نیکوتین به راهنمایی آقای فرشید رهایی حدود ۳ سال

آرزوی مسافر حامد:

من آرزو می‌کنم تمام سفر اولی‌ها این جایگاهی که الآن دارم را تجربه کنند.

صحبتهای آقا حامد:

هفته بنیان را به‌تمامی اعضا کنگره و همه دنیا تبریک میگویم.

شاید همه دنیا ندانند که این حرکت که در ۲۲ سال پیش انجام‌شده چه‌کار بزرگی بوده ولی من می‌دانم که چه‌کار مبارکی انجام‌شده است.

قطعاً این حرکت دنیا را به‌جایی بهتر تبدیل خواهد کرد.

 قدردان آقای مهندس و خانواده محترم دژاکام هستم. اگر آقای مهندس ۲۲ سال پیش این حرکت را فقط برای خودشان نگه می‌داشتند قطعاً تولد من و تولدهای دیگر وجود نداشت و این لطف خداوند است که شامل حال همه ما شد.

من هم اوایل فکر می‌کردم به‌واسطه تحصیلاتم معتاد نمی‌شوم تفننی مصرف می‌کنم ولی اعتیاد همه را به یک‌چشم نگاه می‌کند و رفته‌رفته این اتفاق برای من هم افتاد و یک مصرف‌کننده دائمی شدم. من با تریاک شروع کردم متادون مصرف کردم نه برای ترک بلکه برای بالا بردن نشئگی. زمانی که با شیشه آشنا شدم تخریب را در تمام ابعاد زندگی‌ام کاملاً حس کردم  و این واقعاً برایم ترسناک شده بود و داشت همه ارزش‌های زندگی‌ام را از من می‌گرفت.

 رحمت خدا شامل همه می‌شود و این ما هستیم که باید از آن رحمت تمام استفاده را بکنیم. وارد کنگره شدم به من گفتند صبر داشته باش و من آدم عجولی بودم دنبال یک دارویی بودم که یک‌شبه من را به حالت قبل اعتیادم ببرد ولی چنین چیزی امکان‌پذیر نبود.

 به من گفتند باید فرمان‌بردار باشی ولی من چشم گفتن بلد نبودم گفتند راهنما را دوست داشته باش و این کار سختی نبود چون آقای مؤذنی واقعاً دوست‌داشتنی هستند. چون تزکیه را روی خودشان اجرایی می‌کنند و به رهجوها نیز این را منتقل می‌کنند.

 من امروز خواستم این پیام را به تمام سفر اولی‌ها بدهم که این تولد امروز نمایش نیست حال خوش و معجزه قطعاً برای کسی که سفرش را با موفقیت پشت سر بگذارد اتفاق می‌افتد.

 از راهنمای عزیزم تشکر می‌کنم از آقای مهندس و خانم آنی کماندار راهنمای همسرم قدردانی می‌کنم.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
تهیه گزارش : گروه وبلاگ آکادمی
مسافر رضا لژیون بیستم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .