English Version
English

سی دی ها؛ علم بهتر زندگی کردن

سی دی ها؛ علم بهتر زندگی کردن

دوازدهمین جلسه از دور چهل و پنجم سری کارگاه‌های خصوصی ویژه همسفران نمایندگی پروین اعتصامی اراک با دستور جلسه  نقش سی‌دی‌ها و نوشتن آن‌ها در آموزش با استادی  همسفر سمیه، نگهبانی همسفر ژاله و دبیری همسفر رضوان، روز دوشنبه تاریخ 98/09/11 در ساعت 15 آغاز به کار نمود.

 

 

 خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان سمیه هستم؛ یک همسفر

خدا را هزاران بار شکر می‌کنم که این فرصت به من داده شد تا بتوانم خدمت کنم، این هفته را به کسانی که در نشریات خدمت می‌کنند تبریک می‌گوییم و از زحمات آن‌ها تشکر می‌کنم.

در مورد دستور جلسه نقش سی‌دی‌ها در آموزش؛ انسان‌ها همیشه علاقه‌مند هستند به آموزش و در امور روزمره خود از یکدیگر آموزش می‌گیرند، آموزش نقش مهم و کلیدی برای ما دارد و ستون اصلی کنگره است. لژیون مرکز این آموزش‌هاست که در این مرکز باید از یک سری مطالب استفاده کرد که این مطالب همان سی‌دی‌ها است.

آقای مهندس فرمودند:لژیونی که از سی‌دی‌های بیشتری استفاده می‌کنند شاگردانش هم موفق‌تر هستند. نوشتن سی دی یک نوع آموزش است، اگر آموزش درست نگیریم هیچ‌گاه راه و چاه را از هم تشخیص نخواهیم داد و یاد نمی‌گیریم چگونه با مشکلات روبرو شویم.

تا امروز آموزش‌های زیادی در زمینه‌های مختلفی گرفته‌ایم که گاهی بعضی از آن‌ها شاید تا آخر عمر به درد ما نخورد؛ اما آموزش‌های کنگره کاملاً کاربردی و روزمره است و راه و روش زندگی کردن را به زبان ساده به ما می‌آموزد، به برکت همین سی‌دی‌ها است که یک انسان به‌هم‌ریخته با آمدن به کنگره بعد از چند ماه کم‌کم تغییراتی در تفکر او به وجود می‌آید و با آموزش‌های کنگره جهان‌بینی‌اش به تعادل می‌رسد.

در کنگره مثلثی داریم به نام جهالت که یک ضلع آن منیت است و مثلث روبروی آن به نام دانایی است که در آن ضلع روبه روی منیت آموزش است. اگر به‌درستی آموزش نگیریم در منیت قرار می‌گیریم که باعث می‌شود ما آموزش ناپذیر شویم.

سی‌دی‌ها علم کنگره هستند که علم قوانینی است که به‌راستی و درستی دلالت می‌کند و حقیقتی را بیان می‌کند و سی‌دی‌ها به‌راستی و درستی دلالت می‌کند و بیشترین آموزشی که ما می‌گیریم از نوشتن و گوش دادن سی‌دی‌ها است. یک مصرف‌کننده با داروی ot به حال خوش می‌رسد ولی یک همسفر با سی دی نوشتن و گوش دادن به آن حال خوش می‌رسد.

سی‌دی‌ها ما را به‌طرف افکار مثبت و ارزش‌ها دعوت می‌کند و دیدگاه ما را نسبت به همه‌چیز عوض می‌کند و یک داروی شفابخش برای روح و روان ما است؛ وقتی روح به آرامش برسد جسم ما هم به آرامش می‌رسد.

سی‌دی‌ها باعث شدند که اطلاعات ما به‌روز باشد و همین سی‌دی‌ها رابط بین ما و آقای مهندس است و از این طریق افراد از دورترین شهرهای کشور هم می‌توانند از آموزش‌های مهندس استفاده کنند. سی‌دی‌ها نقش چتر را برای ما دارند و ما را از رگبار ترکش اطرافیان حفظ می‌کند و با آموزش‌هایی که از سی‌دی‌ها می‌گیریم دور خود محافظی درست می‌کنیم تا از هر لحاظ در امان باشیم.

سی‌دی‌ها مانند چراغی راه و مسیر ما را روشن می‌کند که با تکرار و عملی کردن مطالب سی‌دی‌ها نور این چراغ بیشتر و بیشتر می‌شود.

همین‌طور با نوشتن و گوش دادن سی‌دی‌ها نظم و ترتیب را یاد می‌گیریم و اینکه سر ساعت در کنگره حضورداشته باشیم و روابط اجتماعی ما بهتر می‌شود، طرز بیان ما بهتر می‌شود و همچنین یاد می‌گیریم که مسئولیت کار خودمان را بپذیریم و از دیگران هیچ توقعی نداشته باشیم؛ حتی در سی‌دی‌ها آداب معاشرت و آداب غذا خوردن را یاد می‌گیریم. خود من هم با نوشتن سی‌دی‌ها مطالب بیشتر در ذهنم می‌ماند تا با گوش دادن سی‌دی‌ها و قطعا یک تفکر عظیمی وجود داشته که آقای مهندس فرمودند که باید سی‌دی‌ها را بنویسیم.

 

 

تایپ : همسفر سمیه
 
عکس : همسفر سارا

ویراستاری و تنظیم : همسفر اکرم

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .