English Version
English

از فرمانبرداری تا فرماندهی

از فرمانبرداری تا فرماندهی

دومین جلسه از دور بیست و هشتم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60؛ نمایندگی وحید با استادی مسافر یونس و نگهبانی مسافر بهزاد و دبیری مسافر حسن با دستور جلسه (وادی سوم و تأثیر آن روی من و سومین سال رهایی مسافر محمد) روز پنج‌شنبه 7 آذر رأس ساعت 17 شروع به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

دستور جلسه امروز 2 قسمت هست قسمت اول وادی سوم و قسمت دوم تولد کمک راهنمای محترم مسافر آقای محمد عزیز هست، در مورد وادی سوم هیچ موجودی به میزان خود انسان به خویشتن خویش فکر نمی‌کند، این موضوع گره کور زندگی خیلی از مردم است و ما خیلی از مواقع دلیل مشکلات خودمان را دیگران، شرایط  و یا حتی خداوند می‌دانیم. یکی از بارزترین خصوصیات این افراد مقصر قلمداد کردن دیگران است و از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند و شاید یادمان می‌رود که این‌ها نتایج کارهایی بوده‌اند که درگذشته انجام داده‌ایم والان این کاشته‌ها رشد کرده‌اند اما وقتی شخص وارد کنگره می‌شود یکسری مطالب به او آموزش داده می‌شود و در ادامه خیلی از ناشناخته‌ها برای او شناخته می‌شود و آرام‌آرام جایگاه، مسئولیت، توقع از خود و خداوند را به‌خوبی می‌شناسد و اگر بتواند این موضوع را درک کند به‌خوبی می‌تواند مسیر زندگی‌اش را ادامه دهد.

 

یکی از پیام‌های وادی سوم این است که می‌گوید  اگر شخص  با تمام کاوش گران دنیا هم هم‌نشینی کند تا خودش جستجوگر نباشد نمی‌تواند به آن معنی حقیقی  دست یابد این جمله کاملاً با تولد آقا محمد مرتبط است و امروز برای من روز بسیار خاصی است و این لطف شامل حال بنده شد که در این جایگاه به‌جای کمک راهنمای ایشان قرار گرفتم. خیلی‌ها ممکن است فکر کنند کمک راهنمایان محترم افراد مرفّه و بی مشکل هستند اما باید بگویم که این تفکر کاملاً اشتباه است و دلیل اینکه این افراد نسبت به مشکلات محکم هستند کار کردن روی خود و قدرتمند شدنشان هست در حقیقت ذات خدمت در کنگره رشد کردن در زندگی شخصی و استوار شدن در برابر مشکلات است.

محمد همیشه بسیار جستجوگر بود و متمرکز در درمان قطعی اعتیاد خود در کنگره 60 شده بود، در لژیون کاملاً تبدیل به یک الگو  شده بود و باوجوداینکه در سفر اول و دوم دچار مشکلات بسیاری بود، اما همیشه عاشق خدمت کردن بود  و در چندین جایگاه خدمت می‌کرد، محمد همیشه جز اولین افرادی هست که وارد کنگره می‌شود و متوجه شد که درد و رنج باعث شکوفایی فهم انسان می‌شود و رمز موفقیت همان محبتی است که همیشه دارد، برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنم و به راهنمای محترمشان و به رهجویانی که از ایشان آموزش می‌گیرند تبریک میگویم امیدوارم جشن آزادمردی محمد عزیز را در همین نمایندگی جشن بگیریم و جایگاه‌های بالاتر را تجربه کند.

اعلام سفر:

آنتی ایکس تریاک و قرص، روش درمان DST، داروی درمان شربت OT ، مدت سفر اول یک سال، راهنما آقای بابک، رشته ورزشی والیبال، مدت رهایی 3سال و 6 ماه، آنتی ایکس دوم سیگار، روش درمانDST، داروی درمان آدامس نیکوتین، مدت سفر 10 ماه، راهنما: آقای محسن، مدت رهایی 1 سال و 10ماه.

آرزو:

آرزو می‌کنم تمام مسافران کنگره 60 از تاریکی‌ها خارج شوند و این را بدانیم که علم کنگره عاملی است برای خروج از تاریکی‌ها.

سخنان مسافر:

در برابر این‌همه لطف و محبت شما عزیزان نمی‌دانم باید چه بگویم و فقط در برابر شما سر تعظیم فرود می‌آورم. ابتدا خداوند را شاکر و سپاس گذارم و از جناب آقای مهندس و سرکار خانم آنی و تک‌تک خدمت گذاران کنگره 60  و تمام شما عزیزان تشکر می‌کنم. عمیق‌ترین سپاسم را تقدیم به آقا بابک راهنمای بزرگوارم می‌کنم که دست مرا گرفت و از عمیق‌ترین جایگاه در تاریکی‌ها به سمت نور هدایت کرد. درجایی خواندم یک روز زندگی در روشنایی بهتر از صد روز زندگی در تاریکی است، انسان وقتی‌که به هر دلیلی وارد تاریکی می‌شود و مدت‌زمانی در آن شرایط قرار می‌گیرد و به آن عادت می‌کند و در حقیقت تاریکی را روشنایی می‌بیند در این میان کاملاً از یاد می‌برد روزگاری در نور زندگی می‌کرده است، به نظر بنده کار ما در این جهان این است که تاریکی‌ها و ضد ارزش‌ها را بشناسم و از آن‌ها بتوانیم عبور کنیم هرچند ممکن است این اعمال در ظاهر کاملاً موجه و مفید به نظر بیایند اما خیلی غلط‌ هستند و نیک میدانیم بزرگ‌ترین تاریکی اعتیاد به مواد مخدر است و خود بنده مدت زیادی گرفتار اعتیاد به مواد مخدر شده بودم و راه‌های مختلفی را برای خروج از اعتیاد امتحان کردم و هر بار از چاله به چاه افتادم تا اینکه به لطف خداوند با کنگره آشنا شدم و توانستم سفر کنم، متوجه شدم هرکس در کنگره 60 درمان نشود باید اعتیاد را با خود به دنیای دیگر ببرد.

عموماً افراد مصرف‌کننده مشکلات زیادی دارند اما مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشکل مصرف‌کننده همان اعتیاد به مواد مخدر است، اگر بتواند درست سفر کند و جدیت به خرج دهد و از اعتیاد عبور کند مطمئناً می‌تواند از مشکلات دیگر هم عبور کند. در پایان بسیار خوشحالم که جزء کوچکی از کنگره هستم، من در حقیقت در کنگره متولد شدم و تولد چیزی جز شناخت، درک و تجربه یک دنیای جدید نیست.

مرزبان کشیک : مسافر حسن

 تهیه و تنظیم : مسافر احسان و مسافر جمال

عکس : مسافر عطا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .