English Version
English

توان مالی یعنی تفکر، قناعت، پس انداز

توان مالی یعنی تفکر، قناعت، پس انداز
نخستین جلسه‌ از دور هجدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی صائب تبریزی با دستور جلسه  «توان مالی» به استادی همسفر آیدا، نگهبانی همسفر وحیده و دبیری همسفر فاطمه روز دوشنبه 27 آبان ماه 1398 ساعت ۱۶ بعدازظهر آغاز به کارکرد.
 
بیشتر خانواده‌های مصرف‌کننده مواد مخدر به دو دلیل دچار خسارت‌های مالی شده‌اند یکی وجود یک شخص مصرف‌کننده در زندگی‌شان و دیگری عدم دانایی و اطلاعات و مهارت کافی در قضیه مالی

من خودم وقتی نوجوان بودم در گوشه و کنار می‌شنیدم که معنویات خیلی بهتر از مادیات است و مادیات ارزشی ندارد و نباید خیلی دنبال این قضیه رفت و وقت و انرژی خرج کرد. این تفکر به ما القاء شد که مادیات گذراست و زیاد ارزش ندارد و حتی در مورد ملاک‌های ازدواج می‌گفتم فقط آدم خوبی باشد اگر توان مالی هم نداشته باشد زیاد مهم نیست.با مرور زمان متوجه شدم که همه‌چیز نمی‌تواند معنویات باشد و پایه‌های مالی انسان باید خیلی قوی باشد و توان مالی خوبی داشته باشد که بتواند پایش را محکم روی زمین بگذارد تا بتواند هر مسیری را که انتخاب می‌کند اعم از کار و تحصیل و ... با آسیب‌های کمتری پشت سر بگذارد .با آمدن به کنگره ۶۰ و شنیدن صحبت‌های آقای مهندس راجع به قدرت و توان مالی یا اینکه چه‌کارهایی باید انجام دهیم تا پایه‌های مالی محکم شود، خیلی برایم قابل‌توجه بود و باعث شد به اشتباهات گذشته‌ام پی ببرم، یکی از آن مسائل می‌تواند بحث تفکر باشد یعنی پی بردن و درک وادی اول.

 

وقتی‌که ما نسنجیده عمل می‌کنیم و در مورد نحوه خرج کردن و یا حتی پس‌انداز کردن خوب فکر نمی‌کنیم یعنی تفکر ما اشتباه است، اینکه فکر کنیم وقتی پول زیاد داریم باید هر چه می‌خواهیم بخریم و هرچقدر باقی ماند پس‌انداز کنیم کاملاً اشتباه است. یا موقع شراکت و شروع کار خوب تفکر نمی‌کنیم و در ادامه دچار یکسری مشکلات می‌شویم. بعضاً می‌گوییم ما شانس نداریم، ما بدبختیم و دست به طلا بزنیم خاکستر می‌شود و ... غافل از اینکه ما صورت‌مسئله را در این مورد هم نمی‌دانستیم صورت‌مسئله برای قوی‌تر کردن توان مالی این است که خوب تفکر کنیم، قناعت کنیم و پس‌انداز کنیم. ما می‌توانیم از خیلی مواردی که نیاز نیست در زندگی بگذریم و آن‌ها را حذف کنیم ولی چون نمی‌توانیم خوب فکر کنیم دچار مشکل می‌شویم. آقای مهندس در گذشته خیلی از اموال و دارایی‌شان را از دست دادند ولی شرایط اکنون ایشان به ما درس بزرگی می‌دهد که می‌شود با تفکر خوب و پیدا کردن راه درست برای کسب درآمد حلال، توان مالی خود را افزایش دهیم. همان‌طور که می‌دانید هرسال در جشن گل‌ریزان آقای مهندس کمک‌های نقدی زیادی را به کنگره 60 انجام می‌دهند و این مسئله نشان می‌دهد که چقدر توان مالیشان را افزایش داده‌اند

امیدوارم که همه ما همسفران در این مسیری که شروع کرده‌ایم و پابه‌پای مسافرانمان حرکت می‌کنیم بتوانیم در مسائل مالی هم کمک‌حالشان باشیم تا توان مالی خانواده را بالاتر ببریم تا هم اعتمادبه‌نفسمان بالاتر برود و هم بتوانیم به اشخاصی که نیازمند هستند کمک کنیم ولی ما تا نداشته باشیم نمی‌توانیم ببخشیم. امیدوارم هم من و هم شما عزیزان راه و روش درست رسیدن به توان مالی را یاد بگیریم و در این مسیر موفق باشیم.

تایپ و تنظیم: همسفر لیلا

عکس: همسفر میترا، همسفر مریم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .