English Version
English

یافتن راه در اوج ناامیدی

یافتن راه در اوج ناامیدی

جمعیت احیای انسانی کنگره 60 یک سازمان مردم نهاد است که در زمینه درمان اعتیاد فعالیت می کند، به افرادی که در کنگره به درمان می رسند مسافر گفته می شود. هر مصرف کننده از ابتدای ورود خود به کنگره 60 می تواند با یکی از اعضای خانواده و آشنایان خود مسیر درمان را آغاز کند. در کنگره 60 به این افراد که بیمار را در طی این مدت همراهی می کنند همسفر گفته می شود. در این مطلب شما را به خواندن دلنوشته ای در مورد وادی دوم به نویسندگی همسفر منیره از اعضای نمایندگی بوشهر کنگره 60 دعوت می کنیم.

هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.

من همسفر تا قبل از ورودم به کنگره همیشه به این فکر می‌کردم  من که مشکلات زیادی دارم، تخریب زیاد دیده‌ام و همیشه ناامید و نگران بوده‌ام چرا خداوند مرا آفریده.

همیشه ناشکری می‌کردم و زندگی را برای خود و دیگر خانواده‌ام تلخ می‌کردم تا اینکه خداوند راه کنگره را بر سر راهم قرار داد و با آموزش وادی‌ها به خصوص وادی دوم مواجه شدنم و آن‌ها را مطالعه کردم؛ متوجه شدم من یا دیگر موجودات بیهوده خلق نشده‌ایم حتی یک موجودی که ما فکر می‌کنیم ناچیز است به این صورت نیست برای او هم اهدافی در نظر گرفته شده است.

 مشکلات در زندگی همه انسان‌ها وجود دارد، این ما هستیم که باید با تفکر درست حرکت کنیم و مشکلات را حل کنیم.

در این وادی آموختم نباید غیبت کنم حتی اگر بخواهم نظری در مورد کسی یا تعریفی از آن شخص کنم که بگویم فلانی چاق یا لاغر شده این هم یک نوع غیبت کردن محسوب می‌شود و یک کار ضد ارزشی است همچنین ممکن است باعث ناراحتی کسی شود.

اگر بتوانم افکارم را تغییر دهم همچنین مثبت اندیش باشم و آن‌ها را در راه مستقیم پیش ببرم، افکار و اندیشه‌ام می‌تواند شهر ویران شده‌ام را تبدیل  به شهری آباد کند.

همه کسانی که وارد کنگره شده‌اند چه مسافر و چه همسفر بنا به دلایلی جهت را سال‌ها گم کرده‌ایم یعنی چیزهای بی ارزش برای ما با ارزش به حساب آمده بود، اگر ما به توانایی تفکر برسیم دیگر از انتقاد کسی ناراحت و دلخور نمی‌شویم.

ما در اثر تفکر غلط یا حرکت در مسیر ضد ارزش‌ها برای خود مشکلاتی را به وجود آورده‌ایم و همین افکار یا حرکت غلط روی ساختار جسم ما تخریب ایجاد کرده است و دچار بسیاری از بیماری‌ها شده‌ایم، به همین دلیل تصور می‌کردیم که همه چیز تمام شده زندگی بی ارزش است ولی با قرار گرفتن در راستای  آموزش‌های کنگره دریافتیم که در هستی هیچ‌چیز بیهوده آفریده نشده است.

 قدرت مطلق دو راه را سر راه ما قرار داده که یکی تاریکی و دومی روشنایی است و ما برای رسیدن به روشنایی باید تاریکی را تجربه کنیم و از گذرگاه‌های سخت بگذریم و در این راه خداوند ما را هدایت می‌کند ولی به شرط اینکه از ضد ارزش‌ها دوری کنیم و به سوی ارزش‌ها و صراط مستقیم برویم همچنین شکرگزار خداوند باشیم و به دیگران ارزش و احترام بگذاریم، این را بدانیم که نه خود و نه دیگران هیچ‌کدام بیهوده و بی ارزش خلق نشده‌ایم.

وادی دوم
نگارش منیره همسفر خدر
ثبت و ویراستار راحله همسفر فریدون

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .