English Version
English

درمان سیگار به روش تدریجی (DST)

درمان سیگار به روش تدریجی (DST)

اگر بخواهیم به خطرات سیگار پی ببریم با بررسی آمارها متوجه می‌شویم تعداد کسانی که در اثر عوارض طبیعی مانند سیل، زلزله و یا سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند بسیار کمتر از افرادی است که براثر مصرف سیگار کشته می‌شوند. مصرف سیگار باعث می‌شود که سیستم‌های داخلی بدن به‌درستی کار خود را انجام ندهند.

ما در کنگره 60 به حقیقی بودن سیستم ایکس اعتقادداریم و معتقدیم با راه‌اندازی و بازسازی این سیستم شخص نیازی به مصرف مواد مخدر نخواهد داشت. حال شخصی که در کنگره سفرکرده و به رهایی رسیده باشد ولی همچنان سیگار مصرف کند آیا سیستم ایکسش به‌طور کامل راه‌اندازی می‌شود ؟ یا آیا این سیستم در این شخص واقعاً متعادل شده یا خیر ؟برای مشخص شدن این موضوع بهتر است مثالی بزنیم:

فرض کنیم سیستم ایکس ما مانند تیم فوتبالی است که دروازه‌بان خوبی ندارد؛ در این صورت هرچه بقیه اعضای تیم زحمت بکشند دروازه‌بان تمام زحمت‌های آن‌ها را به هدر می‌دهد. یا در نظر بگیرید یک گروه ارکستر موسیقی که همه نوازندگان به‌درستی قطعه موردنظر را می‌نوازند اما فقط یکی از آنان در نواختن قطعه‌ای  موردنظر مشکل دارد، کار کل گروه را خراب می‌کند.

نیکوتین به دلیل عبور از سد خونی مغز و ایجاد تداخل درروند طبیعی نوروترانسمیترها، آنتی ایکس محسوب می‌شود و به همین دلیل وابستگی به سیگار اتفاق می‌افتد. مصرف نیکوتین در کار سیستم ایکس تداخل ایجاد می‌کند و در اینجا است که همان اتفاقی که در مثال برای تیم فوتبال افتاد برای سیستم ایکس هم می‌افتد و در کارکرد این سیستم تداخل به وجود می‌آید.

من پس از قطع سیگار توانستم، کارکرد درست سیستم ایکس را دقیقاً در خودم احساس کنم و تا حدودی به آن نشاط و شادابی موردنظر برای شخص درمان شده در کنگره 60 دست‌یابم.

چرا یک مصرف کننده سیگار در اثر وقوع هر اتفاقی چه مثبت و چه منفی به سیگار پناه می‌برد؛ زیرا بدنش نیازمند به مصرف نیکوتین است. 

در بدن ما ماده ای با ساختار شبیه به نیکوتین وجود دارد و ماده فوق با چسبیدن به قشر سلولی باعث آزاد شدن انرژی می‌شود و در اثر مصرف سیگار این ماده دیگر در بدن درست ترشح نمی‌شود و نیکوتین جایگزین آن می‌شود و این دقیقاً همان اتفاقی است که در اثر مصرف مواد به وجود می‌آید. بهترین روش درمان سیگار روشی است که در کنگره مورداستفاده قرار می گیرد، چون حداقل به روی هزار نفر مورد آزمایش قرارگرفته است؛ عملی که تجربه‌شده باشد سندی است بدون نقص.

ما با مصرف سیگار برای رفع نیاز بدن از نیکوتین حدود چهار هزار آنزیم خطرناک را همراه با نیکوتین وارد بدن خود می‌کنیم. بهترین روش برای جایگزینی، روش DST با آدامس نیکوتین است. چراکه نیکوتین موردنیاز بدن بدون ورود آنزیم‌های مضر تأمین می‌گردد و بعد از مدت‌زمان سازگاری یعنی حدود 3 ماه بدن نیکوتین خوراکی را کاملاً شناسایی نموده و با آن سازگار می‌شود و نهایت سختی سفر درمان سیگار یک هفته تا ده روز است. البته اگر مسافرِ سیگار کارهای مدنظر راهنما را به‌درستی انجام دهد.

مصرف سیگار گذشته از امراض بسیار زیادی که به همراه دارد مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان حنجره و غیره، حبابچه‌های ریه که وظیفه اکسیژن‌رسانی به خون از طریق ریه را دارند به‌مرور فلج کرده و درنتیجه حبابچه‌ها نمی‌توانند به‌درستی وظیفه‌شان را انجام دهند و در اثر کمبود اکسیژن در خون شخص از نشاط لازم برخوردار نیست و بارزترین نشانه آن کبودی لب و عدم برخورداری شخص از پوستی شاداب و بشاش هست.

در پایان هرروز که از قطع مصرف نیکوتین من می‌گذرد بیشتر به اهمیت و عظمت این جمله آقای مهندس پی می‌برم که فرمودند: "درمان اعتیاد به مواد مخدر با درمان اعتیاد به سیگار کامل می‌شود"

 

تهیه مطلب : آرمین لژیون یکم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .