English Version
English

سیاه‌چاله‌ای از جنس طلا

سیاه‌چاله‌ای از جنس طلا

در این نوشتار که برداشتی از سی‌دی سیاه‌چاله‌ی استاد امین می‌باشد، سعی بر این شده است که با توجه به موضوع سی‌دی، نگاهی هم به مقام و مرتبه‌ی راهنما داشته باشم. و همگام با طرح مطالب عنوان شده، به‌نوعی صور پنهان و ارتباط بین سیاه‌چاله و راهنما شکافته شود که امیدوارم موردپسند دوستان واقع شود و برای دیگران مثمر ثمر باشد.


به‌طورکلی، قوانین تولید و زایش و تکثیر تمام و مخلوقات در کل عالم هستی، با مختصر تفاوت‌هایی؛ البته آن‌هم در جزئیات شبیه هم بوده و علاوه بر وجود هسته و دانه‌ی مربوطه و قانون جذب و مبحث حرکت در امواج از اجزای اصلی این فرایند می‌باشد و حتی سیارات و ستارگان از این قاعده در جهت رسیدن به تغییر، تبدیل و ترخیص مستثنی نیستند و به عبارتی اطلاعات امر به‌اجبار در جهت گردش، چرخش و زایش، الزام‌آور بوده تا هستی بتواند به حیات خود که بزرگ‌ترین معجزه می‌باشد، ادامه دهد.


همان‌طوری که وجود نور در زمین به جهت رشد و ادامه‌ی حیات لازم و ضروری است؛ که ما منبع آن را خورشید می‌دانیم، در فضا نیز این نور به جهت دیده شدن فضا و سایر سیارات برای علم نجوم حائز اهمیت می‌باشد. در فضا این نور به‌واسطه‌ی ستارگان و نورافشانی آن‌ها امکان رؤیت سیارات و دیگر ستارگان فاقد نور به ما داده می‌شود و فقط سیاه‌چاله‌ها هستند که قادرند نور را به دام انداخته و در درون خود محصور نمایند. به همین جهت سیاه‌چاله‌ها فضاهایی هستند که با شکست نور و بلعیده شدن آن در آن‌ها قابل‌رؤیت در فضا نیستند. از دیدگاه عموم، سیاه‌چاله‌ها در فضا، اجرامی بسیار خطرناک هستند، ولی در واقعیت چنین موضوعی اصلاً صحت ندارد و برعکس می‌باشد، سیاه‌چاله‌ها مرکزی جهت تبدیل و ترخیص دیگر اجرام آسمانی و زایش مواد اولیه در هستی می‌باشند. همان‌طوری که گفته شد بعضی از ستارگان و سیارات از خود نوری ندارند و به‌واسطه‌ی دریافت و منتشر نمودن نور از سایر ستارگان می‌توانند دیده شوند و با بازتاب آن نور، قادرند حتی روشنایی از خود ساطع نمایند؛ که کره‌ی ماه نمونه‌ی بارز این نوع تز انتشار نور در حیات برای کره‌ی زمین می‌باشد و با وجود قرار گرفتن در مدار زمین به‌واسطه‌ی دریافت نور خورشید و بازتاب آن در شب‌ها، پرتوافشانی نموده و هدایت‌گری بس مهم و حیاتی برای زمین می‌باشد.

در کنگره‌ی 60 هم خورشیدی به نام مهندس دژاکام وجود دارد که ماه‌هایی به نام راهنما در مدارش قرارگرفته‌اند و به‌واسطه‌ی دریافت نور و بازتاب آن بر جاده‌ی تاریک اعتیاد آن را برای خواستاران رهایی روشن می‌نمایند تا مسافران بتوانند از گذرگاه‌های سخت و سرد و یخبندان عبور نمایند و به هدف که همانا رهایی از بند اعتیاد است، نائل آیند. ابعاد و اندازه‌ی زمین که روزگاری مرکز کائنات محسوب می‌شد، در مقابل جهان هستی به‌مثابه‌ی ماسه‌ای بیش نیست و این همان اندازه و ابعادی است که هرکدام از اعضای کنگره‌ی 60 در مقابل خورشید تابان داریم ولی می‌توانیم ما این مقیاس را به‌واسطه‌ی آموزش‌های ناب کنگره تغییر دهیم و بارهایی خود و همین‌طور تلاش فراوان به حد و اندازه‌ی ماه که همان کمک راهنمایان هستند برسیم.


اصولاً هر چیزی در هستی دارای عمری خاص می‌باشد و طبق قانون انرژی پس از اتمام زمان موردنظر، از صورتی به‌صورت دیگر تبدیل می‌گردد و ستارگان نیز از این قانون تبعیت می‌کنند و همه‌ی مخلوقات عالم هنگام فرارسیدن دوره‌ی تبدیل خود، شروع به تغییرات درونی و بیرونی می‌نمایند و این اتفاق در جهت تبدیل و ترخیص در تمام مخلوقات به اشکال مختلف صورت می‌پذیرد؛ برای مثال یک ستاره در زمان ترخیص و پایان دوره‌ی خود شروع به نورافشانی زیادی می‌نماید تا پایان نقطه‌ی قبلی و شروع حیات دیگر خودش را جشن می‌گیرد و گویی ستاره هم مانند انسان حق اختیار دارد و  می‌تواند از چند گزینه یکی را انتخاب کند و تبدیل را به خواست و اراده‌ی خود به انجام برساند. می‌تواند به ستاره‌ی سفید کوتوله‌ی عقده‌ای تبدیل شود یا به یک ستاره‌ی نوترونی پرمدعا تبدیل شود و به حیات خود ادامه دهد ولی باید دانست در هر دو مورد فاقد نور خواهد بود. و اما راه سومی را نیز می‌تواند برگزیند که راهی سخت و دردآور است و آن سیاه‌چاله شدن است که می‌توانیم آن را سخت‌ترین مورد در خصوص خدمت و عدم رؤیت نیکی‌ها و محبت‌هایش از جانب عوام بدانیم.


همه‌ی ما در کنگره‌ این را فراگرفته‌ایم که همیشه غم بزرگ می‌تواند انسان را به بالاترین و یا پایین‌ترین حد ممکن ازنظر درجات انسانی برساند و  راهنمایان همچون ستارگانی هستند که در تبدیل‌شدن، سیاه‌چاله بودن را برگزیدند؛ یعنی سختی و درد دیگران را به جان خریدن و تحمل درد تبدیل راه‌گم‌کردگان و نادانان به دانایی و روشنایی. آن‌ها می‌توانستند یا دریافت رهایی، به دنبال زندگی خود رفته و در جهت جبران آسیب‌های اعتیاد به کسب درآمد بپردازند ولی به جهت جهان‌بینی دریافتی و آشنایی با قانون تغییر، تبدیل و ترخیص و انجام پالایش درونی، با گذر از گزینش‌های متعدد و صحت عقلی و آگاهی کامل سیاه‌چاله بودن را برگزیدند تا بتوانند با تجربیات کسب‌شده و عبور از مسیرهای سخت و سرد و تاریک، دیگرانی را که خواستار رهایی هستند را یاری دهند و به آن‌ها عشق و محبت بلاعوض هدیه دهند.

 

آن‌ها بعد از عبور از وادی اعتیاد و پالایه‌های لازمه‌ی تصفیه، به آب زلالی تبدیل‌شده‌اند که می‌توانند کشتزارهای بی‌شماری را سیراب نمایند و در محضر خورشید کنگره، پیمان الهی بستند تا انسان‌های به تاریکی رسیده را به اصل وجودی خویش هدایت نمایند. آن‌ها به دنبال نور و علم هستند زیرا می‌دانند نور و علم تمثیل خداوند است.
 در سی‌دی سیاه‌چاله، صحبت از عشق است و عاشق شدن سیاه‌چاله به ماه و رها نمودن ماه از بند و مدار زمین و صحبت‌هایی که فیما بین ماه و سیاه‌چاله ردوبدل می‌شود. دنیای دیگری از عشق به تصویر کشیده می‌شود. در گفت‌وشنودهای ماه و سیاه‌چاله می‌توان معنا و مفهوم عشق و اثرات آن در هستی و نیستی را دریافت و محبت را به معنای واقعی لمس کرد. این نوع نگاه عاشقانه‌ی سیاه‌چاله به ماه را فقط می‌توان در کنگره‌ی 60 و نوع رفتار و نگاه یک راهنما نسبت به ره‌جو، دید و احساس کرد.
پیشنهاد زیرکانه در خصوص تحمل تکانه از سوی سیاه‌چاله به ماه و بیان عواقب آن، دقیقا همان اعمالی است که درگذشته در مورد ترک اعتیاد و روش‌های گوناگون انجام داده‌ایم و نتیجه‌ی این تکانه‌ها جز قرار گرفتن در سیر و مداری قدرتمندتر از قبل برای ما نبوده است و نمونه‌ی آن ترک تریاک با شیره و یا با شیشه بوده است که ما را در مداری بسیار سخت قرار داده و گاه این نوع تکانه‌ها باعث شده در مدار و گردش به دور آن‌ها گرفتار شویم و تمام‌وقتمان را وقف مدار نادانی و جهل نمودیم. در قسمتی از سی‌دی، به کوچک و بزرگ شدن ماه در فصول اشاره‌شده است که به‌عنوان دیده‌ نشدن و فرار ماه از بند زمین می‌باشد که مرا به یاد ترک‌های گاه و بیگاه خودم می‌اندازد؛ سقوط آزاد، کمپ، URD، که می‌خواستم از چنگال اعتیاد رها شوم.


راهنمایانی که سیاه‌چاله شدن را برمی‌گزینند، به‌حداعلای تفکر، عشق و ایمان می‌رسند که باور آن برای عوام قابل‌درک نیست؛ چراکه راهنمایان شکافته‌اند آنچه را که شکافتنی به نظر نمی‌آید و گذر کرده‌اند از گذرگاه‌هایی که به نظر صعب‌العبور می‌باشد و از دل تاریکی‌ها به روشنایی رسیده‌اند و دریافته‌اند که اعمال ضد ارزشی، بهره‌ای جز صفت‌های ناپسندی چون کینه، نفرت، قضاوت و غیبت را در پی ندارد و به‌واسطه‌ی سربازان دانایی، در قله‌ی قلعه‌ی عقل خود از ورود نیروهای منفی، جلوگیری نموده‌اند و نیک می‌دانند لذت‌جویی و انجام عمل ضد ارزشی، چیزی جز بی‌قراری و اضطراب برای انسان نخواهد داشت و به همین جهت گزینه‌ی سیاه‌چاله‌ی زمینی، یعنی راهنما شدن را برگزیده‌اند تا بتوانند به‌جای انباشت فلزات سنگین در کوله‌پشتی خود، عشق و محبت را جایگزین نمایند.


همان‌طور که رصد سیاه‌چاله‌ها در فضا، برای ما امکان‌پذیر نیست، و نمی‌توانیم به بزرگی و سختی کار آن‌ها در تبدیل نمودن سیارات و ستارگان پی ببریم، یقیناً قادر نخواهیم بود به زحمات یک راهنما در خصوص به رهایی رساندن یک مصرف‌کننده پی ببریم و درک زحمات، ازخودگذشتگی و ایثار آن‌ها پی ببریم.
همه‌ی مصرف‌کنندگان، مانند ماه از تابش شبانه و قرار گرفتن در مدار زمین، خسته‌اند و می‌خواند چون خورشید، نورافشانی نمایند ولی راه را پیدا نمی‌کنند تا بتوانند به خواسته‌هایشان برسند و باوجود داشتن اراده‌ی قوی، قربانی تکانه‌هایی از جنس ناآگاهی و جهالت می‌شوند. آن‌ها مبدأ و مقصد هدف را نمی‌دانند و در وادی اعتیاد گرفتار می‌مانند و کارشان به تیمارستان، زندان و یا خودکشی منتهی می‌گردد. این در حالی است که راه در کنگره‌ی 60 به‌واسطه‌ی وجود خورشید تابان، کاملاً نمایان است و آنان که در وادی تاریکی به سرر می‌برند می‌توانند از طریق نور ساطع‌شده، به رهایی و سعادت و آرامش و آسایش دست یابند. و این تبدیل درگرو دستان پرتوان سیاه‌چاله‌های زمینی که در کنگره‌ فعالیت می‌کنند، امکان‌پذیر است.
همان‌طور که راهنما عاشق شاگردانش می‌باشد و آن‌ها را با تمام زشتی و زیبایی‌هایشان دوست می‌دارد، سیاه‌چاله می‌داند، کوچک و بزرگ شدن ماه به‌واسطه‌ی قرار گرفتن در مدار زمین است و راهنما می‌داند بعضی از ناسپاسی‌های شاگردانش، به جهت مدار مواد و فرهنگ اعتیاد است.


در خاتمه اینکه انسان عاشق را با جاذب تفاوت بسیار است و حساب عاشق با عشق است و با معشوق کاری نیست؛ هرچند مقام و مرتبه‌ی معلم، مربی، استاد بسیار والا بوده و در درجه‌ی بالای انسانیت قرار دارند، لیکن با در نظر گرفتن دریافتی‌های مادی و معنوی، هرکدام در جایگاه خاصی قرار می‌گیرند ولی هیچ‌کدام از آن‌ها قادر به دریافت مقام سیاه‌چاله در زمین و راهنما در کنگره نخواهد بود؛ زیرا خدمت این دو در آرشیو هستی ثبت و ضبط خواهد شد. و درحالی‌که آن‌ها در گمنامی خدمت می‌کنند،‌ ولی قدرت مطلق شاهد این خدمات است و پاداش آن را محفوظ می‌دارد.

نویسنده: مسافر رضا مرادخانی رهجوی کمک راهنما مهدی حیدری
تایپ: مسافر مجید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .