English Version
English

مرواریدی در صدف

 	 مرواریدی در صدف

یکی از منابع آموزشی و کاربردی مهم در کنگره 60 چهارده وادی می‌باشد و برای رسیدن به درمان و تعادل، کاربردی کردن این 14 وادی امری ضروری است؛ هر یک از این وادی‌ها مثال مرواریدی در درون صدف می‌باشد که در طول سفر باید آن‌ها را از درون صدف بیرون بیاوریم تا بتوانیم سفر خوبی پشت سر بگذاریم.

همان‌طور که می‌دانیم در کنگره یک مثلث درمان داریم که اضلاع آن جسم، روان و جهان‌بینی می‌باشد و این وادی به ضلع جهان‌بینی می‌پردازد و در ابتدای وادی آمده که پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است؛ این به آن معناست که ما هیچ پایانی در زندگی خود نداریم و هر پایان شروع یک آغاز است و آن‌گونه که با به پایان رسیدن یک روز، روز دیگری آغاز می‌شود و در اینجا مهم کیفیت و چگونگی به پایان رسیدن یک خط در سرآغاز خطوط جدید دیگر در زندگی می‌باشد.

 

انسان در حیات خود دائماً در حال سفر است و در مسیر زندگی خود بر اساس سه اصل مهم خواست، تقدیر و فرمان الهی حرکت می‌کند و ما با آنچه کسب می‌نماییم از این دنیا می‌رویم و دستاورد ما هیچ‌گاه از بین نمی‌رود و بعد از مرگ نیز به همراه ما می‌باشد؛ در نتیجه ما باید در این جهان مادی در جهت تزکیه و پالایش حرکت کنیم و این با طی کردن مسیر ارزش‌ها و انجام عمل سالم میسر می‌گردد.

 
هیچ چیزی در هستی ساکن و ثابت نیست و تنها حقیقت تغییر ناپذیر است و این وادی یادآور این است که باید حرکت کنم و پشت یک نقطه گیر نکنم گذشته خود را کنار بگذارم و با تغییراتی که در درون به وجود می‌آورم، آینده‌ای روشن برای خود بسازم همچنین در این وادی واژه تغییر، تبدیل و ترخیص آمده است.


برای مثال فردی که اعتیاد دارد و دارای افکار مخرب افیونی است برای اصلاح خود و رهایی از دام اعتیاد باید تغییرات تدریجی را در تمام سطوح جسم، روان و جهان‌بینی خود به وجود آورد تا به‌تدریج به مرحله ترخیص و رهایی دست یابد و اما با تمام شدن سفر اول و گرفتن گل رهایی کار تمام نمی‌شود بلکه سفری دیگر برای او آغاز می‌شود و این همان پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگر است، این شروع و پایان‌ها از لحظه تولد تا پس از مرگ نیز ادامه دارد.

بعضی از افراد اعتقادی به جهان دیگر ندارند و گمان می‌کنند که زندگی با مرگ به پایان می‌رسد درصورتی‌که با مرگ زندگی در جهانی دیگر آغاز و ما از یک مرحله به مرحله‌ای دیگر وارد می‌شویم و باید دانست که اعتیاد با مرگ هم از بین نمی‌رود چون اعتیاد بیماری روح و روان است.

 
همواره بدانیم خداوند در اعماق تاریکی‌ها باز هم ما را به خود وا نمی‌دارد و فراموش نمی‌کند، همان‌طور که برای درمان اعتیاد نیز راه کنگره و آقای مهندس دژاکام را پیش روی ما قرار داد و ما این را امروز با تمام وجود لمس می‌کنیم که پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است.
 

وادی سیزدهم و تأثیر آن روی من
نگارش؛ صدیقه همسفر حسین لژیون دوم
ثبت و ویراستار راحله همسفر فریدون

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .