English Version
English

پیدا کردن کلید حل مشکلات؛ گفت و گو با همسفر انعام

پیدا کردن کلید حل مشکلات؛ گفت و  گو با همسفر انعام

در خدمت یکی از همسفران تازه رهاشده هستیم. با عرض سلام خدمت شما، لطفاً به‌رسم کنگره خودتان را معرفی نمایید؟

سلام دوستان انعام هستم همسفر، با بیش از بیست سال تخریب وارد کنگره شدیم، آخرین آنتی ایکس مصرفی شیشه، به مدت سیزده ماه با متد DST و داروی درمان OT، با راهنمایی آقای محمد و راهنمای خوب خودم خانم زهره سفر کردیم، الآن هم به لطف خدا و یاری دوستان مدت یک ماه هست که آزاد و رها هستیم.

 

کمی از فراز و نشیب‌هایی که در سفر اول، یک همسفر طی می‌کند برای ما بگویید؟

در سفر اول، یک همسفر با مشکلاتی همچون مشکل مالی، خانوادگی و تأثیر تخریب‌هایی که اعتیاد بر همه اعضاء خانواده گذاشته است روبرو می‌شود، ولی با قرار گرفتن در مسیر کنگره و آموزش دیدن، حرکت در مسیر ارزش‌ها و قدم برداشتن در صراط مستقیم یاد می‌گیرد که چگونه مشکلات خود را حل کند و کلید حل مشکلات را خود پیدا کند.

آموزش‌های کنگره تا چه حد در زندگی شما مؤثر واقع‌شده است؟

آموزش‌های کنگره تماماً برای من درس زندگی و درست زندگی کردن بوده و هست، در مسیر زندگی خیلی به من کمک می‌کند. سعی می‌کنم آموزش‌هایی را که در کنگره دریافت می‌کنم را در زندگی خود کاربردی کنم، قطعاً صد در صد مفید و موثر برای من واقع می‌شود.

 

یک همسفر چه مقدار می‌تواند در سفر مسافر خود نقش داشته باشد؟

نقش همسفر در سفر خیلی مهم است؛ این‌که بتواند در خانه و خانواده محیطی امن همراه با آرامش و نظم برقرار کند و حال مسافر را درک کند. از همه مهم‌تر امید دادن به مسافر برای بهبود زندگی و رسیدن به رهایی و آرامش بر عهده همسفر هست.

 

باور خود را نسبت به اعتیاد و فرد مصرف‌کننده قبل از کنگره بیان کنید؟ اکنون بعد از گرفتن آموزش‌ها این باور چه تغییری کرده است؟

باور من قبل از کنگره این بود که مصرف‌کننده فردی بدون اراده است که فقط به فکر خود و آرامش خود هست؛ اما حالا متوجه شده‌ام که فرد مصرف‌کننده براثر ناآگاهی و جهل خود به اعتیاد مبتلا شده است و من باید به او در بیرون آمدن از این جهل و در جهت درمان این بیماری، کمک و همیاری کنم.

 

اهمیت حضور مداوم در لژیون را در درمان و رهایی بیان کنید؟

وقتی به‌طور مدام در لژیون شرکت می‌کنیم آموزش‌ها را یاد می‌گیریم، از آموزش‌های راهنما استفاده می‌کنیم و با دیدن سفر دومی‌ها برای رسیدن به رهایی و آرامش در زندگی امیدوار می‌شویم.

 

ازنظر شما اهمیت استفاده از منابع آموزشی کنگره 60 در چیست؟

استفاده از منابع آموزشی کنگره برای آشنایی با بیماری اعتیاد و صورت‌مسئله اعتیاد مهم است و در ادامه آشنایی با جسم و روان انسان و بالا بردن دانش جهان‌بینی بسیار حائز اهمیت هست.

 

همان‌طور که می‌دانید دستور جلسه این هفته (کار، تحصیل و قدرت) است با توجه به این‌که شما در کنگره شروع به ادامه تحصیل‌کرده‌اید نظرتان در مورد این دستور جلسه چیست؟

این‌یکی از دستور جلسه‌های مفید و بسیار عالی کنگره 60 است. من با این دستور جلسه متوجه شدم تحصیل کردن یک ارزش است و من برای بالا بردن دانایی خودم باید تلاش کنم برای همین منظور تصمیم گرفتم ادامه تحصیل بدهم.

 

همسفرانی که شاغل هستند یا تحصیل می‌کنند و به وظایف مادری و همسری خود نیز می‌پردازند چگونه می‌توانند بین این مسئولیت‌ها تعادل برقرار کنند و تجربه شخص شما در این مورد چیست؟

انسان می‌تواند با یک برنامه‌ریزی دقیق و به وجود آوردن نظم در بین کارهای خود مثل تحصیل، وظایف مادری و همسری تعادل را برقرار کند. تجربه من برای این کار در وهله اول سحرخیزی بود و بعد حذف کارهای غیرضروری بود که توانستم به تحصیل خود ادامه بدهم.

به نظر شما قدرتی که مدنظر این دستور جلسه هست چه نوع قدرتی است؟ درواقع ما برای چه باید قدرتمند شویم؟

به نظر من قدرت در همه زمینه‌ها وجود دارد، ازنظر مالی باید پایه‌های مالی خود را قوی کنیم تا سربار دیگران نباشیم. ازنظر جسمی با ورزش و تغذیه مناسب جسم خود را سالم و قوی نگه‌داریم تا دچار بیماری نشویم و ازنظر دانایی سطح  دانش خود را بالا ببریم تا با نادانی و جهل، خود را گرفتار نکنیم.

 

کمی از حس و حال خودتان موقع گرفتن گل رهایی برای ما بگویید؟

در آن لحظه خیلی خوشحال بودم و خدا را شکر می‌کردم که چنین انسان‌هایی را در مسیر زندگی ما قرارداد تا ما هم بتوانیم به رهایی و آرامش در زندگی خود برسیم.

 

در پایان اگر حرف ناگفته‌ای دارید بیان کنید؟

برای به دست آوردن آرامش و رسیدن به هدف‌های خودمان باید تلاش کنیم، صبور باشیم و از خداوند بخواهیم که ما را کمک کند، از آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان و همچنین از راهنمای خوب خودم خانم زهره عزیز تشکر می‌کنم

خانم انعام عزیز، ضمن تشکر و عرض تبریک بابت رهایی خدمت شما، ممنون از این‌که وقت خودتان را در اختیار ما قراردادید و برای شما و خانواده محترمتان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم و امیدوارم این رهایی گوارای وجودتان باشد.

 

تهیه و تنظیم: همسفر الناز لژیون چهارم
عکاس: همسفر فاطمه لژیون پنجم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .