English Version
English

مقاله؛کار، تحصیل، قدرت

مقاله؛کار، تحصیل، قدرت

کار، تحصیل، قدرت. در اینجا ما دوباره با یک مثلث روبرو هستیم و همان‌طور که می‌دانیم و یاد گرفته‌ایم چه در کنگره و چه در هستی، همه‌چیز باید باهم و در یک‌جهت درحرکت باشند که شامل این سه پارامتر هم می‌شود. هر سه لازم و ملزوم یکدیگر هستند و جزء وظایف ما هستند. تحصیل یعنی آموزش یعنی آگاهی، کار یعنی تجربه کسب کردن که ما با کسب تجربه و آگاهی به قدرت می‌رسیم و یا به عبارتی ما باکار و تحصیل می‌توانیم قدرت پیدا کنیم و در ادامه به شو شود می‌رسیم و به هر آنچه می‌خواهیم دست پیدا می‌کنیم. در اینجا تحصیل به معنی علم و دانش خاصی نیست زیرا هرکسی می‌تواند در یک‌رشته و یا شغلی باشد که آموزش می‌بیند و تجربه کسب کند و در ادامه به قدرت دست پیدا کند. تحصیل علم برای هر انسانی ممکن است که دانایی نیاورد اما آگاهی با خودش به همراه می‌آورد و این باعث می‌شود باتجربه و توانایی بیشتری بهترین راه را انتخاب کند درنتیجه قدرت بیشتری کسب می‌کند.

بزرگ‌ترین معلم و الگوی ما  طبیعت و هستی است که طبق یک قانون و نظم خاصی درحرکت است. هیچ‌چیز به‌یک‌باره در هستی اتفاق نمی‌افتد هر چیزی در طول یک‌زمان مشخص و معین رخ می‌دهد. ما نمی‌توانیم امروز درخت بکاریم و فردا منتظر میوه آن باشیم. هستی تمام وظایف خودش را به‌خوبی انجام می‌دهد و از قانون تدریجی پیروی می‌کند. حتی متد DST از روی هستی الگوبرداری شده است. زندگی ما از یک نقطه آغازشده و به یک نقطه می‌رسد مثل سفری که از الست شروع‌شده و به‌طرف روز موعود و آخرت درحرکت است. زندگی و حیات در طول سفر انسان اتفاق می‌افتد و انسان همیشه در طول تکامل یافتن مانند یک مسافر است. یک مسافری که باید به هدف و مقصدی برسد. وظیفه اصلی ما در این سفر برنامه‌ریزی‌شده است و این وظیفه چیزی نیست به‌جز آموزش گرفتن و آموزش دادن.
هر موجودی در هستی یک وظیفه‌ای دارد، گیاهان، حیوانات و انسان‌ها و ... تا این زندگی و حیات بتواند به چرخش خود ادامه دهد. کنگره هم مثل هستی اداره می‌شود و مسئولیت اداره‌ی کنگره بر عهده‌ی اعضای کنگره هست از مرزبان و راهنما و ایجنت و استاد و دبیر و نگهبان و حتی کسی که تی می‌کشد و یا در آبدارخانه خدمت می‌کند. ارتقاء همیشه درحرکت شکل می‌گیرد باید این را بدانیم که با حرکت برای کار و تحصیل به قدرت و توانایی می‌رسیم زیرا در قانون طبیعت ضعیف پایمال است. انسان ضعیف همیشه شکست می‌خورد و پایمال می‌شود در اینجا هست که معنی قدرت را بهتر درک می‌کنیم. باید تلاش و کوشش کنیم زیرا وقتی ضعیف باشیم نیروهای منفی قدرت بیشتری پیدا می‌کنند و در آخر،  هیچ‌چیز ارزشمندی آسان به دست نمی‌آید تنها راه رسیدن به نتایج خوب و ماندگار کار و تلاش مستمر است.

 

نویسنده: همسفر لیلا لژیون سوم
نمایندگی: همسفران شهرری

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .