English Version
English

کارگاه آموزشی خصوصی کنگره 60 ،همسفران نمایندگی کرج

کارگاه آموزشی خصوصی کنگره 60 ،همسفران نمایندگی کرج

دهمین جلسه از دور سی و پنجم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 ویژه همسفران نمایندگی کرج  به استادی همسفر آذر و نگهبانی همسفر سحر و دبیری همسفر مهین با دستور  جلسه (از فرمان‌برداری تا فرماندهی) مورخ 1398/05/14 رأس ساعت 16:00 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان آذر هستم یک همسفر، در ابتدا خدا را شاکرم که این فرصت را در اختیارم قرارداد تا خدمت کنم.

دستور جلسه امروز از فرمان‌برداری تا فرماندهی است، دو هفته پیش دستور جلسه حرمت کنگره 60 بود و وقتی‌که در مورد حرمت فکر می‌کردم، نکاتی بیان‌شده است که باید رعایت باید شود این نکات قوانینی هستند که برای آرامش ما، برای اینکه ما بهتر در اینجا باشیم با امنیت کامل، وضع‌شده است. وقتی گفته می‌شود کنگره مکان مقدس و امنی است تحت عنوان این شرایط است که مقدس و امن است. قوانین کنگره مانند قوانینی است که بیرون از آن است، در این قوانین از کسی خواهش نمی‌شود که لطفاً چراغ‌قرمز را رد نکنید و لطفاً از دیوار خانه مردم بالا نروید، قوانین می‌گوید که اینجا جرم محسوب می‌شود. در کنگره هم بایدهایی داریم مانند فرمان‌برداری  که انجامشان الزامی است. به همین دلیل دستور جلسه مخصوصاً برای تازه‌واردین بسیار مهم است. کسی که وارد کنگره می‌شود همه‌چیز را پشت در گذاشته و وارد کنگره می‌شود، در کنگره می‌گویند باید فرمان‌بردار باشید تا بتوانید در آینده فرمانده خوبی باشید. در وادی چهاردهم متن زیبایی است که می‌گوید: کسانی که به دنبال حال خوبی هستند دو راه بیشتر ندارند یا به نیروهای راستین بپیوندند که واقعاً حق و حقیقت است یا به سمت نیروهای تخریبی و اهریمنی بیایند و آن‌ها را به اعماق ظلمت ببرند. پس ما همیشه به دنبال حال خوش هستیم و هر کاری که می‌کنیم برای داشتن حال خوش است. اختیار به ما داده‌شده که ما انتخاب کنیم. این حال خوش را چگونه به دست بیاوریم؟! از چه راهی به آن دست‌یابیم؟

با فرمان‌برداری حال خوشی پیدا می‌کنیم و هر فرمان‌برداری روزی به‌فرمان دهی می‌رسد البته اگر درست حرکت کند. در راستای این راه فراز و نشیب‌هایی هست، همه این راه را طی می‌کنند، فرمان‌برداری را می‌گذرانند تا به‌فرمان دهی برسند و در اینجا آزمون‌ و خطا وجود دارد و صد در صد در این راه خطاهایی را انجام می‌دهیم تا به مرحله فرماندهی برسیم

بازهم به قسمتی از دستور جلسه ظرفیت، مسئولیت و قبله گم کردن اشاره می‌کنیم، کسی که تازه‌وارد کنگره می‌شود بر روی چشمان ما جای دارد اما این فرد را در جایگاه استاد که تا حدودی مانند جایگاه فرماندهی است نمی‌توانیم  قرار دهیم، این راه مراحلی دارد که ما باید آن‌ها را آرام‌آرام پشت سر بگذاریم تا به مقام فرماندهی برسیم. یک شعر از مولانا است که می‌گوید:

هیچ‌کس از پیش خود چیزی نشد     هیچ آهنی، خنجر تیزی نشد     

هیچ قنادی نشد استادکار    تا که شاگرد شکرریزی نشد

 باید آهنی باشد که خنجر بشود، باید فرمان‌بردار خوبی بود تا فرمانده خوبی باشیم. ما همه در کنگره سرباز و گوش‌به‌فرمان، بالادستی خودمان هستیم و طبق قوانین نه حرف زوری باشد، قوانین کنگره است که اینجا را سرپا نگاه داشته است و باید بدانیم که کنگره به جایگاه خوبی رسیده است و یکی از بزرگ‌ترین سازمان مردم‌نهاد در جهت درمان اعتیاد که دارد گام برمی‌دارد و ما باید به این جایگاه افتخار کنیم، این‌ها همه تحت آموزش‌هایی است که ما می‌بینیم که به ما کمک می‌کند که از فرمان‌برداری به‌فرمان دهی برسیم. هرکدام از ما گوش‌به‌فرمان راهنمایمان و مرزبانان هستیم تا روزی که فرماندهی را تجربه کنیم، فرماندهی که در کنار همدیگر تجربه می‌کنیم، این‌گونه نیست که ما  خودمان را بالاتر از دیگران بدانیم و این را می‌توانم بگویم که شامل من هم می‌شود، شامل منی که آمده‌ام کنگره و امروز در خدمت شما هستم و امروز روز خداحافظی است، نه خداحافظی از کنگره و شعبه کرج بلکه فقط برای تغییر جایگاه که به شخص دیگری بسپارم و یا جایگاهی را بازکنیم برای دیگران تا بتوانند خدمت کنند و به نظر من بسیار زیبا است

روزی که من وارد شعبه کرج شدم بنا به تکلیفی که به من سپرده‌ شده بود برای انجام کاری آمدم ولی فکر نمی‌کردم روزی که بخواهم از این شعبه بروم آن‌قدر دل‌بستگی و تعلق‌خاطر نسبت به تک‌تک افراد داشته باشم و واقعاً دل‌تنگ خواهم شد و تمام لحظاتی را که گذراندم با عشق و انرژی بود که شما به من دادید که من توانستم در این شعبه باشم و کاری انجام دهم. اگر در شعبه کرج کاری انجام شد به لطف همکاری شما بوده است و اگر شما نباشید هیچ کاری را نمی‌شود انجام داد. از تک‌تک شما عزیزان که همکاری صمیمانه‌ای را با من داشته‌اید و از این همکاری و عشقی که در این راه با من داشته‌اید، راهنمایان عزیزمان که خیلی زحمت کشیدند و با من همکاری داشتند، از مرزبانان دوره گذشته خانم مژگان، خانم کبری، خانم ناهید و خانم فاطمه که خیلی همکاری کردند بسیار تشکر می‌کنم و من واقعاً دل‌تنگ شعبه کرج می‌شود و بازهم به اینجا خواهم آمد، من از کنگره نخواهم رفت و همچنان هستم.

از این‌که به صحبت‌هایم گوش دادید سپاس گذارم.

از خانم آذر محترم برای تمامی زحمت‌ها و خدمت بی‌منتشان تشکر می‌کنیم و به خانم ساغر عزیز جایگاهشان را تبریک عرض می‌کنیم.

تایپ: همسفر خانم یگانه

عکس: همسفر خانم شکوفه

درج در وبلاگ: همسفر عاطفه

ارائه گزارش: همسفر شکوفه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .