English Version
English

کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰؛ نمایندگی بوشهر

 کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰؛ نمایندگی بوشهر

جلسه نهم از دور پانزدهم از سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰؛ نمایندگی بوشهر با استادی همسفر بتول، نگهبانی همسفر نصرت و دبیری همسفر نازنین با دستور جلسه وادی دهم در روز دوشنبه مورخ ۹۸/۳/۲۰ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

 

خلاصه سخنان استاد:

استاد پس از ستایش خداوند و قدردانی از کسانی که مسبب توفیق خدمت دوباره او بودند بیان کرد وادی دهم یک شاه‌کلیدی از وادی‌هاست. این شاه‌کلید نه‌تنها برای اعضای کنگره‌ی ۶۰ بلکه برای همه انسان‌ها در همه سطوح و اعصار به شکل یک قانون ضروری می‌باشد که انسان‌ها بدانند با هر میزان صفاتی که دارند قابل تغییر و قابل تبدیل هستند نیک باید توجه داشت که در بیرون از کنگره و جامعه این قانون نقض می‌شود.

در واقع این وادی یک فرمان است برای حرکت و نقض قانون تخریب‌های زیادی بر جامعه وارد خواهد کرد. چه‌بسا که در جامعه به  مصرف‌کننده مواد مخدر  صفت معتاد می‌دهند و این صفت به او تحمیل می‌گردد، حتی صفت بیمار برای کسی که مرض لاعلاج دارد جالب نیست چراکه ماندگار می‌شود و آن بیمار محکوم به حمل آن صفت خواهد بود. چیزی که کنگره ۶۰ می‌خواهد ترک مواد در مصرف‌کننده نیست بلکه تغییرات مهم و اساسی است که به حق از شروع سفر تغییرات و تبدیلات آغاز می‌شود حتی همسفران هم با شروع سفر و آموزش‌ها تغییر و تبدیل در آن‌ها مشهود است.

تغییر صفات کار ساده و راحتی نیست به حرف و سخن نیست زیرا یک انسان تخریب دیده ناامید است و منیت دارد لذا شرط اصلی برای تغییر و تبدیل تصمیم جدی و خواست می‌باشد و سازوکار این تغییرات آموزش‌ها اساتید و راهنماها هستند که مطالب را به رهجو انتقال می‌دهند.

اگر رهجو به سی‌دی‌هایی که راهنما معرفی می‌کند فقط به چشم تکلیف نگاه کند تا راهنما او را تأیید کند یا بخواهد انجام‌وظیفه نماید ثمری ندارد باید در حین نوشتار  و گوش دادن به سی دی ارتباط بیشتری برقرار کند و به دنبال جواب سؤالات و مجهولات و راهکارهایی که برای حل مشکلاتش هست باشد تا هم برایش لذت‌بخش باشد و هم به نتیجه دلخواه برسد.

پیام این وادی را در هیچ آموزشگاهی ندیده و نشنیده بودیم و ای کاش  زودتر از این آگاه شده بودیم که نباید ناامید باشیم و هر صفتی قابل تغییر است چه خوب و چه بد چراکه انسان قدرت انتخاب دارد. متأسفانه بعضی از صفات طوری با ما پیوند خورده‌اند که آن را باور کردیم و جزئی از وجود ما شده مثل صفت ناامیدی، وقتی که من صفت منفی داشته باشم  و صادقانه بخواهم خودم را ارزیابی کنم باید بدانم که هر صفت بد محصولات بد دیگری را هم به دنبال دارد مثل منیت که حسد و کینه را هم با خود به دوش می‌کشد.

هر چیزی را که به عنوان صفت انتخاب می‌کنیم شرایطی دارد که آیتم‌های صوت و نور  و حس یا همان مثلث آفرینش هستند. گویا در هستی در معرض اصوات و انوار مختلفی از نوع خوب و بد قرار می‌گیریم که اگر حس ما خوب باشد اصوات و انوار خوب را دریافت خواهیم کرد و آنچه که از خود منعکس می‌کنیم مثبت خواهد بود و عکس اگر حس ما آلوده باشد بدی‌ها را جذب و انعکاس خواهیم کرد.

در کنگره انوار همان منابع پربار کنگره، شمع کنگره تا کتاب و سی‌دی‌ها و جزوات و اساتید و راهنماها هستند که هر کدام راه و مسیر را مشخص می‌کنند و اصوات گوش دادن به سی‌دی‌ها، آوای کنگره و شکرگزاری صدای استاد امین و مهندس دژکام هستند که همه  پر از حس‌های مثبت می‌باشند.

اما بخش دوم وادی که می‌گوید چه تأثیری بر من گذاشته؛ تأثیراتش بر من و زندگی‌ام چنان عمیق بوده که نه‌تنها خودم این زیبایی‌ها و آرامش را حس می‌کنم بلکه از چشم دیگران هم دور نیست قطعاً با فرمان‌برداری و آموزش پذیری کوله‌بار خالی نمی‌ماند و در هر موضوعی حرف‌هایی برای گفتن داری. خیلی از رهجویان حتی قادر به صحبت کردن در جمع نبودند و امروز خوشبختانه این صفت تغییر کرده و طوری تبدیل‌شده‌اند که باورش برای هر کس سخت است.

امروز هیچ‌کس بیشتر از بچه‌های کنگره نمی‌تواند از اعتیاد سخن بگوید چراکه مسائل را با پوست و گوشت و استخوان خود لمس کرده‌اند. پیوند محبت در کنگره حرف اول را می‌زند محبت است که آموزش‌ها را در رهجو کاربردی می‌کند. اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم دیپلماسی و تعامل و علم زیستن که علمی بالاتر از آن نیست را در کنگره آموختیم و اینجا بود که صفات گذشته را کنار گذاشتیم و صفات مثبت و خوبی‌ها را جایگزین آن کردیم.

چنان چه از ترس به شجاعت، از کفر به ایمان و از ظلمت به نور رسیدیم اگر ناامیدی را کنار گذاریم ولی امید را جایگزینش نکنیم آیا بهره‌ای خواهیم برد؟ پس همیشه بایستی چیز بهتری را جایگزین کنیم تا پلیدی‌ها از بین بروند. انشا الله تلاش کنیم عشق و محبت را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا هرلحظه شادی و لذت را احساس کنیم.

 


ویراستار و ثبت همسفر سپیده

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .