English Version
English

کارگاه آموزشی ویلیام وایت درمان اعتیاد به مصرف سیگار با متد DST

کارگاه آموزشی ویلیام وایت درمان اعتیاد به مصرف سیگار با متد DST

چهارمین جلسه از دوره بیست و یکم جلسات ویلیام وایت (درمان اعتیاد به مصرف سیگار به روش DST) به نگهبانی مسافر سیگار جعفر ، استادی  آقا رضا و دبیری مسافر مجتبی با دستور جلسه دانایی، دانایی مؤثر، سواد رأس ساعت 8:30 مورخ ۹۸/۰۱/۲۳ در پارک طالقانی شروع به کار کرد . ضمناً دومین سال رهایی از سیگار مسافر دانیال رهجوی آقا رضا را جشن می گیریم.

خلاصه سخنان استاد:

امروز به نوبه خودم قدردانی می کنم از این فرصتی که نصیبم شد. واقعا جای شکرگزاری دارد و این شکرگزاری تبعاتی نیز دارد و کلی انرژی و نعمت برمیگرداند.
دوستان قدیمی به یاد دارند که اساس و پایه درمان وابستگی به دخانیات چگونه ریخته شد. جناب مهندس بدون وقفه و در سرما و گرما آمدند و پایه های  لژیون و جلسات ویلیام را پی ریزی کردند و امروز شاهد این هستیم که این ماشین خودش درحال حرکت است.
در مورد درمان اعتیاد به موادمخدر و در ادامه اعتیاد به دخانیات، کار به این بزرگی که خود من تصورش را نمی کردم به زیبایی پرونده اش بسته شد؛ اتفاقی که باورش برایم سخت بود. نکته بسیار بسیار بزرگی که در کنگره یاد گرفتم این بود که تمام آموزش ها  و تمام چیزهایی که از کودکی به من یاد داده شده بود، دوباره بازخوانی شد، دوباره تعاریف برایم تعریف شد. فهمیدم که چرا دروغ گفتن گناه دارد فهمیدم که گناه یعنی چه. متوجه شدم که دروغ گفتن من را در فضایی قرار می دهد که دائما باید نقاب به چهره داشته باشم و این مسئله بسیار آزاردهنده است.
خیلی چیزها را به عنوان اطلاعات عمومی میدانستم، فواید و مضرات را می دانستم. آن موقعی دانسته هایم به دانایی مؤثر تبدیل شد که شروع به حرکت در بستر مناسب کردم؛ آموزش گرفتم و تجربه و تفکر کردم. و این دانایی مؤثر فقط در زمینه خاص درمان اعتیاد است.

زمانی دانایی من به دانایی مؤثر خواهد رسید که سه ضلع مثلث دانایی(آموزش،تجربه و تفکر) باهم و به یک اندازه رشد کنند و مثلث متساوی الاضلاع را تشکیل دهند.
فقط با داروی مناسب نمی توان به درمان رسید. این یک واقعیت است، حضور مرتب در جلسات و لژیون و استفاده منظم از آدامس است که باعث می‌شود با کمترین ریسک رو به جلو حرکت کنیم.
اما در مورد قسمت دوم دستور جلسه که مربوط به دومین سال رهایی آقا دانیال است. وقتی خواسته باشد، درمان در اولویت قرار می‌گیرد و آن اتفاق خوب می افتد. دانیال خواسته داشت و سه شنبه ها حضور در لژیون در اولویت بود، (شاید گاهی دیر می رسید آن هم بخاطر مشغله هایی که همه مان داریم) آمد، خدمت کرد، رها شد، در آزمون کمک راهنمایی قبول شد، پله پله جایگاه های کنگره را بالا رفت و به خواسته ای که داشت رسید.
در ادامه ۱۷ نفر مسافران( مجتبی، سعید، علی اکبر، فریبرز، کامران، حسن، علی، حشمت، امیر، حمید، موسی، احسان، ماشاا...، محمد، میلاد و جعفر) ضمن مشارکت  پیرامون جلسه، تولد آقا دانیال را نیز تبریک گفتند.

مشارکت ها:

مسافر مجتبی:

دانایی خوب است، دانستن اینکه سیگار بد و مضر است کافی نیست، باید حرکت کنم و سفر خودم را شروع کنم.

مسافر سعید:

توهم دانایی داشتن خود بزرگترین دشمن آدمیست. من همیشه نیاز به آموزش دارم.

مسافر علی اکبر:

دانایی یعنی دانستن، من میدانم که مصرف سیگار مضر است. خیلی چیزها را می خوانم و می دانم ولی اجرا کردن این خوانده ها و دانسته ها است که مهم است و این اجرا کردن ها یعنی دانایی مؤثر.

مسافر فریبرز:

همانطور که در جزوه جهان بینی تعریف شده است، دانایی یعنی تشخیص ماهیت خواسته ها در هر شکل و لباسی. اگر من بتوانم ماهیت خواسته ها را مشخص کنم می توانم جلوی نیروهای منفی را بگیرم.تمام خواسته های ما از قسمت نفس صادر می شود و این خواسته من بود که مصرف کننده سیگار شوم و در ادامه بازهم این خواسته من بود که درمان شوم.
و در آخر میزان دانایی به تمدن و لباس و سواد نیست.

مسافر کامران:

همیشه در مورد دانایی و دانایی مؤثر صحبت می شود ولی موضوع به این سادگی ها نیست. مثال من به عنوان یک انسان برای ادامه تحصیلات تصمیم می گیرم که به خارج از کشور سفر کنم ولی بعد از سفر درگیر اعتیاد می شوم، در اینجا خواسته من مصرف مواد بوده ولی بسترش برایم فراهم نبوده.

مسافر علی:

اگر در جلسات حضور داشته باشیم به دانایی می رسیم و اگر این دانایی که از جلسات کسب می کنیم را عملی کنیم به دانایی مؤثر خواهیم رسید.


در این قسمت راهنمایان: (آقایان) علی، علی اکبر، رضا و جعفر خود را معرفی نمودند تا پس از اتمام جلسه لژیون خود را تشکیل دهند.


پیام کامران (دستیار محترم دیده بان تحقیقات و ویلیام وایت):

دوستان لطفاً از به کار بردن نام تجاری آدامس و سیگار خودداری کنیم و خودمان را مسافر سیگار معرفی کنیم (نه مسافر نیکوتین یا ویلیام). در ضمن هفته آینده تولد اولین سال رهایی مسافر محمود رهجوی آقا حشمت از شعبه ابن سینا است دوستان لطفا حمایت کنند.

تازه واردین:

محمود، سعید، رضا و علی خود را معرفی نمودند که امیدواریم سفر خود را با موفقیت به اتمام برسانند.
 

مسافران سفر اول
مسافران سعید(۱ قطعه) و اسد(۶قطعه) اعلام سفر نمودند که امیدواریم شاهد رهاییشان باشیم.


 در این قسمت رهایی آقادانیال را با شور و شوق فراوان جشن گرفتیم
پس از پایان مراسم ، بدین شرح آقا دانیال صحبت هایی نمودند:

اعلام سفر مسافر دانیال:
سلام دوستان، دانیال هستم مسافر سیگار، آخرین آنتی ایکس سیگار، مدت ۱۰ ماه به کمک راهنمایی آقا رضا سفر کردم و در حال حاضر ۲ سال و ۲ ماه است که رها هستم.
پیام: اعتیاد درمان دارد و امیدوارم این به دانایی مؤثر در جامعه تبدیل شود. خدا را شکر می کنم که این فرصت نصیبم شد تا این جایگاه را تجربه کنم.
موضوعی که در کنگره متوجه شدم این است، هر خواسته ای که دارم باید در راستای آن زحمت بکشم و تلاش کنم. دانایی را همه دارند، کسی که دزدی می کند هم دانایی خودش را دارد منتها در جهت ضد ارزش ها. من اگر به کنگره آمدن و خواستم به درمان برسم باید آموزش می گرفتم و باید این آموزش ها را تجربه می کردم و راجع به نتیجه ای که بدست می آوردم تفکر می کردم. اینکه چه چیزی از دست دادم و چه‌ چیزی بدست آورده ام. آن موقع است که دانایی در من شکل می گیرد.
هر چقدر اضلاع این دانایی برابر هم رشد کنند، یعنی به همان میزانی که آموزش می گیرم  به همان اندازه تجربه و تفکر کنم مطمئنا این دانایی به دانایی مؤثر تبدیل خواهد شد. چون در تعریف دانایی مؤثر است که می گوید بزرگترین مثلث متساوی الاضلاعی که می توانیم درون مثلث دانایی رسم کنیم.
استاد زهرائی صحبت هایی در جلسه ای داشتند که می فرمودند: وقتی ما در مرحله آموزش هستیم، هم زمان تجربه و تفکر هم با ما هست یا زمانی که تجربه می کنیم در حال آموزش دیدن هستیم. اینطور نیست که این سه ضلع جدا و مجزا از هم باشند.
خیلی تشکر می‌کنم از همه شما عزیزان شرکت کردید. از آقای رضا صبوری راهنمای صبورم بابت زحماتشان، از جناب مهندس که این بستر را فراهم نمودند، از آقای خدامی که زحمات زیادی برای لژیون ویلیام می کشیدند و از تمام بزرگان که راه را برای ما هموار کردند تشکر می کنم.
سپس آقایان علی(آزادی ۵ سال و ۶ ماه)، جعفرنگهبان جلسه (رهایی ۳ سال)، رضا استاد جلسه(رهایی ۴ سال و ۱۰ ماه) و مجتبی دبیر جلسه (رهایی ۲ ماه) اعلام سفر نمودند.

و پس از آن جلسه را با دعای کنگره۶۰ به پایان رساندیم.

شکر  شکر  شکر

با آرزوی موفقیت برای همه شما
تنظیم و گردآوری: مسافر مجتبی دبیر جلسه از شعبه ابن سینا

تعداد حاضرین: ۴۴ نفر/ مشارکت ها: ۱۷ نفر/ تازه واردین:۴ نفر/ اعلام سفر:۷ نفر/

جمعه؛ پارک طالقانی؛ ۲۳ فروردین ۹۸

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .