استاد فرمودند:
وقتی انسان از پنج حس برون استفاده میکند جسم خاکی هیچ دخالتی ندارد، همانگونه که انسان صور آشکار و صور پنهان دارد کل هستی مانند اجسام، نباتات، جامدات نیز دارای صور آشکار و پنهان میباشند. یکی از این صورهای آشکار و پنهان مکر است. مکر یعنی حیله و تزویر، همیشه حیله و تزویر با یک صورت بسیار زیبا پیش میآید، هیچ فسادی اتفاق نمیافتد مگر اینکه لباس تقوا پوشیده باشد.
تزویر زمانی که بخواهد انسان را فریب دهد انسان نمیتواند باور کند چراکه با جلوهای بسیار زیبا و رویی خوش به ما نزدیک میشود. در مورد مکر داستانهای زیادی از بزرگان در کتابها نوشتهشده است و حتی غیبت کردن نیز جزئی از مکر میباشد انسان وقتی میخواهد ضربهای بهطرف مقابل وارد کند شروع به غیبت کردن میکند و ما باید در تمامی سطوح مراقب باشیم که به دام مکر و حیله گرفتار نشویم.
یکی دیگر از صورهای آشکار و پنهان خشم است و در شرایطی که انسان خشمگین شود ضریب هوشی آن شخص تقسیمبر سه میشود و ما بایستی بدانیم اگر کسی از روی خشم، حرف ناسزایی به ما زد ما نباید ناراحت شویم چراکه ضریب هوشی آن شخص تقسیمبر سه شده است. در ادامه استاد در مورد حسهای درون و برون صحبت کردند و فرمودند که حسهای درون قابللمس کردن هستند اما حسهای برون قابللمس نیستند.
حسهای برون همیشه در حال فعالیت میباشند مانند شخصی که در حال خواب دیدن است حسهای برون بااندام دیگر به کار خود ادامه میدهند؛ اما زمانی که خواب هستیم در دنیای دیگر هستیم که بهمحض بیدار شدن به دنیای فیزیکی بازمیگردیم و همیشه در حال رفتوآمد به دنیای دیگر هستیم، این موضوع برای همه قابلدرک و فهم نیست مگر اندکی از انسانها! هر چیزی که در دنیا وجود دارد اول یک اندیشه و یک تفکر بوده است.
تهیه مطلب و تایپ: مسافر بهمن
ویراستاری و تنظیم: مسافر ابراهیم ل 6
- تعداد بازدید از این مطلب :
69