English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره60، نمایندگی ارتش ویژه همسفران

کارگاه آموزشی کنگره60، نمایندگی ارتش ویژه همسفران

دهمین جلسه از دور بیست و پنجم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران کنگره 60، نمایندگی ارتش در روز دوشنبه در  تاریخ 97/10/17 با دستور جلسه کمک کنگره به من و کمک من به کنگره با استادی همسفر عطیه، نگهبانی همسفر حشمت بانو و دبیری همسفر اعظم رأس ساعت 16:00 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

خدا را شکر میکنم که توانستم این جایگاه را تجربه کنم؛ صحبتم را با آیه ای از کلام الله که در سوره بقره، آیه 257 آمده شروع میکنم "خداوند ولی وسرپرست کسانی است که ایمان آوردند، آنها را از تاریکی به سوی نور میبرد"

به نظر من همه ما انسان ها همانند ماهی هایی هستیم در دریایی پرتلاطم و برای اینکه به آرامش و اقیانوس برسیم، دست و پا میزنیم که نزدیک ترین و راحت ترین راه را بیابیم و آن راهی که ما را به اقیانوس میرساند کنگره60 است.

متاسفانه انسان یک موجود فراموش کار است، گاهی اوقات منِ همسفر یادم میرود که در زمان مصرف مسافرم یا بهتر بگویم زمانی که هنوز راهم به کنگره60 باز نشده بود چه روزگاری داشتم!! سراسر ناامیدی، ترس، حقارت بود وشناختی از خودم و جایگاه خودم نداشتم.

میتوانم بگویم اولین کمک کنگره60 به من شناخت بیماری اعتیاد و تاثیر آن روی جسم و روان، صور آشکار و صور پنهان بود. تغییر دیدگاه بود، اینکه مسافرم بیمار است نه مجرم.

یکی دیگر از خدمت های کنگره60 ارائه سی دی ها و کتاب هایی است که به ما کمک میکند تا درس بهتر زیستن را بیاموزیم.

کنگره60 به من یاد داد تا شکرگزار و قدردان باشم و برای اینکه شاکر خدا باشم ابتدا باید قدر دان خلق خدا باشم. البته خدمت کردن باید آمیخته ای از محبت، معرفت و عمل سالم باشد.

کنگره60 به طور مستقیم غیرمستقیم بر همه اعضای خانواده من تاثیرگذار بود و خدا را شکر میکنم که با آموزش های کنگره60 به حال خوش رسیدیم.

هربارکه در جلسات کنگره60 شرکت میکنم، برایم یک آموزش و یک پیام دارد و جواب سوال هایم را میگیرم.

اما کمک من به کنگره60

هر چه فکر میکنم که در برابر این همه محبت و احیا کردن، من چه کرده ام، میبینم هیچ کاری نکرده ام و در اصل فکر میکنم هیچ کاری هم برای ادای دین نمیتوانم انجام دهم. تنها کاری که امیدوارم بتوانم انجام بدهم این است قوانین و حرمت های کنگره60 را رعایت کنم.

به خدمتها "نه" نگویم و تا جایی که میتوانم برای اهداف بزرگ کنگره60 کوشا باشم و امیدوارم بتوانم رهجوی خوب و قدردان زحمات کمک راهنمای خوبم خانم علویه و همه عزیزانی که دراین راه به کمک کردند باشم.

نگارنده و عکاس: همسفر آرزو
تهیه و تنظیم گزارش: همسفر آیدا
منبع: کنگره6، نمایندگی ارتش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .