English Version
This Site Is Available In English

وقتی نیرویی از کم شروع بشود و به درجۀ بالا و بالاتری برسد، نقطۀ تحمل پیدا می­شود.

وقتی نیرویی از کم شروع بشود و به درجۀ بالا و بالاتری برسد، نقطۀ تحمل پیدا می­شود.

پیام برای کسانی که به دنیایی تازه قدم نهاده ­اند و به خویشِ خویشتن توجه می­نمایند، بر شما واجب و ضروری است که از سخن به نقطۀ عمل حرکت بنمائید و بر زمین و سماء توجه کنید.

با اندیشۀ ژرف خود به رحمت ماوراء ایمان راسخ داشته باشید و بدانید که پاداش شما دست همیاری شما را خواهد داد.

آنگاه بذر نیکو بکار و یا تخم و دانۀ با ارزش، هم قوت کافی و هم سایبانهایتان برافراشته خواهد شد.

پس آن کنید که فرمان است.

وادی نهم در مورد نقطه تحمل صحبت می کند و می گوید وقتی که نیرویی از کم شروع می شود و به درجه بالا و بالاتری می رسد نقطه تحمل پیدا می شود، ما با آموزشهایی که در کنگره می گیریم باید در تمام سطوح نقطه تحمل تحملمان را بالا ببریم. یک پیامی اول وادی نهم قرار داره که میگه برای کسانی که به دنیای تازه قدم نهاده اند، این پیام برای همه نیست، این پیام برای کسانی است که میخواهند به دنیای تازه قدم بگذارند، یعنی برای کسانی که چیزهای جدیدی یاد گرفتن و یا از یکسری ضد ارزش ها دست کشیدن و وارد مرحله دیگری شدند کسانی که به خویشتن خویش توجه می کنند، کسانی که به این دنیای جدید پا گذاشتن و به خویشتن خویش فکر می کنند. خویشتن خویش چند نمونه از یک نفس است، یکی اینکه یعنی خود شخص است، خویشتن خویش یعنی خود شخص به خودش آگاه میشه که همون نفس انسان هست. بیشتر روی همین قضیه است یک روحی که با نفس همجوار همزیستی مسالمت آمیز داره و از سخن باید حرکت کرد و وارد عمل شد، عملیاتی بشیم. فقط یکسری مسائل رو بلد باشیم که کاری از کار پیش نمیره. وقتی که با خودم میگم من آدم درستی هستم که فقط به حرف نیست باید برم در نقطه عمل، وقتی میخوام برم به طرف صراط مستقیم یکسری مشکلات ایجاد میشه مثل یک انسان که مدت طولانی در ضد ارزش ها بوده و قصد داره که کنار بذاره، میره مسجد نماز بخونه کفشاش رو میبرن اینجا شخص میخواد بره طرف صراط مستقیم یکسری مشکلات براش پیش میاد. در وادی نهم گفته می شود به انسان اختیار کامل تنفيذ شده یعنی هر کاری که انسان دوست داره میتونه انتخاب کنه که کدوم کار رو انجام بده و خداوند برای این کار دو تا پیامبر قرار داده یکی راهنمای درون که میتوان آن را وجدان یا عقل نامید و یکی راهنمای بیرون که پیامبران قدرت مطلق هستند و برای انسان ترسیم نمودن که هر کدام از این راه ها چه ویژگی هایی دارد و پایان آنها به کدام به کجا ختم می شود و راه های رستگاری کدام راه است بنابراین فرامین قدرت مطلق هست که به پیامبران اعلام می شود نکته قابل توجه این است که مسئله ضد ارزش ها تقریبا با هم حل می شود به صورت تک شاخه ای یا موردی امکان پذیر نیست مثلأ امکان نداره ما دروغ را حل کنیم ولی بتونیم کم فروشی کنیم ما قادر نیستیم یک شاخه از درخت رو اصلاح کنیم اگه کل درخت اصلاح بشه میوه های اون شیرین میشه.

 

نگارنده مقاله؛ مسافر داوود

ارسال؛ مسافر مجتبی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .