English Version
This Site Is Available In English

علمی که تجربه شده باشد سندی بی‌نقص است

علمی که تجربه شده باشد سندی بی‌نقص است

جلسه دهم از دوره بیست‌ونهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره۶۰ نمایندگی لویی‌پاستور با استادی همسفر زهره، نگهبانی همسفر رقیه و دبیری همسفر فرخنده با دستور جلسه «DST و تجربه من از سایر روش‌ها» روز سه‌شنبه 24 مهرماه ۱۴۰۳ساعت ۱۶:۳۰ آغاز به‌ کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خدا را هزاران بار شکر که گشایشی در زندگی من ایجاد شد و راه کنگره برای من باز شد تا بتوانم مسیرم را پیدا کنم. قطعاً همه ما که اینجا نشسته‌ایم تاریکی‌های زیادی را تجربه کرده‌ایم. زمانی که کنگره را پیدا کردم واقعاً در قعر تاریکی‌ها بودم وزندگی‌ام داشت ازهم‌پاشیده می‌شد. وقتی‌که مسافرم اینجا را پیدا کرد و من آمدم تازه متوجه‌ شدم که چه قدر نسبت به اعتیاد، مواد مخدر و همه آن چیزهایی که به یک مصرف‌کننده ربط پیدا می‌کرد ناآگاه بودم. مسافر من خیلی کمپ رفت؛ دو دوره، سه دوره کمپ می‌رفت، برمی‌گشت و مجدداً بعد از دو یا سه ماه دوباره برگشت به سمت مواد داشت؛ همین‌طور چندین ماه با استفاده از طب سنتی در منزل خوابید؛ اما نتیجه‌ای نگرفتیم. پزشک می‌آمد داخل منزل، نتیجه‌ای نداشت. خدا را شکر راه کنگره برای من باز شد. قطعاً زمانی که مسافر برگشت پیدا می‌کند آدم خیلی ناامید می‌شود و این‌ها همه به خاطر این بود که من شناخت کافی نسبت به اعتیاد، فرد مصرف‌کننده و مواد مخدر نداشتم. نه شناختی داشتم و نه آگاهی؛ مسافرم را قضاوت می‌کردم و می‌گفتم اراده ندارد، نمی‌خواهد؛ ولی زمانی که اینجا آمدم تازه متوجه شدم نه واقعاً این‌ها برای مسافر من یک نیاز بوده است.

علمی که تجربه‌شده باشد سندی بی‌نقص است. آقای مهندس دژاکام با علمی که داشتند روشی را که ابداع کردند به من و امثال من زندگی دوباره‌ای بخشیدند. متد DST یک روشی است که برای درمان انواع مواد مخدر و سیگار مورداستفاده قرار می‌گیرد. درست است که یک مقدار زمان آن طولانی است؛ ولی هم تدریجی و پله‌ای است و هم به‌هرحال یک مسیر ده ماه و یازده ماهی را مسافر ما باید بیاید تا بتواند به درمان برسد. من نوعی نمی‌دانستم واقعاً چرا باید مسافر من مدام برگشت کند؛ اینجا بود که متوجه شدم که اعتیاد یک نوع بیماری است و زمانی که اعتیاد بیماری باشد درمان دارد. ما باید آن بیماری را درمان کنیم.

خب یکی از چیزهایی که ما باید بدانیم این است که وقتی‌که می‌خواهیم یک بیماری را درمان کنیم؛ باید نسبت به آن بیماری شناخت داشته باشیم. من اینجا متوجه شدم که در اثر مصرف مواد مخدر مسافر من دچار تخریب‌هایی شده بود؛ مثل یک شهری که یک بمبی وسط آن منفجر می‌شود و آن بمب باعث‌ می‌شود که تمام محیط پیرامون آن تخریب ایجاد شود. مواد مخدر هم درست همین کار را با جسم مصرف‌کننده یا مسافر ما می‌کند. اینجا بود که متوجه شدم تمام سیستم‌های ضد درد بدن او، تمام سیستم‌های تولیدکننده مواد شبه ‌افیونی او، تمام هورمون‌های بدن او و تمام سیستم‌های او به‌هم‌ریخته و از بین رفته است. همان‌طوری که در طی چندین سال این تخریب به وجود آمد؛ قطعاً باید زمانی بگذرد تا این بیمار ما به حالت تعادل و نرمال برسد. جا دارد اینجا از آقای مهندس و خانواده محترم ایشان تشکر کنم که این روش را ابداع کردند تا بتوانیم در چنین مکان‌هایی جمع‌شویم و دوستانه در محیطی آرام هم مسافرمان و هم خودمان به تعادل برسیم.

متد DST حرف D مخفف دژاکام است و برابر است با ضریب 0.8 است. حرف S مخفف Step یا همان پله است و مسافر هر سه‌ هفته یک‌بار موادش را یک پله کم می‌کند و همزمان با آن‌یک شوکی در بدنش ایجاد می‌شود که هورمون‌های او فعال می‌شود. حرف T مخفف Time یا زمان است و مدت‌زمان حداقل ده‌ماهه‌ای است که مسافر ما طی‌ می‌کند تا به حالت تعادل و درمان برسد. در کنگره یک مبدأ، مقصد و هدف‌داریم که مسافر ما به‌نوعی و خود ما که همسفر هستیم هم به‌نوعی باید این مسیر را ادامه بدهیم تا بتوانیم به تعادل برسیم و سیستم‌های داخلی بدن که از تعادل طبیعی خارج شدند به حالت طبیعی و نرمال برگردند. جسم انسان یک سیستمی است که خودش می‌تواند خودش را بازسازی کند به‌شرط این‌که شرایط برای او مهیا باشد. شکر خدا شرایط در کنگره۶۰ برای همه ما مهیا شده است و به نظر من این تنها راه برای همه ما است برای این‌که بتوانیم مسافرمان را به درمان برسانیم. امیدوارم با دریافت نیروهای تفکر، تعقل و ایمان به خداوند بتوانیم به نتیجه مطلوب و به خط پایان برسیم.

رهایی 40 سی‌دی همسفر گلاله رهجوی راهنما همسفر مریم 

مرزبانان کشیک: همسفر مرضیه و مسافر کامران
تایپ: همسفر زرین رهجوی راهنما همسفر خندان (لژیون هفتم)
عکاس، ویراستاری و ارسال: همسفر مبینا رهجوی راهنما همسفر خندان (لژیون هفتم)
همسفران نمایندگی لویی‌پاستور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .