English Version
This Site Is Available In English

اخبار لژیون ویلیام وایت (نمایندگی آکادمی)

اخبار لژیون ویلیام وایت (نمایندگی آکادمی)

سخنان استاد:
سلام دوستان، الهام هستم یک مسافر
دستور جلسه این هفته DST  و تجربه‌ من از سایر روش‌ها است. اگر به گذشته‌مان نگاه کنیم، متوجه می‌شویم چه روش‌های اشتباهی را برای ترک اعتیاد رفتیم، چقدر به جسممان آسیب رساندیم و چقدر رنج کشیدیم.
در کنگره به ما روش درست استفاده از داروی OT و سپس کاهش و قطع آن را آموزش می‌دهند. خارج از کنگره، روش‌های ترک اعتیاد شامل URD، گروه‌هایی نظیر NA، ابوالفضل درمانی، ترک با استفاده از قرص‌های کاهش فشارخون و.... می‌شود. برخی از این پروژه سال‌ها اجرا شد و سپس جمع‌آوری گشت.
روش دیگر، استفاده از داروهای نالوکسان و نالتروکسان بود، که می‌گفتند مواد مخدر در خون شخص وجود دارد، اگر این مواد خارج شود، مشکل حل خواهد شد. در این روش، فرد معتاد را به تخت می‌بستند و چند روز تحت درمان قرار می‌دادند، اما نمی‌شد هر روز به اشخاص دارو داد. به همین دلیل در روشی دیگر، دستگاهی زیر پوست فرد معتاد قرار می‌دادند که به آرامی نالتروکسان ترشح می‌کرد. کشور انگلستان این روش را با شور و هیجان معرفی کرد.
سپس روش URD و UROD معرفی شد که روشی سریع و فوق‌سریع بود و در عرض ۴ ساعت آمپول نالوکسان و نالتروکسان را به فرد تزریق می‌کردند. اما افرادی که از این روش خارج می‌شدند، اصلا حال خوبی نداشتند.
بعد از آن، متادون به عنوان داروی جایگزین تریاک معرفی شد. متادون در جنگ جهانی دوم ساخته شد تا به جای تریاک استفاده شود، زیرا حمل‌ونقل تریاک دشوار بود. نحوه‌ دادن دارو بسیار مهم است،
مانند این است که مواد اولیه قورمه‌سبزی را از محصولات درجه یک تهیه کنید و به یک آشپز ناشی بدهید. نتیجه چه می‌شود؟ اما اگر به دست یک آشپز ماهر بدهید، بهترین غذا را برای شما درست می‌کند. بنابراین، فقط مواد اولیه مهم نیست، بلکه طریقه‌ آشپزی هم اهمیت دارد.
روش DST به ما می‌گوید؛ اعتیاد یک بیماری سه‌جانبه است: جسم، روان و جهان‌بینی. در روش DST، حداقل ۱۰ ماه زمان لازم داریم برای درمان، و اعتیاد به هر نوع ماده مخدری قابل درمان است. اپیوم بهترین دارو برای درمان تمام مواد می‌باشد، فقط یک دستورالعمل و پروتکل می‌خواهد. اعتیاد، جایگزینی مزمن است، یعنی ما مواد را از بیرون جایگزین مواد درونی بدن خود کرده‌ایم.
در مورد سیگار، قلیان و ویپ، بهترین دارو برای درمان سیگار، آدامس نیکوتین است. در درمان سیگار، ما ۳ ماه زمان لازم داریم تا بدن‌مان با آدامس نیکوتین سازگار شود، سپس طی ۱۰ ماه آدامس را به تدریج کاهش می‌دهیم تا به حداقل برسد و در نهایت قطع کامل انجام شود. این روش بسیار مؤثر است.
روش DST به ما می‌آموزد که بدن مانند نابینایان که خط بریل دارند، می‌تواند یک زبان خاص برای دریافت و دادن دارو داشته باشد. در دنیای امروز، دارو می‌دهند، اما نمی‌توانند از شخص پس بگیرند، زیرا زبان بدن را نمی‌دانند. به همین دلیل، دوز داروها را افزایش می‌دهند و بعد از ۳۰ سال، عوارض بیشتری ایجاد می‌شود و فرد دچار سردرگمی می‌شود.
امیدوارم روزی برسد که تمام دنیا با این روش آشنا شوند و از آن برای درمان اعتیاد و انواع بیماری‌ها به نحو احسن بهره‌ ببرند.

گردآوری و تایپ: مسافر الهام راهنمای ویلیام- نمایندگی آکادمی
ویرایش: مسافر خاطره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .