English Version
This Site Is Available In English

برای اینکه بخواهم خود را از اعماق تاریکی و درد و رنج نجات دهم، باید دانایی و آگاهی خود را افزایش دهم.(نمایندگی ارکیده کرمان)

برای اینکه بخواهم خود را از اعماق تاریکی و درد و رنج نجات دهم، باید دانایی و آگاهی خود را افزایش دهم.(نمایندگی ارکیده کرمان)

سیزدهمین جلسه از دوره هفتم کارگاه‌های آموزشی - خصوصی خانم‌های مسافر و همسفر نمایندگی ارکیده کرمان، با استادی مسافر فاطمه راهنما، نگهبانی مسافر زهرا و دبیری مسافر الهام، با دستور جلسه «نقش سی دی، و نوشتن آن در آموزش» روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۴:۰۰ آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

سلام دوستان فاطمه هستم یک مسافر

ابتدا خداوند را شاکرم که در این جایگاه باارزش قرارگرفتن و خدمت می‌کنم. همان‌طور که دبیر گفتند: با تلاش خانم مونای عزیز دبیر محترم شورا و تأیید آقای مهندس، نمایندگی خانم‌های مسافر کرمان به اسم ارکیده نام‌گذاری شده است، ان شاالله بر همه مبارک باشد.امروز در مورد دو موضوع مشارکت می‌کنیم. ابتدا در مورد نقش سی دی، و نوشتن آن در آموزش و در ادامه جشن تولد یک سال رهایی خانم پوران را برگزار می‌کنیم.

هر شخصی وارد کنگره می‌شود، اولین سؤالی که از او پرسیده می‌شود این است که؛ آیا سواد خواندن و نوشتن دارد؟ چرا که یکی از ارکان مهم در کنگره این است که فرد باید سواد داشته و بتواند با نوشتن سی دی آموزش‌ها را فراگیرد.حال می‌خواهیم بدانیم نوشتن سی دی چه سودی برایمان دارد و چرا در کنگره تأکید زیادی بر نوشتن آن می‌شود؟ در پاسخ باید بگویم؛ نوشتن سی دی باعث می‌شود درد و رنج انسان کاسته شود. بزرگی می‌گوید؛ ما انتخابی بین خوشی و یا درد و رنج نداریم.

 خداوند در کتاب شریف می‌فرماید: ما انسان را در رنج آفریده‌ایم. برای مثال کسی که بخواهد به مدرسه برود، اگر صبح زود بیدارشدن، مدرسه رفتن و درس‌خواندن برای او یک رنج دارد، چه‌بسا مدرسه نرفتن و بی‌سواد ماندن هزار درد و رنج دارد یا اگر ورزش‌کردن برای یک فرد مشکل است، اما ورزش‌نکردن می‌تواند هزار مشکل به همراه داشته باشد.

در کنگره هم به همین شکل است، من به دلیل عدم آموزش و آگاهی به فردی مصرف‌کننده تبدیل شدم و زندگی خود را به سمت نابودی سوق دادم، حال برای اینکه بخواهم خود را از اعماق تاریکی و درد و رنج نجات دهم، باید دانایی و آگاهی خود را افزایش دهم.

انسان در اثر عدم آگاهی و آموزش نادرست، تجربیات تلخی در زندگی پیدا می‌کند. اما در کنگره با فراگیری مثلث دانایی که اضلاع آن شامل تفکر، آموزش و تجربه است، متوجه می‌شویم که فقط سه درصد از درمان ما با داروی OT است و نود و هفت درصد آن با آموزش‌هایی است که فرامی‌گیریم.تأثیر نوشتن به‌گونه‌ای است که خداوند به قلم قسم یاد کرده چرا که باعث می‌شود، مطالب آموزشی در ذهن و روح و جان انسان باقی بماند. تأکید من به همگی این است که حتماً لایوهای روز چهارشنبه آقای مهندس را مشاهده کنید تا دستور جلسات را بهتر متوجه شوید.

آقای مهندس در مورد فواید سی دی نوشتن فرمودند: با نوشتن سی دی حس‌های انسان از جمله حس لامسه، حس بینایی و حتی حس شنوایی درگیر می‌شود و هر چه حس‌ها بیشتر درگیر شوند، یادگیری عمیق‌تر خواهد بود و دیگر اینکه؛ سی دی نوشتن باعث تقویت حافظه شده و به آلزایمر مبتلا نمی‌شویم.

به گفته آقای مهندس؛ افراد با نوشتن سی دی اهلی می‌شوند. یعنی بر اعصابشان مسلط بوده و زود از کوره درنمی‌روند، به‌عبارت‌دیگر نوشتن سی دی نوعی مدیتیشن است و فردی که ذهن او در طول روز مشغول و درگیر مسائل روزمره است، در زمان فراغت، با گوش‌دادن و نوشتن آموزش‌ها، ذهن و فکر خود را آزاد و رها کرده و حتی دایره لغات و واژگان فرد نیز افزایش می‌یابد.

در کنگره هر کس در هر جایگاهی باشد، سی دی می‌نویسد و آموزش‌ها را دریافت می‌کند. مطالب آموزشی به حدی گسترده و کاربردی بوده که هر کدام از ما هر مشکلی داشته باشیم توسط راهنما در مورد آن یک سی دی به ما معرفی می‌شود.

تا زمانی که سی دی می‌نویسیم؛ مانند دوچرخه‌ای هستیم که روبه‌جلو حرکت می‌کند، اما اگر دوچرخه بایستد سقوط می‌کند، فردی هم که آموزش در او متوقف شود، سقوط می‌کند.در پاسخ به برخی از رهجویانی که فکر می‌کنند نوشتن سی دی هیچ تأثیری بر آنها ندارد یا می‌گویند سی دی می‌نویسیم؛ اما در ذهنمان باقی نمی‌ماند، باید بگویم ما انسان‌ها دارای دو حافظه کوتاه‌مدت و بلندمدت هستیم.

چیزهای که می‌شنویم وارد حافظه کوتاه‌مدت ما شده و زود هم فراموش می‌شود. اما چیزهایی که نوشته می‌شود، مانند حکاکی بر روی سنگ، در ذهن ما باقی می‌ماند و پس از مدتی در اثر تغییر حس، نگرش و جهان‌بینی، رفتار ما نیز تغییر می‌کند. به‌گونه‌ای که دیگران نیز این تغییر را به‌وضوح احساس می‌کنند و علت آن همان نوشتن و آموزش‌هایی است که دریافت کرده‌ایم.امیدوارم همه ما با نوشتن سی دی و دریافت آموزش‌ها بتوانیم به تعادل رسیده و به فرمان عقل نزدیک شویم.

سخنان استاد در مورد یک سال رهایی مسافر پوران:

تولد یک سال رهایی خانم پوران را خدمت آقای مهندس، خانم مونای عزیز و به خود خانم پوران تبریک می‌گویم.خانم پوران یکی از رهجوهای خوب و بسیار فرمان‌بردار لژیون هستند، هیچ‌وقت غیبت نداشتند، هیچ‌وقت شکایت نمی‌کردند، سی‌دی‌های خود را مرتب می‌نوشتند و توانستند طی ده ماه به رهایی برسند.

در ارتباط با دستور جلسه؛ خاطره‌ای به یا می‌آورم، معمولاً رهجویانی که وارد لژیون می‌شوند، به آنها تأکید می‌کنم که سی‌دی‌ها را به طور کامل بنویسند. خانم پوران هم سی دی می‌نوشتند. اما بعضی از سی‌دی‌های ایشان کامل نوشته نشده بود و برای اینکه تعداد صفحاتشان کم بود، تأیید نشدند. ۱۰ روز به رهایی خانم پوران مانده بود، اما توانست در این زمان، ۹ سی دی را به طور کامل بنویسد.

برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم. ایشان برای مدتی مبصر کلینیک بودند، امیدوارم همچنان در کنگره بمانند و خدمتگزار باشند.

اعلام سفر:

سلام دوستان پوران هستم یک مسافر
آخرین آنتی ایکس مصرفی: تریاک - مدت تخریب: 10 سال - روش درمان: DST – داروی درمان: OT- مدت سفر: 10 ماه- راهنما خانم فاطمه - مدت رهایی: یکسال و 2 ماه و 20روز.

خواسته‌ها:

خواسته اول: سلامتی آقای مهندس و خانواده محترمشان، خانم مونای عزیز، خانم فاطمه راهنمای خوبم و همه خدمتگزاران کنگره ۶۰

خواسته دوم: اذن ورود به کنگره به همه مصرف‌کنندگان مواد داده شود و همگی در کنگره به درمان و حال خوب برسند.

صحبت‌های مسافر پوران:

سلام دوستان پوران هستم یک مسافر

خداوند را شاکرم که در جمع شما عزیزان حضور دارم. در گذشته خیلی راه‌های نادرست را طی کردم که درمان شوم؛ اما بی‌نتیجه بود حتی به جایی مراجعه کردم که به من دارو می‌داد و می‌گفت به دلیل اینکه همسرم مصرف‌کننده است، باید از او جدا باشم.

چند روز هم در اتاق جداگانه‌ای بودم؛ اما برایم سخت بود و به همین دلیل افسردگی گرفتم تا اینکه با کنگره آشنا شدم و در حین ورود خانم مونا، خانم فاطمه و خانم آزاده از من استقبال گرمی کردند و پذیرش شدم. بعد از ورود به لژیون خانم فاطمه، ایشان هر هفته به همه ما آموزش می‌دادند که اگر گوش‌به‌فرمان باشید و راه درست را انتخاب کنید، خداوند به شما کمک می‌کند. صحبت‌های ایشان به من انرژی و روحیه می‌داد.

اگر هدف ما در کنگره درمان و رسیدن به آرامش و حال خوب باشد، قطعاً به آن دست می‌یابیم، چرا که هدف مانند قطب‌نماست، مسیر درست را نشان می‌دهد و ما باید مسیر درست را انتخاب کنیم. اما اگر به بیراهه برویم، به مقصد نمی‌رسیم. مثال بارز آن شعری است که بیان می‌کند باخدا باش پادشاهی کن بی‌خدا باش هر چه خواهی کن
در آخر از خداوند آرزوی بهترین‌ها را برای تک‌تک شما عزیزان دارم.

صحبت‌های همسفر علی:

سلام دوستان علی هستم یک همسفر
از آقای مهندس، خانم مونا و خانم فاطمه تشکر می‌کنم که به مادربزرگم کمک کردند تا درمان شود، همچنین تولد یک سال رهایی مادربزرگم را به خودشان و به همه اعضای کنگره تبریک می‌گویم.

صحبت‌های همسفر لیدا:

سلام دوستان لیدا هستم یک همسفر

از آقای مهندس بنیان کنگره ۶۰، خانم مونا و خانم فاطمه راهنمای خاله‌ام تشکر می‌کنم که به او کمک کردند تا درمان شود و همچنین تولد یک سال رهایی را به خاله عزیزم و همه اعضای کنگره تبریک می‌گویم.

تایپ: مسافر اعظم و مسافر پوران لژیون یکم نمایندگی ارکیده کرمان
ویرایش: مسافر فرزانه لژیون چهارم نمایندگی ارکیده کرمان
بازبینی و ارسال: همسفر فاطمه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .