English Version
This Site Is Available In English

شکوفا شدن حس‌های درونی

شکوفا شدن حس‌های درونی

فرصتی فراهم شد تا با همسفر مریم گفت‌و‌گویی در مورد دستور جلسه «نقش سی‌دی و نوشتن آن در آموزش» داشته باشیم. توجه شما همراهان همیشگی را به این مصاحبه جلب می‌کنیم. همسفر مریم و مسافرشان با آنتی‌ایکس مصرفی شیره خوراکی وارد کنگره شدند. حدود ده ماه با متد DST و داروی OT باراهنمایی مسافر جواد و زنده‌یاد همسفر رقیه سفر کردند. رشته ورزشی مسافرشان والیبال و شنا و رشته ورزشی همسفر مریم بدمینتون است. هم‌اکنون حدود دو سال و سه ماه است که با دستان پرتوان آقای مهندس آزاد و رها هستند.

شما اولین همسفر از نمایندگی بیرجند بخش همسفران بودید که توانستید ۳۰ سی‌دی خود را تحویل دهید، کمی راجع به سفر خود برای ما صحبت کنید؟

من چند سالی بود که درگیر میگرن‌های شدید بودم و در ابتدایی که وارد کنگره شدم در نوشتن سی دی کاهلی می‌کردم؛ اما چند ماهی که از سفرم سپری‌شده بود، طبق صحبتی که در مورد بیماری خودم با ایجنت دوره قبل همسفر مریم داشتم، ایشان من را به نوشتن سی‌دی ترغیب کردند و اذعان داشتند که نوشتن باعث می‌شود قدرت تمرکز در سطح بالایی قرار گیرد و سبب کاهش شلوغی ذهن خواهد شد و درنهایت میگرن کاهش خواهد یافت. ازآنجا بود که جرقه و انگیزه نوشتن در من برانگیخته شد و نوشتن سی‌دی را جزو تکالیف و برنامه روزمره‌ خود قراردادم و با حس خوب به نوشتن سی‌دی‌ها پرداختم؛ زیرا از طریق نوشتن سی‌دی‌ها چالش‌ها و بندهای درونی خودم را ذره‌ذره گشودم و بدین طریق باعث شد که ۳۰ سی‌دی خودم را در سفر دوم به اتمام برسانم. زمانی که برای فرم ۳۰ سی‌دی به همراه مسافرم نزد آقای مهندس رفتیم حس شیرینی را دریافت کردم که بسیار برایم دل‌چسب و به‌یادماندنی بود و خدا را هزاران مرتبه شکر می‌کنم که در این مسیر عشق به همراه مسافرم قرار گرفتم تا آشیانه‌ آگاهانه‌ای را در کنار هم بسازیم و امیدوارم با خدمت کردن ادای دین خودم را باز دهم.

چگونه با نوشتن می‌توانیم حال خودمان را بهتر کنیم؟

کنگره۶۰ یک ساختار آموزشی است و قاعدتاً نوشتن هم به‌نوعی آموزش‌هایی در آن نهفته است، با نوشتن می‌توانیم روح‌ خود را آرامش بدهیم و بر بسیاری از مشکلات فائق بیاییم، از طریق نوشتن می‌توانیم رشد و توسعه فردی خود را پیدا کنیم و به‌سوی آرامش بیشتر در زندگی قدم برداریم. زمانی که روی نوشتن و گوش دادن سی‌دی متمرکز می‌شویم، دید و نگاهی منطقی و عمیق نسبت به مسائل پیدا می‌کنیم. این دستاورد کمی نیست و می‌تواند چراغی روشن در مسیر زندگی آرام باشد. سی‌دی‌های کنگره مانند غذا که لازمه حیات آدمی است؛ برای تغذیه و خوراک روح و نفس انسان ضروری است. به نظرم اگر سی‌دی‌ها نبود، مسیر آموزش به‌مراتب سخت و کند پیش می‌رفت؛ زیرا زمانی یک مجموعه می‌تواند ادعایی در مسیر علم و دانایی داشته باشد که تمام مطالب آن، به‌روز و همگام با مسائل پیش‌رونده جامعه باشد و این امکان با کتاب و جزوات و ... خیلی سخت است؛ علاوه بر این‌که سی‌دی‌ها نسبت به نوشتارها حس به‌مراتب بهتری به ما می‌دهند؛ زیرا مخاطب از صدای معلم و استاد خودش حس و انرژی عالی می‌گیرد و آموزش پذیری بهتر و درنتیجه تغییرات زیباتری در او متجلی می‌شود.

آیا نوشتن سی‌دی تأثیری بر بهتر شدن سفر شما داشته است یا خیر؟

یک رهجو باید به مسئولیت‌های خودش درکنگره واقف باشد؛ زیرا نوشتن سی‌دی یک امر مهم و کلیدی را در شخصیت و صور پنهان انسان ایفا می‌کند و نوشتن سی‌دی صد درصد می‌تواند تأثیرگذار باشد؛ زیرا این نوشتن تأثیر شگرفی در به وجود آمدن تغییرات و کیفیت سفر من را به ارمغان داشت؛ اما با گوش دادن به سی‌دی‌ها این حس‌ها کاملاً در درونم شکوفا شد و می‌توانم بگویم؛ زمانی توانستم خوب سفر کنم و از این مسیر، نهایت استفاده را ببرم که شروع به نوشتن و گوش دادن سی‌دی‌ها و صدای آرام‌بخش و سراسر عشق آقای مهندس و استاد امین نمودم؛ از زمانی که متوجه اهمیت نوشتن سی‌دی‌ها شدم موبه‌موی سی‌دی‌ها را نوشته و لذت برده‌ام.

به نظر شما تفکر آقای مهندس درباره نوشتن سی‌دی‌ها چه بوده است؟

سی‌دی‌ها باعث متحدالشکل شدن در آموزش‌هاست که از یک معلم و راهنما در سراسر کشور سرچشمه و نشئت می‌گیرند که برگرفته از کتاب آسمانی است؛ بنابراین آرام‌آرام منجر به خودشناسی و شناخت جهان پیرامون ما می‌شود؛ اما نوشتن سی‌دی، یک نوع مدیتیشن تمرکز است که تمام ذهن روی شنیدن، ضبط و نوشتن مانور می‌دهد و از شلوغی ذهن کاسته می‌شود، درنتیجه به آرامش منتهی می‌شود و از آلزایمر جلوگیری می‌کند و هیچ‌گاه فرد دچار فراموشی در پیری و کهن‌سالی نمی‌شود؛ زیرا در هفته‌ای شش ساعت فرد تمرین حافظه انجام می‌دهد. در صحبت کردن دامنه لغات گسترده‌تر و ادبی‌تر می‌شود و استفاده از املای صحیح در نوشتن روزبه‌روز بهتر می‌شود، گوش کردن سی‌دی به‌نوعی مطالعه کردن محسوب می‌گردد؛ زیرا سی‌دی‌ها انسان را با صور پنهان آشنا کرده و مباحث مطرح‌شده کاربردی و راه را به ما نشان می‌دهد.

آیا با نوشتن می‌شود دانایی خود را افزایش داد؟

افزایش دانایی و آگاهی عاملی است که باعث می‌شود در انسان تغییر به وجود آید؛ وقتی درک درستی از مسائل خود و پیرامون خود داشته باشیم، می‌توانیم انتخاب درستی داشته باشیم، درنتیجه هنگامی‌که مثلث دانایی در انسان رشد کند، انتخاب‌های صحیح‌تری می‌توانیم داشته باشیم. یکی از راه‌های آموزش گرفتن درکنگره۶۰ نوشتن سی‌دی است که از طریق نرم‌افزار کنگره۶۰ در دسترس اعضاء کنگره قرار می‌گیرد و این‌یک فرصت طلایی برای یادگرفتن و آموزش‌ دیدن است.

تهیه و تنظیم: همسفر مهین رهجوی راهنما همسفر زهره (لژیون اول)
عکاس: همسفر مهناز رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون دوم)
ویراستاری و ارسال: همسفر مریم خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی بیرجند

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .