English Version
This Site Is Available In English

برای رسیدن به هر خواسته‌ای باید بهای آن را پرداخت کنیم

برای رسیدن به هر خواسته‌ای باید بهای آن را پرداخت کنیم

همسفر اعظم و مسافرشان با تخریب بیش از بیست سال آنتی‌ ایکس مصرفی شیره و تریاک وارد کنگره شدند. به مدت دوازده ماه با متد DST و داروی OT به راهنمایی مسافر علی و همسفر فاطمه سفر کردند. به شکر خدا و دستان پرتوان آقای مهندس شش سال و هفت ماه است که آزاد و رها هستند. ایشان در رشته ورزشی شطرنج و شنا فعالیت دارند. در خصوص دستور جلسه «نوشتن سی‌دی و نقش آن در آموزش» گفتگویی با ایشان ترتیب دادیم که در ادامه توجه شمارا به خواندن آن جلب می‌کنیم.

لطفاً بفرمایید چرا آقای مهندس همیشه تأکیددارند تا همه اعضاء کنگره حتی دیده‌بانان نیز هر هفته سی‌دی بنویسند؟

آقای مهندس بهترین راه را نوشتن سی‌دی‌ها می‌دانند و مطالب سی‌دی‌ها را طوری بیان کنند که برای تمام اعضاء لذت‌بخش و کاربردی باشد. ایشان فرمودند علم کنگره باید به‌روز باشد و نوشتن سی‌دی برای همه اعضاء کنگره۶۰ امری واجب و ضروری و یک آموزش همگانی و عمومی است و همه باید طبق آن حرکت کنند. سی‌دی‌ها یکی از منابع مهم کنگره۶۰ است، چون نقش مهمی در آموزش دارد و آقای مهندس هر هفته یک سی‌دی در اختیار ما قرار می‌دهند که ما گوش کنیم و بنویسیم؛ چون انسان تا موقعی که زنده است باید در حال آموزش و فراگرفتن علم باشد و همه این آموزش‌ها را آقای مهندس در اختیار ما گذاشته‌اند.

راهنمای شما چگونه شوق نوشتن سی‌دی‌ها را در شما و در دل رهجوهای لژیون ایجاد کردند؟

وقتی برایم مشکلی پیش می‌آید و برای حل مشکلم نزد ایشان می‌روم و آن را برای او بازگو می‌کنم ایشان آن سی‌دی که مربوط به مشکل من است را معرفی می‌کند و می‌گوید گوش بده و بنویس؛ با گوش دادن و نوشتن متوجه گره و مشکل خود می‌شوم و همان لحظه متوجه می‌شوم که این سی‌دی مربوط به من است و مطالب آن باعث باز شدن گره و مشکل من می‌شود یا وقتی در مورد سی‌دی در لژیون مشارکت می‌شود به مشکلات درون خود پی می‌برم که یک‌طرف مشکل هم خود من هستم و باید سازندگی و تزکیه را از خود شروع کنم. خیلی وقت‌ها من در زندگی‌ام مشکلی داشته‌ام حالا بیماری، مشکل خانوادگی و ... هر چه که بوده با معرفی سی‌دی که به من از طرف راهنمایم شده خیلی کمک بوده و من همیشه از ایشان تشکر می‌کنم خب وقتی رهجو متوجه می‌شود که باز شدن گره مشکلش در این سی‌دی که راهنمایش معرفی کرده است هست خب این اشتیاق در آن به وجود می‌آید که سریع سراغ سی‌دی برود و گوش کند.

به اعتقاد شما چرا فقط با گوش دادن سی‌دی‌ها نمی‌توانیم درک لازم را از آموزش‌ها ببریم؟

اگر فقط بخواهیم فقط سی‌دی را گوش کنیم زود از یاد ما می‌رود و آن درک و آموزشی که باید داشته باشیم را نداریم، ولی وقتی‌که سی‌دی را نوشتیم در حین نوشتن تفکر می‌کنیم و بیشتر به درون خود پی‌ می‌بریم که این قسمت از سی‌دی مربوط به من می‌شود، نقطه تفکر در ما به وجود می‌آید و ملکه ذهن ما می‌شود و من فکر می‌کنم که در ذهن ما بیشتر ماندگار باشد و بار آموزشی بیشتری دارد.

به اعتقاد شما نوشتن واو به واو سی دی چه تفاوتی با خلاصه‌برداری کردن از سی‌دی‌ها دارد؟

وقتی ما سی‌دی را واو به واو بنویسیم خب به همان مقدار هم دریافت می‌کنیم و خیلی از مشکلات خود را با نوشتن واو به واو سی دی پیدا می‌کنیم، ولی اگر بخواهیم خلاصه‌برداری کنیم خیلی از آن برداشت‌هایی که باید از آن سی‌دی داشته باشیم دیگر نداریم مثل سفره‌ای که پر از غذاهای رنگارنگ است و ما تمام آن غذاها را می‌بینیم، ولی اگر خلاصه‌برداری باشد من در آن سفره خیلی از غذاها را نمی‌بینم اگر سی‌دی واو به واو نوشته شود به همان اندازه به من آموزش می‌دهد؛ ولی اگر خلاصه‌برداری باشد هم باز به همان اندازه برای من بار آموزش دارد.

لطفاً بفرمایید آیا شما تابه‌حال تغییراتی در خودتان با نوشتن سی‌دی‌های کنگره مشاهده کرده‌اید، لطفاً مثال بزنید؟

نوشتن سی‌دی‌ها خیلی به من در زندگی‌ام کمک کرد انسان برای این‌که به تعادل و آرامش برسد نیاز به دانش و آگاهی دارد و نوشتارها و سی‌دی‌های کنگره خیلی برای این موضوع به من کمک کرد زمانی که خیلی ناامید بودم و راهنمایم سی‌دی ایمان را به من معرفی کردند، یاد گرفتم در برابر مشکلات قوی باشم و به خداوند توکل کنم و متوجه شدم هر چه در زندگی بکارم همان را برداشت می‌کنم و کسی که ایمان ندارد به بدترین بیماری‌ها دچار می‌شود، چون آرامش ندارد، باید سعی کنم در کارهای خوب از دیگران سبقت بگیرم و همین‌طور سی‌دی شرک و کفر آقای امین به من یاد داد که در مقابل نعمت‌هایی که خداوند در اختیار من گذاشته ناسپاس نباشم و این نعمت‌ها را با چشم باز ببینم و همیشه شکرگزار خداوند باشم. سی‌دی منیت که هر بار راهنمایم در لژیون گوشزد می‌کند من را متوجه خودم می‌کند که جایگاه خودم را بالاتر ازآنچه هستم ندانم و سی‌دی بخشش خیلی به من کمک کرد که بتوانم ببخشم و حس‌های منفی را از خود دور کنم، چون با بخشیدن خودم در آرامش بیشتری هستم و اگر انسان قدرت بخشندگی را در خود به وجود آورد، می‌تواند به کمال برسد. اگر بخواهم نام این سی‌دی‌ها را بگویم خیلی زیاد هستند؛ چون همه سی‌دی‌های آقای مهندس و آقای امین برای من بار آموزشی دارد و این آموزش‌ها است که توانسته از من که خیلی ناامید بودم در برابر مشکلاتم یک انسان قوی بسازد کنگره و آموزش‌ها من را ساخت و آدرس خودم را به خودم داد. به قول راهنمایم مشکلات را اگر میم آن را برداریم برای ما شکلات می‌شود، پس این مشکلات است که ما را می‌سازد و باید در مقابل آن‌ها قوی و نیرومند و مانند درخت استوار باشم.

لطفاً اگر تجربه‌ای در مورد نوشتن سی‌دی دارید برای همسفران که در سفر اول هستند و شاید نوشتن سی‌دی‌ها برایشان مشکل است بفرمایید؟

خیلی از همسفران هستند که می‌گویند ما کنگره را دوست داریم، ولی چون باید سی‌دی بنویسیم نمی‌آییم یا می‌گویند سی‌دی نوشتن سخت است وقت می‌خواهد و ما وقتش را نداریم و برای همین کنگره را رها می‌کنند و اما چند سال یا چند ماه بعد باحال خراب‌تری وارد کنگره می‌شوند. به نظر من همه ما وقتی وارد کنگره می‌شویم باحالی خراب و ناامید هستیم، اگر بخواهیم درمان شویم و به تعادل برسیم، باید برای حال خوشمان تلاش کنیم، باید بهای آن را پرداخت کنیم. در این جهان خاکی هیچ‌چیزی به کسی رایگان داده نمی‌شود و ما با نوشتن سی‌دی‌ها، جواب تمام چراهای زندگی‌مان را پیدا می‌کنیم، پس ما باید برای حال خوشمان بهای آن را پرداخت کنیم و بهای آن فقط آموزش است، چون سی‌دی‌های آقای مهندس و آقای امین آموزش‌های زیادی برای ما در زندگی دارد و باید تمام آن‌ها را با نوشتن و کار‌بردی کردن در زندگی به کار ببریم.

کلام آخر:

از آقای مهندس و خانواده‌ محترم ایشان کمال تشکر را دارم که به ما علم زندگی کردن را آموختند، ما همسفران بد نبودیم فقط بلد نبودیم و همه و همه را از آموزش‌های کنگره آموختیم امیدوارم بتوانم رهجوی خوبی برای آقای مهندس و راهنمایم باشم و در مسیر آموزش‌های کنگره درست حرکت کنم از این‌که به من اجازه خدمت دادید، از شما سپاسگزارم.

رابط خبری: همسفر مریم مرزبان پارک شهدای شهرداری اصفهان
ویراستاری و ارسال: همسفر فاطمه خدمتگزار سایت
گروه ورزش همسفران کنگره60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .